معایب جرمگیری دندان

معایب جرمگیری دندان

معایب جرمگیری دندان

جرم گیری دندان یک روش درمانی ساده ولی مهم در دندانپزشکی است. که  برای افرادی که دارای جرم های دندانی هستند. یا دندان های زردی دارند توصیه می‌شود.
در این نوع درمان ابهام های متفاوتی برای افراد به وجود می آید. که از مهم‌ ترین آنها که شاید دغدغه شما نیز باشد این است که جرم گیری برای دندان ها مفید است یا آنکه به دندان ها آسیب می رساند. در این مطلب به بیان معایب جرمگیری دندان و راه های جلوگیری از عوارض جرم گیری دندان می پردازیم.

هر آنچه که برای سلامت دهان و دندان های شما ضرر داشته باشد. می‌تواند مشکلات زیادی را برایتان به وجود آورد. روش درمانی جرم گیری برای سلامت دندان ها انجام می شود. و این جرم دندان هاست که به دندان ها آسیب می رساند.

آموزش روش سفیدی دندان با سیر در منزل …

جرم‌ ها و پلاک‌های دندانی باعث می شوند تا فعالیت‌ های باکتری‌ های مضر دهان بیشتر شوند و باعث بروز پوسیدگی‌ های دندان و انواع بیماری‌ های لثه شوند.
جرم گیری دندان ها در صورتی که مراقبت های پس از آن رعایت شود. برای دندان هایی که جرم دارند بسیار لازم و ضروری است.

جرمگیری دندان را با مهراز کارت با کاهش هزینه 50% انجام دهید …

سفید کردن دندان در خانه به چه روش هایی امکان پذیر است؟

کارت تخفیف دندانپزشکی

شما با داشتن کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز میتوانید کاهش هزینه ۵۰ درصدی تمامی خدمات متنوع درمانی و زیبایی دندان را برای داشتن لبخندی زیباتر و سلامت بیشتر دهان و دندان خود استفاده نمایید. با تهیه کارت تخفیف دندانپزشکی، می‌توانید به راحتی فهرستی از دندانپزشکان متخصص را در اختیار داشته و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

کارت تخفیف دندانپزشکی

کارت تخفیف دندانپزشکی

عوارض و معایب جرمگیری دندان

روش درمانی جرم گیری دندان با درصد بالایی از موفقیت همراه است. ولی عوارضی هم به دنبال دارد که در زیر برایتان بازگو می کنیم.

متورم شدن لثه

یکی از معایب جرمگیری دندان که برای افرادی که بهداشت دهان و دندان ضعیفی دارند پیش می آید. متورم شدن لثه می باشد. این اتفاق زمانی رخ می دهد که پوست لثه نازک شده باشد. البته این مشکل در شرایط جرم گیری نادرست پیش می آید.

بررسی علت تغییر رنگ دندان ها

سفید شدن دندان بدون کامپوزیت چگونه انجام میشود؟

عفونت

عفونت در زمانی رخ می‌دهد که بدن شما دارای سیستم ایمنی ضعیفی باشد. از دیگر معایب جرمگیری دندان عفونت بعد از جرمگیری دندان ها می باشد. همچنین اگر بهداشت دهان و دندان به‌شدت ضعیفی داشته باشید. یعنی به دلیل داشتن لثه‌های بسیار حساس ممکن است تا با خونریزی در زمان درمان و تا حدود یک هفته بعد از درمان در هنگام مسواک زدن و نخ دندان کشیدن روبرو شوید. اگر توجهی به این ماجرا نداشته باشید. و مسواک زدن و استفاده از دهان‌شویه را کنار بگذارید، احتمال بروز عفونت نیز وجود دارد.

آشنایی با مزایا و معایب استفاده از کیت سفید کننده دندان

به طور کلی بروساژ یک روش کاملاً ساده بوده. و هیچ عوارض چندانی به همراه ندارد. و البته می‌تواند برای تمام افراد گزینه مناسبی باشد. البته باید این را در نظر داشته باشید که بروساژ به تنهایی مؤثر نبوده و در کنار جرم گیری دندان می‌تواند تأثیرات مثبت خود را داشته باشد.

آیا جرمگیری دندان درد دارد ؟ آموزش جرمگیری دندان خانگی

آیا جرم گیری باعث لق شدن دندان‌ها می‌شود؟

افراد زیادی این باور را دارند که بعد از این درمان احتمال ضعیف شدن و لق شدن دندان آنها وجود خواهد داشت. اما باید بدانید که این باور کاملاً اشتباه بوده. و جرم گیری دندان به نوبه خود دلیلی برای بروز این اتفاق نمی‌باشد.
زمانی که جرم‌ها و پلاک‌های انباشته شده در اطراف دندان‌ها برداشته می‌شوند، به دلیل ایجاد یک فضا بین دندان‌ها این احساس برای افراد ایجاد خواهد شد.
البته لازم به ذکر است که گاهی اوقات دندان به دلایل متعددی از قبل لق شده است و بعد از جرم گیری فرد تازه متوجه بروز این عارضه می‌شود.

آیا لق شدن دندان بعد از جرمگیری واقعیت دارد؟

آیا با مهراز کارت میتوان جرمگیری عمیق دندان انجام داد؟

پیشگیری از عوارض و معایب جرمگیری دندان

اگر می‌خواهید تا مانع از بروز مضرات و معایب جرمگیری دندان شوید، بهتر است تا نکات زیر را به درستی رعایت کنید:

حداقل روزی دو بار دندان‌های خود را به درستی و به صورت اصولی مسواک بزنید.
حتماً از نخ دندان به صورت روزانه استفاده داشته باشید.
با استفاده از دهان‌شویه مناسب دهان خود را ضدعفونی کنید.
هر چند وقت یک بار برای چکاپ دندان‌هایتان به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نمایید.
سعی کنید تا جرم گیری دندان را سالی یک بار الی دو بار با توجه به پیشنهاد دندانپزشک خود انجام دهید.

آموزش روش های سفید شدن دندان های زرد با نمک

برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند که جرم گیری باعث لق شدن آنها می‌شود. دلیلی که باعث می‌شود افراد چنین تصور نادرستی پیدا کنند این است که در واقع با برداشته شدن پلاک و جرم از روی سطح دندان‌ها و همچنین از بین فاصله بین آنها و بین دندان و لثه، افراد احساس می‌کنند که فضای خالی ایجاد شده و یا دندان‌هایشان لق شده است.
لازم است بدانید که در برخی موارد لق شدگی دندان از قبل به دلیل از بین رفتن مقداری از بافت لثه و یا تحلیل رفتن استخوان فک بر اثر بیماری‌های دهان اتفاق افتاده اما فرد متوجه آن نشده است.
پس از جرم گیری به این دلیل که جرم تجمع یافته بین دندان و لثه برداشته می‌شود، آن فضا خالی شده و لق شدگی دندان بیشتر احساس می‌شود و بیمار به اشتباه فکر می‌کند که علت آن، جرم گیری است.

با داشتن بیمه دندانپزشکی میتوانید تعرفه دندانپزشکی درمانی و زیبایی خود را تا 50% کاهش دهید …

آموزش سفید کردن دندان با نشاسته در منزل

سفید شدن دندان با زنجبیل چگونه است؟

معایب جرمگیری دندان

معایب جرمگیری دندان

روش‌های خانگی جرم گیری دندان

اگر به دنبال راهکارهای مؤثری برای جرم گیری دندان در منزل هستید، می‌توانید از روش‌های زیر کمک بگیرید:

استفاده از خمیر دندان‌های ضد جرم یکی از رایج‌ترین روش‌های خانگی جرم گیری دندان، استفاده از خمیردندان‌های ضد جرم است. انواع خمیردندان‌های جرم گیر در داروخانه‌ها موجود می‌باشند.

لازم به ذکر است که استفاده از این نوع محصولات زمانی مؤثر است که جرم روی دندان‌های شما سخت نشده و در مراحل ابتدایی قرار دارد.
می‌توانید از دندانپزشک معالج خود بخواهید تا شما را در انتخاب خمیر دندان مناسب راهنمایی کند.

سفید کردن دندان در خانه به چه روش هایی امکان پذیر است؟

فراموش نکنید این خمیردندان‌ها بیشتر از خمیردندان‌های عادی مواد ساینده دارند و استفاده مداوم از این نوع محصولات می‌تواند به مینای دندان شما آسیب برساند.
دندانپزشک می‌تواند پس از معاینه دندان‌هایتان، در خصوص فواصل استفاده از این خمیر دندان نیز شما را راهنمایی کند.

در کنار استفاده از خمیردندان‌های ضد جرم، دو اصل را فراموش نکنید. مسواک زدن صحیح و مرتب و استفاده درست از نخ دندان نیز می‌تواند در از بین بردن جرم‌ها تأثیر زیادی داشته باشد.

آموزش جرمگیری دندان به روش سنتی در خانه

استفاده از دهان‌شویه انواع متنوعی از دهان‌شویه وجود دارد. که هر یک می‌تواند کاربرد خاص خود را به همراه داشته باشد. از جمله آنها می‌توان به دهان‌شویه سفید کننده دندان، خوشبو کننده دهان، ضد حساسیت و … اشاره کرد. یکی از دیگر انواع دهان‌شویه‌ها که می‌تواند برای جرم گیری دندان مؤثر باشد، دهان‌شویه ضد جرم است که می‌تواند برای جلوگیری از التهاب لثه نیز نقش بسزایی داشته باشد.
مواد فعال موجود در این محصول شامل تیمول، کلرید ستیل پیریدینیم، کلرهگزیدین و … می‌شوند.

هزینه جرمگیری دندان با مهراز کارت

قیمت بلیچینگ دندان با کاهش هزینه مهراز کارت چقدر است؟

تخفیف کارت پزشکی و دندانپزشکی

شما میتوانید با دریافت تخفیف کارت پزشکی و دندانپزشکی تا 50% در هزینه های درمانی و زیبایی دندانپزشکی خود صرفه جویی کرده و امکان استفاده از خدمات پزشکان و دندانپزشکان متخصص در سراسر کشور را داشته باشید. در نتیجه همه افرادی که نیاز به دریافت خدمات دندانپزشکی دارند میتوانند در رابطه با هزینه های گزاف دندانپزشکی و دریافت خدمات از پزشکان زبده اطمینان خاطر داشته باشند.

تخفیف کارت پزشکی و دندانپزشکی

تخفیف کارت پزشکی و دندانپزشکی

روش هایی برای داشتن دندان های سفید

به طور منظم از دهان‌شویه استفاده کنید.
حداقل 60 ثانیه باید دهان‌شویه را داخل دهان خود بچرخانید و سپس آن را خارج کنید. در نظر داشته باشید که در مدت زمان کمتر از 1 دقیقه، مواد شیمیایی موجود در دهان‌شویه فعال نمی‌شوند. و در واقع نقش مؤثری نخواهد داشت.
توجه داشته باشید که دهان‌شویه به تنهایی مؤثر نیست و همواره باید در کنار مسواک و نخ دندان مورد استفاده قرار بگیرد.
برای انتخاب بهترین دهان‌شویه برای خود با دندانپزشک مشورت داشته باشید.
استفاده از مسواک مناسب مسواک زدن صحیح و اصولی با استفاده از یک مسواک مناسب، از مهم‌ترین اقداماتی است که می‌تواند به از بین بردن پلاک‌های دندان و همچنین جلوگیری از تبدیل آنها به جرم کمک کند.

علاوه بر مسواک دستی و معمولی، انواع جدیدی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. که مسواک‌های برقی می‌باشند که معمولاً برای افرادی که توان دست آنها ضعیف شده است، مناسب هستند.

با این حال تمام افراد قادر به استفاده از این نوع محصول می‌باشند.
طراحی مسواک برقی به گونه‌ای است که کافی است آن را روی دندان خود قرار دهید تا تمام زاویه‌های دهان به طور کامل تمیز شوند.
استفاده از نخ دندان استفاده روزانه و منظم از نخ دندان می‌تواند به حذف پلاک و تبدیل شدن آن به جرم جلوگیری نماید. نخ دندان قادر به از بین بردن پلاک‌هایی است که مسواک به آن دسترسی ندارد.

جرمگیری دندان در تهران با کاهش هزینه 50 درصدی

دستگاه جرمگیری دندان خانگی چگونه کار میکند؟

اهمیت نخ دندان برای داشتن دندانهای سفید

این محصول در انواع متفاوتی وجود دارد که برای انتخاب بهترین نوع خود برای آن می‌توانید با دندانپزشک خود مشورت کنید. در ادامه شما را با برخی از رایج‌ترین آنها آشنا می‌کنیم:

نخ دندان‌های فاقد موم این نوع نخ دندان‌ها از 345 رشته نخ نایلونی نازک به دور هم ساخته شده‌اند و دسترسی به فضاهای بسیار نزدیک دندانی را فراهم نموده‌اند. با این حال احتمال رشته رشته شدن این نوع نخ دندان‌ها وجود دارد.
نخ دندان‌های موم دار نایلونی این نوع محصولات دارای پوششی از موم سبک می‌باشند و احتمال پاره شدن آن‌ها از قبلی کمتر است، اما دسترسی به فضای تنگ‌تر با استفاده از آنها کمی دشوارتر است.

نوار نخ دندان نوار نخ دندان نسبت به انواع معمولی مسطح‌تر و پهن‌تر می‌باشد. و در دو نوع موم دار و بدون موم وجود دارد. استفاده از این محصول معمولاً برای افرادی که دارای فضای بیشتری در بین دندان‌های خود هستند، مناسب‌تر است.
نخ دندان پلاستیکی این نوع نخ دندان که معمولاً از جنس پلی اتیلن ساخته شده است. می‌تواند به راحتی بین دندان‌ها بلغزد و احتمال پاره شدن آن بسیار کمتر از انواع دیگر است.

از بین بردن جرم دندان سریع چگونه امکان پذیر است؟

آیا جرمگیری دندان با فشار آب امکان پذیر است؟

نخ دندان‌های سوپر فلاس

این نوع نخ دندان‌ها دارای انتهای سوزنی شکل و سفتی می‌باشند. و مناسب برای افرادی که تحت درمان ارتودنسی قرار دارند، هستند تا بتوانند به خوبی بین براکت‌های ارتودنسی خود را تمیز کنند.
استفاده از واتر جنت دندان واتر جنت دندان یک وسیله‌ای است که آب را با فشار روی دندان‌ها می‌پاشد. تا هرگونه جرم، پلاک و مواد غذایی باقی مانده در بین دندان‌ها از بین روند.

آموزش سفید کردن دندان ها با نمک در منزل …

این محصول نقش مؤثری در از بین بردن جرم‌ها و پلاک‌های نقاطی در دهان دارد که مسواک و نخ دندان دسترسی به آنها ندارند.
استفاده از این دستگاه به خصوص برای کسانی که دارای روکش دندان، دندان مصنوعی و یا ایمپلنت هستند، مناسب است.
واترجنت ها دارای دو قسمت اصلی مخزن آب و پمپ آی می‌باشند و استفاده از آن برای کاربران بسیار راحت است. این محصول در دو نوع بی سیم و با سیم موجود می‌باشد.

تخفیف دندانپزشکی

شما میتوانید با دریافت ۵۰ درصد تخفیف دندانپزشکی در هزینه های درمانی و زیبایی خود صرفه جویی کرده و پس از دریافت کارت تخفیف مهراز از پشتیبانی و مشاوره رایگان نیز بهره مند شوید. با انتخاب این کارت‌، شما می‌توانید از بین شبکه ‌ای از دندانپزشکان معتبر و حرفه‌ای پزشک خود را انتخاب و در سراسر کشور از خدمات آنها استفاده نمایید.

تخفیف دندانپزشکی

تخفیف دندانپزشکی

دیگران مطالعه میکنند:

بهترین سفید کننده دندان در داروخانه چیست؟

تفاوت بلیچینگ و جرمگیری دندان در چیست؟

جرمگیری دندان با لیزر چگونه انجام میشود؟

استفاده از زردچوبه و گلاب برای سفیدی دندان

توضیحات تکمیلی درباره عوارض جرمگیری دندان

روش جرمگیری دندان ارتودنسی شده چگونه است؟

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره جرمگیری دندان

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. سلام هزینه دریافت کارت شما چقدره؟

    1. با سلام جهت تهیه مهراز کارت میتونید روی سایت ثبت نام کنید و یا به صورت تلفنی اقدام کنید. جهت مشاهده تعرفه مهراز کارت به لینک مراجعه کنید: https://mehrazcard.com/

  2. سلام جرمگیری با مهراز کارت چقدره؟

    1. با سلام جرمگیری دندان با داشتن مهراز کارت 50% کاهش هزینه داره برای شما.

  3. سلام جرم گیری محدودیت سنی داره؟

    1. با سلام جرمگیری دندان برای همه افراد از 7 سال به بالا قابل انجام هستش.

  4. سلام آیا جرم گیری قبل از کامپوزیت میشه انجام داد؟

    1. با سلام بله امکانش هست. مانعی نداره براتون.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.