جراحی پیوند لثه چگونه است؟

جراحی پیوند لثه

جراحی پیوند لثه چگونه انجام می شود؟

بیماری لثه مثل عقب رفتگی لثه، نیاز به درمان پیوند لثه دارند. جراحی پیوند لثه نوعی از عمل جراحی دندان است. که نسبتا روشی سریع و آسان می‌باشد. در این عمل متخصص پریودنتیت از سقف دهان، بافت لثه را برداشته، و از آن برای لثه‌ی آسیب دیده استفاده می‌کند.

عقب رفتگی لثه به آرامی رخ می‌دهد و به همین دلیل بسیاری از مردم متوجه بروز این اتفاق نمی‌شوند. در صورت عدم درمان چنین مشکلاتی، ممکن است در نهایت منجر به از دست رفتن دندان فرد شود. پیوند لثه در بیشتر موارد جنبه‌ی درمانی دارد، ولی برخی از مردم برای اصلاح طرح لبخند خود از این روش استفاده می‌کنند که در این صورت جنبه‌ی زیبایی دارد.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با ما همراه باشید

کاهش هزینه جراحی لثه با مهراز کارت

انواع پیوند لثه

نوع پیوند لثه بستگی به میزان، شدت و نیازهای فرد دارد و پریودنتیست در نهایت مناسب‌ترین گزینه را طبق تشخیص خود و نظر بیمار انتخاب می‌کند.

آیا جراحی لثه درد دارد ؟

  • پیوند بافت اتصال

این روش رایج‌ترین روش جراحی پیوند لثه می‌باشد. در این روش متخصص پریودنتیست، در سقف دهان فلپ ایجاد می‌کند و زیرلایه‌ای از گوشت سقف دهان را برداشته و از آن برای ناحیه‌ای از لثه که نیاز به درمان دارد، استفاده می‌کند.

قیمت جراحی لثه با داشتن مهراز کارت چقدر کاهش هزینه دارد؟

  • جراحی پیوند لثه آزاد

این روش مشابه روش همبند است و از بافت‌های سقف دهان استفاده می‌شود. ولی در این روش به جای برداشتن فلپ یا بافت زیرلایه، مستقیما مقداری از بافت سقف دهان را برداشته و به ناحیه‌ی تحت درمان پیوند داده می‌شود. این روش برای افرادی که بافت لثه‌ی بسیار نازکی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همه چیز درباره روکش دندان را بدانید …

  • پیوند جانبی یا پدیکال

در این نوع از پیوند لثه، به جای برداشتن بافت از سقف دهان، از بافت‌های مجاور دندان یا ناحیه‌ی آسیب دیده استفاده می‌شود. در این صورت مقداری از بافت لثه به سمت آج دندان کشیده می‌شود تا ناحیه عریان دندان را پوشش دهد. پیوند پدیکال برای افرادی که در مجاورت دندان‌هایشان بافت لثه‌ به اندازه‌ی کافی وجود دارد و از استحکام بالایی برخوردار است، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی سال کلیک کنید

جهت مشاهده هزینه جراحی تخصصی دندان کلیک کنید

جراحی لثه برای کامپوزیت

در اطراف خود شاهد ان هستیم که افرادی وقتی لبخند میزنند لثه ی انها دیده شده و البته جلوه ی زیبایی ندارد. به ابن حالت خنده لثه ای میگویند. این مشکل راه حلی دارد و ان هم این است که افراد میتوانند جراحی زیبایی لثه انجام دهند. جراحی لثه معمولاً در یک جلسه با بی حسی موضعی و بدون هیچ گونه دردی انجام میشود.  به این گونه که به نحوی که لثه دندان ها بالاتر برده شده و درواقع ارتفاع دندان های جلو بیش از قبل خواهد شد. پس از انکه لثه ها برای کامپوزیت اماده شدند دندانپزشک شروع به قرارگیری لمینت کامپوزیت یا از نوع سرامیکی می کند. با انجام این کار زیبایی دندان ها، ارتفاع و قوس لبخند تا حد زیادی اصلاح میشود.

از جراحی لثه تحلیل رفته چه میدانید؟

جراحی لثه برای روکش چگونه انجام میشود؟

آماده سازی‌های پیوند لثه

بعد از درنظر گرفتن همه‌ی شرایط برای انتخاب نوع عمل جراحی، آمادگی زیادی برای انجام پیوند لثه لازم نیست. اما یکی از مهم‌ترین نکات، وجود یک فرد جهت همراهی بیمار می‌باشد. زیرا داروهایی که برای کنترل درد تجویز می‌شوند برای مواردی مثل رانندگی خطرناک است.

پیوند لثه، جراحی سختی نیست و نیاز به بستری شدن بیمار ندارد. مراقبت‌های بعد از پیوند لثه که توسط پریودنتیست به بیمار گفته می‌شود، حتما باید رعایت شوند تا مشکلی برای فرد پیش نیاید.

جرمگیری لثه چه فوایدی دارد؟

جهت مشاهده هزینه مشاوره و روانشناسی کلیک کنید

جهت استفاده از خدمات دندانپزشکی ارزان با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید.

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره جراحی لثه

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. اینطور که من از توضیحاتون فهمیدم ممکنه منم مشکل عقب رفتگی لثه داشته باشم چطور میتونم مشاوره بگیرم؟

      • admin
      • مهر ۲۴, ۱۴۰۰

      با سلام فرم درخواست مشاوره رایگان را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

  2. سلام وقت بخیر جراح و متخصص خوب دارید؟

    1. با سلام بله در مراکز درمانی مهراز دندانپزشکان متخصص و جراح، فعال هستن. لیست مراکز درمانی و پزشکان مهراز خدمت شما: https://mehrazcard.com/treatment-centers/

  3. عالی بود

  4. پیوند لثه درد داره؟

    1. سلام خیر بدلیل اینکه از بی حسی استفاده میشه

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.