پیله دندان | پیشگیری از پیله دندان

پیله دندان

پیله دندان چیست؟

پیله دندان یکی از مشکلات و دغدغه‌های سلامت در جوامع مختلف بوده است. اطبای پیشین برای درمان هرگونه آبسه در همه جای بدن، راه‌حل نشتر زدن. یعنی سوراخ کردن آبسه با یک جسم تیز درفش‌مانند را به‌عنوان یکی از راه‌های اصلی درمانی کنار دارودرمانی برمی‌گزیدند.

امروزه در علم جدید هم برای درمان هرگونه آبسه (پیله دندان)در بدن و نیز در ناحیه دهان و فک همین مفهوم باستانی به کار می‌رود. که به آن «دِرِناژ» می‌گویند. سازوکار خلقت بدن طوری است که تمایل به محدود کردن و درمان خودبه‌خودی هرگونه عفونت به‌وسیله سلول‌های سفید خون را دارد. و به محض به‌وجود آمدن عفونت در ناحیه‌ای خاص سعی دارد با محدود کردن آن جلوی گسترش عفونت در کل بدن را بگیرد.

جهت استفاده از خدمات بیمه دندانپزشکی و یا بیمه تکمیلی دندانپزشکی با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید.

این رویکرد بدن تا حدی موثر است. ولی در صورتی که عفونت وسیع و گسترده باشد. همین سازوکار می‌تواند باعث شود که میکروب‌ها و عوامل مهاجم پشت دیوار محدود‌کننده بدن، سنگر بگیرند. و بتوانند تکثیر و تهاجم کنند. این همان مفهوم به‌وجود آمدن آبسه (پیله دندان) است. و در حقیقت ما با درناژ یک آبسه به قلب سنگر دشمن مهاجم حمله می‌کنیم.

این درناژ آبسه‌های دهان و فک، می‌تواند به روش‌های مختلفی صورت پذیرد. کشیدن دندان به‌ وجود آورنده آبسه، انجام درمان ریشه دندان عفونی و برش بافت نرم لثه متورم در ناحیه آبسه، همه مثال‌هایی از انجام درناژ و تخلیه چرک هستند. که کنار درمان دارویی با آنتی‌ بیوتیک‌ های مدرن، می‌تواند قدم اساسی در درمان آبسه باشد. پس در درمان آبسه‌های دهان و فک، تعلل جایز نیست، نِشتر بزنید نشتر.

پیشگیری از پیله دندان

برای جلوگیری از فرایند پیله دندان، در صورت انجام معاینه‌های دندان‌پزشکی به طور منظم و کنترل وضعیت دندان‌های کودک پوسیدگی‌ها در مراحل اولیه ترمیم می‌شوند. و از پیشرفت التهاب به عصب دندان و عفونی‌شدن آن جلوگیری می‌‌شود. این مساله برای کودکانی که دچار بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی، دیابت، پیوند عضو و نقص سیستم ایمنی هستند، اهمیت بیشتری دارد. زیرا عفونت‌های دندانی در این کودکان ممکن است عوارض جبران‌ ناپذیری داشته باشد.

برای دیدن تعرفه دندانپزشکی اینجا کلیک کنید.

جهت استفاده از خدمات دندانپزشکی ارزان با مشاورین مهرازکارت همراه شوید.

کارت تخفیف دندانپزشکی

شما با داشتن کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز میتوانید کاهش هزینه ۵۰ درصدی تمامی خدمات متنوع درمانی و زیبایی دندان را برای داشتن لبخندی زیباتر و سلامت بیشتر دهان و دندان خود استفاده نمایید. با تهیه کارت تخفیف دندانپزشکی، می‌توانید به راحتی فهرستی از دندانپزشکان متخصص را در اختیار داشتهباشید.  و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

کارت تخفیف دندانپزشکی

کارت تخفیف دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت

با در نظر داشتن هزینه های بسیار بالای ایمپلنت دندان، داشتن بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت که بتواند درصد قابل توجهی از هزینه های بالقوه و مرتبط با آن را پوشش دهد. قطعا بسیار کمک کننده خواهد بود. شما با داشتن این بیمه میتوانید به بهترین متخصصان ایمپلنت دسترسی داشته باشید. و از خدمات با کاهش هزینه 30 درصدی مهراز کارت برای ایمپلنت و همچنین سایر خدمات با کاهش هزینه 50% بهره مند شوید.

بیمه دندانپزشکی نامحدود خانواده

بیمه دندانپزشکی نامحدود خانواده با پوشش ۵۰ درصد هزینه های درمانی و زیبایی دندانپزشکی هزینه های سرسام آور این خدمات را کاهش داده. و همه اعضای خانواده را بدون در نظر گرفتن محدودیت سنی، مورد حمایت قرار میدهد. از دیگر ویژگی های برتر بیمه دندانپزشکی نامحدود خانواده مهراز کارت میتوان به استفاده نامحدود و بدون سقف و مرز از خدمات اشاره کرد. که این امر به این معنی است که شما میتوانید به تعداد دفعات نامحدود و با مبالغ بدون سقف از این خدمات استفاده نمایید.

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. انتی بیوتیک به نظر شما کافیه برای درمان آبسه ؟ من از دندونپزشک واقعا هراس دارم

      • admin
      • مهر ۱۷, ۱۴۰۰

      با سلام بهتر است مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک نداشته باشید و با تجویز پزشک مصرف کنید.

  2. من دندونم آبسه کرده بود سرکه و چایی مصرف کردم کاملا تخلیه شد

    1. با سلام خیلی عالیه. موفق و سلامت باشید دوست عزیز :)

    • ehsan
    • دی ۱۴, ۱۴۰۲

    عالی بود

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.