لیپوماتیک | مزایا و معایب لیپوماتیک

لیپوماتیک

لیپوماتیک از مزایا تا معایب

لیپوماتیک یک نوع دستگاه ساکشن پیشرفته است که بر اساس vibration کار می‌کند و در سال 1996 اختراع‌شده است. این دستگاه قادر است چربی‌های موضعی زیر پوست را تخلیه کند. تکنولوژی بسیار دقیق به کار گرفته‌شده در این دستگاه، این روش را از سایر روش‌های لیپوساکشن کاملاً متمایز می‌کند. لیپوماتیک برتری‌های مشهودی حتی نسبت به لیپولیزر دارد. این برتری‌ها چه در حین عمل برای جراح و چه در نتایج آن برای بیمار کاملاً بارز است. در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی دقیق‌تر لیپوماتیک، عوارض آن و مزایای آن نسبت به روش‌های قدیمی‌تر بپردازیم. با ما همراه باشید.

عمل لیپوماتیک چیست؟

محققان همواره برای اصلاح نواقص روش‌های قبلی (لیزر لیپولیز، لیپوساکشن و …) به دنبال طراحی دستگاهی بودند که بتواند عملیات خروج چربی از بدن را به روشی کم عارضه تر و راحت‌تر انجام دهد. لیپوماتیک بدون نیاز به بیهوشی قادر است در یک جلسه حجم زیادی از چربی را تخلیه کند. این روش کمترین میزان ورم، کبودی و درد را به دنبال دارد. در این روش خطر ایجاد آمبولی وجود ندارد و علاوه بر اینکه افتادگی بیشتر پوست را موجب نمی‌شود به سفت‌تر شدن آن کمک می‌کند.

پس از به‌کارگیری لیپوماتیک تا مدت‌ها بعد از عمل شاهد کاهش سایز خود خواهید بود. لیپوماتیک قادر به از بین بردن سلولیت ها نیز می‌باشد. در این روش به دلیل عدم استفاده از لیزر و عدم ایجاد حرارت در بافت چربى احتمال وقوع فیبروز در بافت زیر پوست بسیار کم است و براى افرادى که قبلاً عمل ساکشن یا لیپولیزر انجام داده‌اند و دارای بافت چربى سفت و فیبروز شده هستند این روش مناسب‌تر از سایر روش‌هاست. این دستگاه توسط سازمان غذایی دارویی آمریکا FDI تائید شده است.

تزریق ژل و بوتاکس صورت با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت

جهت مشاهده هزینه لیزر موهای زائد کلیک کنید

نحوه انجام این عمل

در این روش بدون به‌کارگیری هرگونه اشعه و حرارت ابتدا سلول‌های چربی توسط حرکات لرزشی کانولا به‌صورت امولسیون درمی‌آیند و بدون هرگونه آسیب‌رسانی به بافت‌های بدن ازجمله اعصاب، رگ‌های خونی و ماهیچه‌ها، به‌آرامی از بدن خارج می‌شوند. هدف از انجام عمل Lipomatic کاهش وزن نیست بلکه هدف، تغییر سایز، حجم و فرم بدن است.

مزایای این عمل نسبت به سایر روش‌ها

  1.  در این روش، بقایای چربی که در روش‌های دیگر به شکل گلوله مانند در زیر پوست لمس می‌شود وجود ندارد و نتیجه عمل، یک پوست کاملاً یکدست و یکنواخت است.
  2.  پس از عمل به این روش لازم است بیمار به مدت دو هفته از گن استفاده کند که این مدت‌زمان در مقایسه با ساکشن سنتی (6 ماه) و لیزر لیپولیز (4-2 ماه) بسیار کوتاه‌تر است. بااین‌حال بستن گن  به مدت 30 تا 40 روز توصیه می‌شود.
  3. ازآنجایی‌که در این روش به ترابکولاهای پوستی صدمه کمتری وارد می‌شود جمع شدن پوست به‌مراتب بهتر از روش‌های دیگر صورت می‌گیرد.
  4. انجام عمل Lipomatic نیاز به بیهوشی ندارد و با بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. در حین عمل بیمار دردی حس نمی‌کند درحالی‌که درروش های دیگر ساکشن به‌صورت سرپایی، معمولاً بیمار ناراحتی و درد را احساس می‌کند و ممکن است حین عمل تزریق مسکن اضافی به بیمار نیاز شود.

همچنین مطالعه نمایید : هزینه روکش دندان

دیگر  مزایای این روش درمانی

  1.  در عمل Lipomatic احتمال عفونت و آمبولی بسیار ضعیف است.
  2. روش لیپوماتیک، دوران نقاهت ندارد و بیمار بلافاصله پس از عمل می‌تواند به کار مشغول شود.
  3.  در دستگاه‌های قدیمی امکان آسیب به عروق خونی، رگ‌ها، اعصاب، ماهیچه و … بالا بود. در دستگاه لیپوماتیک در قسمت کانولا یک سنسور تعبیه‌شده است که باعث می‌شود دستگاه فقط در هنگام برخورد به چربی ارتعاش داشته باشد و در صورت برخورد با سایر قسمت‌های بدن متوقف می‌شود.
  4. علی‌رغم بهتر جمع شدن پوست در این روش نسبت به سایر روش‌ها، در صورت نیاز به جراحی به خاطر افتادگی زیاده از حد پوست، این جراحی برای افرادی که تحت درمان به روش Lipomatic قرارگرفته‌اند نسبت به سایر بیماران به جراحی محدودتر با برش کوچک‌تری نیاز خواهد داشت. در بسیاری از موارد ابدومینوپلاستی اگر خروج چربی به روشی غیر از لیپوماتیک صورت گرفته باشد نیاز به تغییر محل ناف وجود دارد، درحالی‌که  این روش باعث می‌شود ناف در جای خود حفظ‌شده و افتادگی پوست زیر شکم با برش محدودتری رفع شود.

جهت مشاهده تعرفه دندانپزشکی سال کلیک کنید

معایب و عوارض لیپوماتیک

لیپوماتیک قادر به از بین بردن حجم بیشتری از چربی نسبت به سایر روش‌هاست که البته همین مسئله باعث طولانی شدن مدت‌زمان عمل می‌شود. طولانی شدن زمان عمل هم به‌نوبه خود می‌تواند به خستگی دست جراح و تبعات ناشی از آن بیانجامد.

  • طولانی شدن مدت‌ زمان درمان در لیپوماتیک

    یکی از دلایل مخالفت با لیپوماتیک، طولانی بودن طول درمان است که این امر خستگی پزشک را در پی دارد. ضمن اینکه حذف چربی‌ها به دقت بالایی نیاز دارد و پزشک خسته نمی‌تواند به‌خوبی از عهده این کار برآمده و درنتیجه لاغری با لیپوماتیک با خطرات زیادی مواجه می‌شود. اما پزشک می‌تواند برای درمان، تعداد جلسات را افزایش دهد. حتی می‌تواند در میانه کار استراحت کرده و مجدد کار خود را آغاز کند.

  • آسیب به سیستم امنیتی بدن به دلیل استفاده از امواج

    دستگاه لیپوماتیک با ارتعاشات و لرزش‌هایی که در کانولا ایجاد می‌کند، سلول‌های چربی را تخریب می‌کند. این در حالی است که امواج مافوق صوت ایجادشده بسیار خفیف است و هیچ خطری سلامتی بیمار را تهدید نمی‌کند.

  • خطر آمبولی شدن بدن بیمار

    آمبولی عارضه‌ای است که در گذشته به دلیل پیشرفته نبودن دستگاه‌های لاغری موضعی رخ می‌داد. به این شکل که چربی‌ها  پس از تبدیل، وارد بدن شده و رگ‌های خونی را مسدود می‌کردند. این مسئله می‌توانست منجر به نقص عضو یا انسداد رگ‌های قلبی و درنهایت مرگ بیمار شود. وقوع این رویداد در لیپوماتیک به میزان تخصص و مهارت پزشک بستگی دارد. درصورتی‌که پزشک بتواند با سرعت عمل چربی‌های مایع را خارج کند خطری متوجه بیمار نخواهد شد.

  • درد و خونریزی در زمان درمان

    با توجه به اینکه در Lipomatic برش کوچکی در موضع عمل ایجاد می‌شود، کمترین میزان خونریزی و درد رخ می‌دهد. البته مصرف داروهایی مثل آسپرین و وارفارین به مدت 2  هفته قبل از عمل ممنوع است زیرا این داروها میزان خونریزی را حین عمل افزایش می‌دهند. در صورت بالا بودن میزان خونریزی، مصرف داروی اپی نفرین می‌تواند آن را تحت کنترل درآورد.

  • زخم و عفونت ناشی از جراحی

    جای زخم ناشی از لیپوماتیک بسیار کوچک و ظریف بوده و مراقبت‌های پس از جراحی نیز در تسریع بهبودی مؤثر است. بنابراین اگر بیمار کلیه توصیه‌های پزشک را به دقت رعایت کند. زخم در مدت کوتاهی درمان می‌شود. اما بی‌توجهی به تجویزات پزشک و عدم مراقبت صحیح از ناحیه جراحی‌شده، ممکن است ایجاد عفونت و به خطر افتادن سلامت بیمار را در پی داشته باشد.

  • برگشت مجدد چربی‌ها

    دستگاه لیپوماتیک می‌تواند به‌راحتی سلول‌های چربی را به حالت مایع درآورده و از بدن خارج کند. این امر به تغییر سایر بدن و لاغری موضعی می‌انجامد. اما درواقع روشی در عالم وجود ندارد که بتواند برای همیشه مانع از بازگشت چربی‌های اضافی در بدن شود بنابراین بیمار برای حفظ سایز و اندام مناسب خود باید همواره تغذیه مناسب و ورزش را در برنامه روزانه خود داشته باشد.

در یک جمع‌بندی کوتاه می‌توان گفت لیپوماتیک یک روش پیشرفته برای رسیدن به اندام مناسب است که می‌تواند طی تنها یک جلسه بخش قابل‌توجهی از چربی اضافه را از بدن خارج کند. یک پزشک ماهر و متخصص با سرعت عمل بالا می‌تواند بیمار را  به نتیجه مطلوب برساند بدون اینکه خطری متوجه وی شود. شاید مهم‌تر از هر عمل جراحی مراقبت‌های پس‌ازآن و در مواردی پیش از آن باشد. بیمار حتماً باید به توصیه‌های پزشک قبل و بعد از عمل جراحی دقت لازم را مبذول داشته و آن‌ها را موبه‌مو انجام دهد تا بتواند ریسک‌های عمل را به حداقل برساند.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

هزینه لیپوماتیک

لیپوماتیک یک روش لیپوساکشن جدید و کم خطر است، که برای تخلیه چربی های اضافی بدن مانند شکم، پهلو، ران، بازو و ساق پا استفاده می شود‌. همچنین می توان از چربی های خارج شده که سالم هستند برای تزریق به دیگر قسمت های بدن مانند باسن استفاده کرد. لیپوماتیک یک روش لاغری تایید شده توسط سازمان جهانی بهداشت است.

 

جهت استفاده از خدمات پوست و مو و زیبایی و همچنین تزریق ژل و بوتاکس غرب تهران با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. سلام خسته نباشید ببخشید من وزن بالایی دارم کدام روش موثر تر هست لیپوماتیک یا لیپوساکشن؟

      • admin
      • شهریور ۲۲, ۱۴۰۰

      با سلام جهت کسب اطلاعات بیشتر فرم درخواست مشاوره رایگان را پر کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند. همچنین می‌توانید به صورت رایگان جهت مشاوره به مراکز تحت قرارداد مهراز کارت مراجعه کنید.

  2. لیپوماتیک عوارض بدی نداره؟ بدن کبود نمیشه؟

    1. با سلام خیر. عوارض خاصی نداره فقط مدتی بعد از انجام عمل نیاز به مراقبت هایی داره که پزشک بهتون آموزش میدن.

  3. شما لیپوماتیک انجام میدید؟

    1. با سلام بله با داشتن مهراز کارت لیپوماتیک تمامی نواحی بدن رو میتونید با کاهش هزینه 30% در مراکز زیبایی مهراز توسط متخصص انجام بدید. https://mehrazcard.com/lipomatic/

  4. سلام بهترین پزشک برای این کار رو معرفی میکنید؟

    1. با سلام پزشکان متخصص پوست و مو و زیبایی در تمامی مراکز زیبایی مهراز کارت فعال هستن. لیست مراکز خدمت شما: https://b2n.ir/k26507

  5. مراکز زیبایی مهراز کجا هستش؟

    1. میتونید از طریق لینک "مراکز زیبایی" مشاهده بفرمایید

  6. خیلی عالی بود ممنون

    • fallah
    • اسفند ۱۲, ۱۴۰۲

    برای خدمات زیبایی کارت تخفیف جدا باید گرفت؟

    1. سلام خیر

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.