درمان سریع دندان درد | درمان آسان و فوری دندان درد

درمان سریع دندان درد

درمان سریع دندان درد | درمان آسان و فوری دندان درد

دندان درد عارضه‌ای بسیار آزار دهنده و غیر قابل تحمل است. که اغلب افراد در طول زندگی بار‌ها آن را تجربه کرده‌اند. با توجه به اختلالات و مزاحمت‌هایی که این عارضه در روند زندگی ایجاد می‌کند. قطعا شما هنگام شروع درد و ناخوشی به دنبال راه‌هایی برای درمان سریع دندان درد خود خواهید بود.

ما در ادامه قصد داریم به برخی از دلایل ایجاد دندان درد و روش‌های درمانی سریع و آسان برای بهبود آن بپردازیم. برای اطلاع از این روش‌ها ما را تا انتهاب این مطلب  همراهی نمایید.

مراجعه به دندانپزشکی اطفال ارزان با مهراز کارت

درمان سریع دندان درد در شب

اگر شما هم بارها دندان درد را تجربه کرده باشید. حتما به خوبی می‌دانید که تحمل آن در زمان خواب چقدر می‌تواند کلافه کننده باشد، زیرا خوابیدن را برای شما سخت و حتی گاهی غیر ممکن می‌سازد.

 

از آنجایی که در طول روز بیشتر در حالت نشسته و ایستاده قرار دارید قدرت جاذبه زمین با تاثیر بر فشار خون باعث می‌شود تا درد کمتری را در ناحیه سر و گردن حس کنید. به این ترتیب زمانی که در هنگام شب دراز می‌کشید. فشار بیشتری به عروق سر وارد شده و دندان درد نمود بیشتری می‌یابد.
برای درمان سریع دندان درد‌های شبانه باید در وهله اول علت درد را شناسایی نمایید. تا بتوانید مرتبط با آن درمان را شروع کنید.

  •  نوشیدن آب خنک (برای دندان به عصب نرسیده)
  •  غرغره آب نمک و چای نعناع (برای درد ناشی از التهاب لثه)
  •  دانه میخک (برای دندان پوسیده)
  •  کمپرس یخ (برای درد‌های ناشی از عفونت)
  •  قرص‌های مسکن (فقط در صورت نداشتن بیماری زمینه‌ای و حساسیت‌های دارویی از آن استفاده نمایید)

تهیه بیمه دندانپزشکی و خدمات زیبایی با تخفیف و هزینه دندانپزشکی با تخفیف

درمان سریع دندان درد در بارداری

در برخی اوقات بهم ریختن تعادل هورمون‌ها در هنگام بارداری، منجر به ایجاد دندان درد در این دوران می‌گردد. علاوه بر تغییرات هورمونی افزایش سطح پروژسترون و استروژن نیز می تواند باعث ایجاد پوسیدگی و عفونت در دندان‌ها شود. همچنین وجود دندان درد در هنگام بارداری ممکن است به علت رشد دندان عقل، بیماری‌های لثه‌ای و التهابات لثه‌ای، کمبود کلسیم (به علت ضرورت استفاده جنین از کلسیم) و در نهایت پوسیدگی دندان‌ها شکل بگیرد.

از آن جایی که در طی دوران بارداری به هیچ وجه نباید خود سرانه قرص و دهان شویه‌های شیمیایی مصرف نمایید و در ماه‌های اول بارداری به تجویز پزشکان تا شش ماه نمی‌توانید به دندان پزشکی‌ها مراجعه کنید، باید برای درمان دندان درد خود به سراغ موارد درمانی خانگی و سنتی بروید که در این بین می‌توان بهبود دهنده‌های طبیعی همچون میخک، انار، سیر، روغن، شیر و … را نام برد. در ادامه مطلب و در بخش درمان‌های خانگی به بررسی این موارد و نحوه استفاده از آن‌ها خواهیم پرداخت.

درمان سریع دندان درد عفونی

شما برای درمان سریع دندان درد‌های ناشی از آبسه و عفونت باید در وهله اول عفونت را از بین ببرید برای این کار می‌توانید از آنتی بیوتیک‌های شیمیایی و سنتی استفاده نمایید. البته مصرف آنتی بیوتیک‌هایی که برای درمان عفونت‌ها طراحی شده‌اند به رفع و کاهش دندان درد هیچ کمکی نمی کنند.

 

همچنین مصرف بیش از اندازه و نادرست آنتی بیوتیک‌های شیمیایی می‌تواند. عوارضی جدی به دنبال داشته باشد. از جمله این عوارض می‌توان به رشد نوعی باکتری اشاره کرد که در مقابل آنتی بیوتیک‌ها مقاوم است. و دیگر آنتی بیوتیکی نمی‌تواند روی نابودی آن تاثیر بگذارد، بنابراین به هیچ عنوان نباید خودسر و بدون تجویز پزشکان به طور مکرر آنتی بیوتیک مصرف نمایید.

به این ترتیب بهترین نسخه برای درمان سریع دندان درد‌های عفونی بهبود دهنده‌های گیاهی و طبیعی در درمان‌های خانگی و طب سنتی است. یکی کاربردی‌‌ترین و قدیمی‌ترین نسخه‌ درمانی برای عفونت دندان و لثه استفاده مکرر و منظم از آب نمک غلیظ است. این بهبود دهنده هیچ عوارضی برای شما نخواهد داشت. از دیگر بهبود دهنده‌های سنتی برای درمان دندان درد ناشی از عفونت می‌توان چای کیسه‌ای، عسل، آب گریپ‌فروت و آویشن را نام برد.

کاهش هزینه عصب کشی دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز

درمان سریع دندان درد

درمان سریع دندان درد

درمان سریع دندان درد در خانه

اطلاع و استفاده از برخی روش‌های درمانی آسان و قابل انجام در خانه قطعا به درمان سریع دندان درد شما کمک بزرگی می‌کند. زیرا ممکن است شما در شرایطی دچار دندان درد شوید که فرصت و توانایی رفتن به دندان پزشکی‌ را نداشته باشید. برخی از روش‌های درمانی سریع دندان درد در خانه عبارت است از:

■ استفاده از چای کیسه‌ای نعناع: یک کیسه تازه مصرف شده از چای نعناع را بگذارید تا کمی خنک شود، سپس کیسه را روی دندان آسیب دیده خود ماساژ دهید. این کار باعث رفع درد بوسیله بی حسی دندان و لثه می‌شود.

■ سیر: یک حبه سیر تازه را رنده کنید. و خمیر حاصله از آن را روی دندان آسیب دیده ماساژ دهید. برای افزایش بهبود دهندگی، نمک دریا نیز می‌توانید به خمیر سیر اضافه نمایید.

■ نشاسته: نشاسته را با آب سرد مخلوط کرده. و روی حرارتی ملایم قرار دهید. بعد از غلیظ شدن مواد، اجازه دهید تا کاملا خنک شود. سپس خمیر حاصله را روی محل درد بمالید.

■ روغن میخک: یک تا دو قطره از این روغن را روی پنبه یا پارچه‌‌ای تمیز بریزید. و روی دندانی که درد می‌کند بگذارید.

■ زنجبیل و پودر فلفل قرمز: پودر زنجبیل و پودر فلفل قرمز را به همراه آب مخلوط کنید. تا خمیر یک دستی درست شود. سپس خمیر را به آرامی روی دندانی که در می‌کند قرار دهید.

■ روغن نارگیل: یک قاشق غذاخوری از این روغن را به مدت پانزده دقیقه در دهان خود چرخانده. و غرغره کنید.

■ جوش شیرین: یک قاشق غذا خوری از جوش شیرین را در مقداری آب حال کرده. و به صورت دهان شویه از آن استفاده نمایید.

■ چای کیسه‌ای: چای کیسه‌ای را در مقداری آب خیسانده. و سپس روی دندان خود قرار دهید.

■ پیاز: پیاز خام را رنده کرده. و روی دندان آسیب دیده بمالید.

■ روغن زیتون: پنبه آغشته شده به روغن زیتون را چند دقیقه روی دندان خود قرار دهید.

روشهای درمان درد لثه را مطالعه نمائید!

درمان سریع دندان درد کودکان

دندان درد در کودکان قطعا عارضه‌ای بسیار مضطرب کننده برای والدین و خود کودک می‌باشد زیرا، در چنین مواردی افراد احساس ناامیدی و ناتوانی می‌کنند. همچنین اگر دندان درد زمان تعطیلی یا در هنگام شب رخ دهد نمی‌توانید کودک خود را به دندان پزشکی ببرید پس باید سراغ برخی از بهبود دهنده‌های آسان و بدون عوارض برای درمان سریع دندان درد کودک خود بروید. شما می‌توانید از موارد زیر برای بهبود دندان درد کودک خود استفاده نمایید.

● کمپرس سرد: کمپرس سرد، موجب رفع درد دندان و ورم آن می‌شود. کمپرس سرد را، به نوبت، پانزده دقیقه روی فک گذاشته و بیست دقیقه کنار بگذارید.

● آبکشی دهان با آب نمک گرم: یک محلول ملایم از آب نمک درست کرده و به کودکتان بگویید تا آن را روی محل درد در دهان قرار دهد.

● نخ دندان: خودتان به آرامی با استفاده از نخ دندان ذرات باقی مانده احتمالی را از دهان کودک خارج نمایید تا درد از بین برود.

● ایبوپروفن: برای استفاده از ایبوپروفن باید علاوه بر مشورت با پزشک از دز مخصوص کودکان استفاده نمایید.

درمان سریع دندان درد در طب سنتی

در سال‌های اخیر به شکل قابل ملاحظه‌ای آگاهی مردم در ارتباط با عوارض گسترده دارو‌های شیمیایی افزایش یافته است، بنابراین با توجه به این عوارض افراد زیادی در زمان دندان درد به دنبال شیوه‌های درمانی در طب سنتی هستند.

عصب کشی دندان در خانه

در این بین می‌توان به برخی از بهبود دهنده‌های طبیعی و سنتی مانند مخلوط عرق گوگرد و گلاب، برگ تنباکو، مخلوط گلاب و سرکه، مخلوط سداب تازه و مویز سیاه، ریشه ترخون کوهی، سیاه دانه، سیر پخته، روغن حنظل، جاوشیر و جویدن قسمت‌های تلخ برخی از گیاهان دارویی برای درمان سریع دندان درد در طب سنتی اشاره کرد.

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. من دندونم شکسته بود با کارت مهراز درست کردم و راضی هستم قیمتا هم خیلی خوب بود مرسی

    1. با سلام خوشحالیم که از خدمات راضی بودید دوست عزیز. در خدمتتون هستیم :)

  2. سلام من دندانم عفونت کرده و یکبار از سرکه استفاده کردم خیلی خوب نتیجه گرفتم

    1. با سلام خوشحالیم که مطالب موجود در سایت براتون مفید واقع شد. در خدمتتون هستیم دوست عزیز :)

  3. شما برای کودکان هم خدمات دارید؟

    1. با سلام بله دندانپزشکان متخصص اطفال در مراکز درمانی مهراز کارت مشغول به کار هستن. https://mehrazcard.com/pediatric-dental-prices/

  4. سلام، هزینه ثبت نام و چطوری باید ثبت نام کنم؟ دوم اینکه در استان کرمان در کدام شهر ها و با کدام دکتر ها قرارداد دارید؟

    1. با سلام جهت تهیه مهراز کارت میتونید روی سایت ثبت نام کنید و یا به صورت تلفنی اقدام کنید. لیست مراکز درمانی، پزشکان و هزینه ها خدمت شما: https://mehrazcard.com/treatment-expenses/ https://mehrazcard.com/treatment-centers/

  5. مرسی از مطالب جامع و کاملی که نوشتید

    1. با سلام خوشحالیم که محتوا براتون مفید بود. در خدمتتون هستیم دوست عزیز :)

  6. سلام مهراز کارت فقط برای تهرانه؟

    1. با سلام خیر، مهراز کارت در چندین شهر فعالیت داره. لیست مراکز درمانی مهراز کارت خدمت شما: https://mehrazcard.com/treatment-centers/

  7. سلام مهراز کارت در چه شهرهایی خدمات دهی داره؟

    1. با سلام مهراز کارت در سراسر کشور مراکز درمانی متعددی داره که میتونید مراجعه کنید. لیست مراکز خدمت شما:

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.