ایمپلنت و داروی ضد پوکی استخوان

ایمپلنت و داروی ضد پوکی استخوان

ایمپلنت و داروی ضد پوکی استخوان چه ارتباطی دارند؟

در این مقاله قصد داریم تا ارتباط ایمپلنت و مصرف داروی ضد پوکی استخوان را به اثبات برسانیم:

پوکی استخوان

ایمپلنت و داروی ضد پوکی استخوان: پوکی استخوان (osteoporosis ) نوعی بیماری که در آن به مرور استخوان ها ضعیف میشوند. این وضعیت برای بسیاری از بخش های بدن از جمله استخوان فک مخرب است. پوکی استخوان میتواند استخوان فک را درگیر کند که به عنوان یک عامل موثر بر ایمپلنت دندان مطرح است. پوکی استخوان باعث به تحلیل استخوان و افزایش خطر شکستگی میشود.

این بیماری در دوران یائسگی زنان بسیار شایع است. چراکه در این دوران استروژن بسیار در بدن زنان کم می‌شود. همچنین کمبود مواد معدنی مانند کلسیم، پروتئین و ویتامین دی و استعمال دخانیات مانند سیگار باعث پوکی استخوان می‌شود. در شرایط کمبود مواد معدنی در رژیم غذایی، بدن این کمبود را از بافت‌های استخوانی می‌گیرد و این کار در طول زمان باعث فقر استخوان‌ها از لحاظ مواد معدنی و در نتیجه پوکی استخوان می‌گردد.

جهت مشاهده تعرفه دندانپزشکی سال کلیک کنید.

جهت مشاهده تعرفه تخفیف ایمپلنت کلیک کنید.

تاثیر داروهای ضد پوکی استخوان بر ایمپلنت

تحقیقات نشان میدهد داروهای ضد پوکی استخوان تاثیرات منفی بر روی ایمپلنت دارد. یکی از شایع ترین مشکلات، سندروم خشکی دهان است.

داروی Bisphosphonate برای پوکی استخوان مصرف میشود. این دارو روی زیبایی استخوان های فک هم تاثیر میگذارد و موجب ضخامت استخوان بیرونی و تراکم مواد معدنی استخوان ها میشود. تغییرات در ساختار استخوان فک میتواند به ایمپلنت صدمه جدی وارد کند.

بیمارانی که بیش از چند سال از داروهای پوکی استخوان استفاده میکنند، قبل از شروع ایمپلنت باید با پزشک خود مشورت کنند تا در صورت ضرورت برای مدت کوتاهی مصرف دارو خود را قطع کنند.

جهت مشاهده قیمت ایمپلنت دندان (کاشت دندان) کلیک کنید

بیماری پوکی استخوان علامتی برای عدم کاشت دندان نیست ولی باید به بیمار در مورد وضعیت قبل از عمل اطلاعات داده شود. پوکی استخوان نباید مانعی برای بیمارانی باشد که به دنبال مراقبت از دندان هستند.

جهت تهیه کارت تخفیف دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره ایمپلنت دندان

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. اااا من نمیدونستم ایمپلت کردم حالا چکار کنم

      • admin
      • مهر ۱, ۱۴۰۰

      با سلام بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

  2. سلام یعنی ممکنه داروی پوکی استخوان باعث بشه ایمپلنت روی لثه دوامی نداشته باشه؟

    1. با سلام حتما قبل از انجام ایمپلنت دندانپزشک رو مطلع کنید که پوکی استخوان دارید و چه داروهایی مصرف میکنید. https://mehrazcard.com/dental-implant-prices/

  3. هزینه ایمپلنت رو میفرمایید

    1. با سلام با داشتن مهراز کارت انواع ایمپلنت دندان با کاهش هزینه 30% ارائه میشه خدمتتون. https://mehrazcard.com/dental-implant-prices/

  4. فروش محصول هم دارید؟

    1. سلام خیر متاسفانه

    • آذر
    • اسفند ۲۰, ۱۴۰۲

    سلام وقت بخیرر برای ایمپلنت پیوند استخوان واجبه؟

    1. سلام خیر پزشک بعد از معاینه بهتون میگن که نیاز دارید یا خیر

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.