آسیب جویدن تنباکو به دهان و دندان

آسیب جویدن تنباکو به دهان و دندان

آسیب جویدن تنباکو به دهان و دندان را بدانید!

آسیب جویدن تنباکو به دهان و دندان: بدن شما همزمان چندین ماده شیمیایی سمی از قبیل آرسنیک و فرمالدئید را جذب می‌کند.
حتی تنباکوی بدون دود به هر صورتی که مصرف شود (اعم از جویدن یا نگه داشتن در دهان) موجب سرطان می‌شود.

سالانه بین 10 تا 16 میلیون آمریکایی با مصرف تنباکوی فاقد دود سلامت خود را به خطر می‌اندازند. خطر بروز سرطان دهان در بین مصرف‌کنندگان طولانی ‌مدت تنباکوی فاقد دود تا 50 برابر بیش از افرادی است که از آن استفاده نمی‌کنند.
اولین بار شرکت‌های تولید سیگار، واژه تنباکوی بدون دود را ابداع کردند. این واژه تا حدودی این مفهوم را می‌رساند که این ماده نسبت به سیگار خطر و اعتیاد کمتری ایجاد می‌کند.
به اعتقاد تولیدکنندگان تنباکو، این واژه ممکن است محصولی را که پیش از این خطرناک بوده است، ایمن‌تر و مقبول‌تر از سایر محصولات تنباکو جلوه دهد، اما واقعیت چیز دیگر است.

جهت استفاده از خدمات بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید.

آسیب جویدن تنباکو به دهان و دندان و آثار تنباکوی بدون دود

تنباکوی بدون دود شما را در دام نیکوتین گرفتار می‌کند. تحقیقات نشان داده است تنباکوی بدون دود می‌تواند به اندازه مرفین یا کوکائین اعتیادآور باشد. تنباکوی بدون دود تنها از تنباکو یا محصولات طبیعی ساخته نشده است.در هر بار مصرف، چندین ماده شیمیایی سمی که بسیاری از آنها سرطان‌زاست، جذب بدن می‌شود.

این مواد عبارتند از:

نیتروزامین: قوی‌ترین ماده شیمیایی سرطان‌زای شناخته‌شده
پولونیوم: ذرات رادیواکتیو
فرمالدئید: ماده شیمیایی مورد مصرف در مایع مومیایی
آرسنیک و کادمیوم
فلزات سمی

تنها یک هفته پس از آغاز مصرف تنباکوی بدون دود، ممکن است لکه‌های سفیدرنگ کوچکی که «لکوپلاکی» نامیده می‌شود، داخل دهان‌ ظاهر شود. بسیاری از مصرف‌کنندگان تنباکوی بدون دود دچار این لکه‌ها می‌شوند که می‌تواند نشان اولیه سرطان باشد.

در عرض چند ماه مصرف منظم، لکه‌های قرمزی که به آن «اریترولکوپلاکی» گفته می‌شود، داخل دهان ظاهر می‌شود. احتمال این‌که این لکه‌ها سرطانی شود، بسیار بالاست.علاوه بر سرطان دهان، تنباکوی بدون دود، خطر ابتلا به چند مشکل اساسی دیگر را نیز افزایش می‌دهد.

برای دیدن تعرفه دندانپزشکی اینجا کلیک کنید.

اختلالات دهان و لثه

به منظور انتقال سریع‌تر نیکوتین به داخل خون شما، تنباکوی بدون دود حاوی مواد ساینده‌ای مثل پشم ‌شیشه و شن‌ریزه است. این مواد خراش‌های ظریفی در لثه ایجاد می‌کند که باعث از بین رفتن بافت لثه و حتی دندان‌ها می‌شود. پسرفت لثه غیرقابل برگشت است و ریشه‌های دندان را در معرض محیط بیرون قرار می‌دهد و به این ترتیب احتمال ایجاد پوسیدگی را چهار برابر بیشتر می‌کند.

بیماری قلبی ـ عروقی از آسیب جویدن تنباکو به دهان و دندان

استعمال تنباکوی بدون دود خطر ابتلا به فشارخون بالا، حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش می‌دهد.

انواع سرطان‌ها

مصرف این نوع تنباکو، خطر ابتلا به سرطان‌های مری، گلو (حلق)، حنجره، معده، لوزالمعده و پروستات را افزایش می‌دهد.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با ما همراه باشید.

جهت تهیه بهترین بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهرازکارت همراه شوید.

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی مهراز با کاهش هزینه ۵۰ درصدی به عموم مشتریان این اطمینان را به شما میدهد که بتوانید با کمترین هزینه، سلامت دندان های خود را تضمین کنید. همانطور که میدانید هزینه های مرتبط با خدمات دندانپزشکی در دسته گران ترین خدمات درمانی قرار میگیرد. از این رو داشتن یک بیمه دندانپزشکی جهت کاهش هزینه های این خدمات میتواند در این شرایط بسیار کمک کننده باشد. در نتیجه شما میتوانید با انتخاب یک بیمه دندانپزشکی مناسب هزینه های خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهید.

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی

خرید بیمه دندانپزشکی

شما میتوانید با خرید بیمه دندانپزشکی مهراز از کاهش هزینه ۵۰ درصدی واقعی برای تمامی خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی خود بره مند شوید. همچنین از مزایای خرید کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز میتوان به امکان استفاده از خدمات بلافاصله پس از صدور کارت اشاره کرد. همچنین امکان مراجعه به نزدیکترین مراکز درمانی در سراسر کشور جهت استفاده از خدمات را خواهید داشت. برای دریافت این بیمه میتوانید از طریق سایت و شبکه های اجتماعی و یا به صورت حضوری و تلفنی نیز اقدام نموده و در سریع ترین زمان ممکن بیمه نامه خود را در محل مورد نظرتان دریافت نمایید.

بهترین کارت تخفیف دندانپزشکی

قطعا از مهمترین ویژگی هایی که میتوان برای یک کارت تخفیف دندانپزشکی نام برد، میزان پوشش دهی آن است که در این میان کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز با پوشش ۵۰ درصدی به عنوان بهترین کارت تخفیف دندانپزشکی از سوی کاربران، شناخته شده است. از دیگر ویژگی‌های بهترین کارت تخفیف دندانپزشکی می‌توان به سرعت و سهولت در استفاده، پوشش وسیع خدمات دندانپزشکی و تخفیف‌های متنوع اشاره کرد. به علاوه مهراز کارت بدون پرداخت هزینه ماهانه و تنها با پرداخت یک هزینه سالانه بسیار جزئی ارائه می‌شود که از لحاظ مالی نیز برای شما بسیار کمک کننده خواهد بود.

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. ایا استفاده از تنباکو به صورت دود (قلیون) هم موجب سرطان میشود؟

      • admin
      • مهر ۱۴, ۱۴۰۰

      با سلام بله، ولی آسیب و خطر کمتری نسبت به جویدن دارد.

    • م.ش
    • اسفند ۸, ۱۴۰۰

    بنده سالها به بهانه ترک سیگار به تنباکو روی آوردم و بشدت از نظرروحی وابستش شدم. چندسالی هست بشدت مشکل سنگینی سر و افزایش شدید فشارخون دارم.اما هرچه آزمایش دادم و هرکجا مراجعه کردم جوابی برای مشکل من پیدا نکردند. منتهی هیچوقت نپرسیدند و منهم از روی خجالت حرفی راجب تنباکو نزدم. حالا آیا امکانش هست من بخاطر مصرف این ماده بیمار شده باشم؟ و یا خدای ناکرده به سرطان دچار شده باشم؟ و اینکه به چه پزشکی باید مراجعه کنم؟ واقعا ممنون از مقاله ی خوب شما و راهنماییتون

    1. با سلام به شما همراه عزیز نگران سرطان نباشید دوست عزیز :) پیشنهاد من این هستش که در ابتدا به پزشک عمومی و در نهایت به پزشک قلب و عروق مراجعه کنید. البته در کنار اینها در طب سنتی حجامت هم میتونه خیلی موثر باشه چون مصرف سیگار و قلیان و تنباکو باعث غلظت خون میشه و در نتیجه سنگینی سر و ... که در این حالت حجامت دوره ای میتونه بسیار مفید باشه براتون. موفق و سلامت باشید.

  2. سلام دندونام بخاطر سیگار زرد شده با جرم گیری درست میشه؟

    1. با سلام بله پیشنهاد میشه هر 6 ماه یکبار جرمگیری انجام بدید دوست عزیز :) https://mehrazcard.com/the-cost-of-scaling-teeth/

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.