رفع پوسیدگی دندان‌ها با نمک

رفع پوسیدگی دندان‌ها با نمک

رفع پوسیدگی دندان‌ها با نمک

رفع پوسیدگی دندان‌ها با نمک بسیار مفید است. این را می‌توان از راه‌حل‌های خانگی استفاده از آب نمک برای پوست و سلامت دهان و جلوگیری از پوسیدگی دندان فهمید.  نمک انواع متفاوتی دارد که هر کدام از آن دارای خواص و نکات و ترفندهایی است که در حوزه سلامت استفاده می‌شود. یکی از مصارف نمک، استفاده برای مسواک زدن و شست و شوی دندان‌ها است. در این مقاله می‌خواهیم درباره مزایای استفاده از نمک برای مسواک زدن صحبت کنیم و شما را متقاعد کنیم که هر هفته یکبار شستن دندان با نمک را تجربه کنید.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با ما همراه باشید

کاهش هزینه سفید کردن دندان با مهراز کارت

ارزش غذایی نمک برای دندان‌ها

مواد معدنی عنصر غالب موجود در نمک است. مزایای استفاده از نمک برای مسواک زدن وجود مواد معدنی است. نمک دریایی بیشتر از هر نمک دیگری برای استفاده از مسواک زدن توصیه می‌شود. مواد مفید موجود در نمک برای دندان‌ها:

  • سدیم
  • کلسیم
  • منیزیم
  • سیلیکون
  • فسفر
  • نیکل
  • آهن
  • ید

چرا شستن دندان با نمک برای رفع پوسیدگی دندان‌هاتوصیه میشود؟

تقویت لثه

مواد معدنی موجود در نمک و سایر موادی که در بالا نام برده‌ایم برای حفظ سلامت و تقویت لثه بسیار مفید است و به همین دلیل است که شستن دندان با نمک را توصیه می‌کنیم. اما نمی‌توان انکار کرد که نمک به تنهایی برای مراقبت از دندان‌ها کافی نیست.

این ماده طبیعی بسیار بهتر از محصولات کارخانه‌ای به سلامت دهان و دندان شما کمک خواهد کرد، اما یادتان نرود که نباید همیشه از آن استفاده کنید.. شما هم‌چنین می‌توانید از آب نمک استفاده کنید و آن را در دهان‌تان قرقره کنید.

پیشنهاد استفاده از آب نمک بعد از عصب کشی دندان

جلوگیری از پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان می‌تواند به خاطر عوامل مختلفی مثل، شکر، باکتری و عدم تعادل PH و بالا بودن اسید دهان باشد. استفاده از نمک برای مسواک زدن دندان‌ها می تواند سطح اسیدها را کاهش داده و pH طبیعی را متعادل سازد و به این ترتیب از پوسیدگی دندان جلوگیری کند.

از بین بردن التهاب

نمک خاصیت ضدالتهابی شگفت انگیزی دارد و شستن دندان با نمک به سلامت بافت لثه شما هم کمک می‌کند. از این جهت استفاده از نمک به عنوان خمیر دندان با بسیاری از مشکلات از جمله سندرم متورم و دندان دردی که ناشی از التهاب است مقابله می‌کند.

تمیز کردن پلاک دندان

پلاک باکتریایی یا پلاک دندان، ماده‌ای سفید رنگ است که پس از صرف غذا روی دندان‌ها ایجاد می‌شود.  پلاک دندان یا پلاک باکتریایی موجب بروز عوارض جدی مثل پوسیدگی دندان، بیماری‌های لثه و دیگر مشکلات مربوط به دندان‌ها می‌شود. پلاک دندان به ویژه از پروتئین‌های موجود در بزاق، باکتری‌ها، مواد سمی و باقی‌مانده موادغذایی تشکیل شده و به طور مداوم ایجاد می‌شود. نمک توانایی فوق‌العاده‌ای برای تمیز کردن و از بین بردن کثیفی پلاک دندان‌ها دارد.

مبارزه با بوی بد دهان با روش رفع پوسیدگی دندان‌ها با نمک

درست مثل دهانشوهای موجود در بازار نمک مثل یک دهانشویه طبیعی و فوق‌العاده از بوی بد دهان جلوگیری می‌کند. بنابراین برای مقابله با این مشکل آزاردهنده کافی شستن دندان با نمک را امتحان کنید یا آب نمک قرقره کنید.

سفید کردن دندان‌ها

توانایی نمک برای جدا کردن کثیفی از دندان‌ها باعث حفظ رنگ طبیعی دندان‌ها می‌شود. با این حال، برخی متخصصان اظهار داشتند نمک به سفید کردن دندان‌ها کمک زیادی نمی‌کند. متخصصان برای سفید شدن دندان‌ها پیشنهاد می‌کنند جوش شیرین را با نمک مخلوط کنید و با آن مسواک بزنید.

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی سال کلیک کنید

توصیه‌هایی برای استفاده از نمک

  •  استفاده از نمک برای مسواک زدن نصف قاشق چای‌خوری نمک آماده کنید. مسواک خود را مرطوب کنید و به آن نمک بزنید. بدون استفاده از خمیر دندان با نمک مسواک بزنید.
  • نصف قاشق چای‌خوری نمک را با آب مخلوط کنید و داخل دهانتان قرقره کنید.

جهت استفاده از خدمات دندانپزشکی ارزان با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید.

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. نمک رو من برای ورم لثه هام استفاده کردم خوب بوده یه وقتاییم روی مسواکم میزنم که سفید کنه دندونامو اونم موثر بوده

  2. من هم امتحان کردم راضی بودم

    1. با سلام خوشحالیم که مطالب براتون مفید بود. در خدمتتون هستیم دوست عزیز :)

    • ندا
    • بهمن ۲۴, ۱۴۰۲

    مفید بود ممنون

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.