سلامت دهان و دندان در معلولین

سلامت دهان و دندان در معلولین

سلامت دهان و دندان در معلولین

حفظ سلامت دهان و دندان همیشه مورد اهمیت ویژه بوده و هست. و همچنین همه میدانیم که این موضوع ارتباط مستقیم با سلامت عمومی بدن انسان دارد. همینطور سلامت دهان و دندان در معلولین نیز نیاز به توجه بیشتری دارد.

سلامتی دهان و دندان علاوه بر اینکه در امر جویدن غذاها و صحبت کردن تاثیرگذار است. در روابط اجتماعی نیز بسیار موثر است. زیرا داشتن لبخندی زیبا باعث افزایش اعتماد به نفس در افراد میشود.

لازم است توجه داشته باشید که تمامی موارد ذکر شده قطعا همواره باعث افزایش کیفیت زندگی اجتماعی فرد میگردد. که با مراقبت صحیح از دهان و دندان علاوه بر جلوگیری از پوسیدگی های احتمالی باعث کاهش خطر ابتلا به بیماری های عفونی، بیماری های لثه و همچنین بیماری های قلبی و عروقی خواهد شد.

 

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی اطفال کلیک کنید

 

کاهش سلامت دهان و دندان در ایرانیان

باعث تاسف است که طی سالهای اخیر شاخص سلامت دندان ها در ایران کاهش پیدا کرده است. به صورتی که میانگین سلامت دهان و دندان در کودکان زیر 12 سال حدود 7/5 می باشد.

به بیان واضح تر: در دهان هرکودک ایرانی به طور میانگین 5 عدد دندان پوسیده و یا پر شده و یا از دست رفته و کشیده، وجود دارد. که در مقایسه با کشورهای پیشرفته که 1/1 می باشد تفاوت بسیاری است .

پر کردن دندان با جدیدترین روش ها با مهراز کارت

سلامت دهان و دندان در معلولین

سلامت دهان و دندان در معلولین

سلامت دهان و دندان در افراد ناتوان

البته واضح است در افرادی که دارای درجات متفاوتی از ناتوانایی های جسمی و ذهنی هستند، سلامت دهان و دندان در معلولین نیز همانند افراد سالم دارای اهمیت ویژه بوده و باید شرایط مناسب جهت نگهداری این سلامتی و پیشرفت آن فراهم گردد.

در حال حاضر متاسفانه، آمار دقیقی از وضعیت سلامت دهان و دندان افراد ناتوان در ایران وجود ندارد ولی مطالعات برخی از کشورها حاکی از آن است ، این افراد چندین  برابر افراد دارای سلامت ذهنی دچار پوسیدگی دندانی میشوند.

در حقیقت به دلیل مصرف بعضی از داروها (ضد تشنج، آرامبخش ها ، ایمنوساپرسورها و….) ، عامل بیماری ، اختلالات  حسی و حرکتی عناصر داخل دهان ، نا مطلوب بودن بهداشت دهان و دندان ، تغذیه نامناسب ، عدم آگاهی ،  در دسترس نبودن مراکز درمانی مناسب و گاهی عدم پذیرش توسط دندانپزشکان و همچنین گرانی خدمات دندانپزشکی و  شرایط پایین اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی ،کمبود انگیزه ، مشکلات  دهان و دندان  در این افراد بسیار شایع می باشد  .

از طرفی به دلیل مشکلات پیچیده و  اساسی  جسمی ، ذهنی و روانی  در معلولین ، پرداختن به دهان و دندان از اهمیت  ویژه ای برخوردار نبوده و خیلی جدی و موثر پیگیری نمی شود مگر در موارد اورژانس .

 

جهت مشاهده هزینه مشاوره و روانشناسی کلیک کنید

جهت مشاهده هزینه دندان مصنوعی کلیک کنید

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی سال کلیک کنید

 

بهداشت دهان و دندان در کودکان دارای ناتوانی ذهنی

کودکانی که دارای مشکلاتی چون عقب ماندگی ذهنی هستند و قادر نیستند تا سلامت دهان و دندان خود را تامین کنند، والدین انها باید نهایت دقت خود را در زمینه بهداشت دهان و دندان انها بگذارند. چراکه اگر در زمان مناسب این عمل صورت نگیرد بعده ها دچار مشکلات بزرگتری میشوند.

جهت استفاده از خدمات دندانپزشکی ارزان با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید.

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی مهراز با کاهش هزینه ۵۰ درصدی به عموم مشتریان این اطمینان را بع شما میدهد که بتوانید با کمترین هزینه، سلامت دندان های خود را تضمین کنید.همانطور که میدانید هزینه های مرتبط با خدمات دندانپزشکی در دسته گران ترین خدمات درمانی قرار میگیرد. از این رو داشتن یک بیمه دندانپزشکی جهت کاهش هزینه های این خدمات میتواند در این شرایط بسیار کمک کننده باشد. در نتیجه شما میتوانید با انتخاب یک بیمه دندانپزشکی مناسب هزینه های خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهید.

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی

بهترین بیمه دندانپزشکی

از مهمترین ویژگی یک بیمه خوب و مناسب برای افرد میتوان به میزان درصد کاهش هزینه های آن اشاره نمود. بیمه دندانپزشکی مهراز با پوشش ۵۰ درصد از هزینه های دندانپزشکی کمک شایانی به کاهش هزینه های دندانپزشکی مینماید. از دیگر ویژگی‌های بهترین بیمه دندانپزشکی می‌توان به انتخاب آسان مراکز درمانی و پزشک و همچنین فرآیند سریع تهیه و ارسال بیمه نامه نیز اشاره کرد، که اینها باعث ارتقای تجربه شما در مراقبت‌های دندان می‌شوند.

خرید بیمه دندانپزشکی

شما میتوانید با خرید بیمه دندانپزشکی مهراز از کاهش هزینه ۵۰ درصدی واقعی برای تمامی خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی خود بره مند شوید. همچنین از مزایای خرید کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز میتوان به امکان استفاده از خدمات بلافاصله پس از صدور کارت اشاره کرد. همچنین امکان مراجعه به نزدیکترین مراکز درمانی در سراسر کشور جهت استفاده از خدمات را خواهید داشت. برای دریافت این بیمه میتوانید از طریق سایت و شبکه های اجتماعی و یا به صورت حضوری و تلفنی نیز اقدام نموده و در سریع ترین زمان ممکن بیمه نامه خود را در محل مورد نظرتان دریافت نمایید.

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره پوسیدگی دندان

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. دنبال یه پزشک خوبم که بهم مشاوره بده چجوری باید برا بچه مسواک بزنم چون اجازه نمیده اصلا دهانشویم قورت میده لطفا راهنماییم کنید مرسی

      • admin
      • شهریور ۱۹, ۱۴۰۰

      با سلام خدمات مشاوره برای دندان پزشکی رایگان می‌باشد.

  2. شما برای معلولین هم خدمات دارید؟

    1. با سلام بله همه افراد با هر شرایطی میتونن از خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی استفاده کنن. لیست مراکز و تعرفه ها خدمت شما: https://mehrazcard.com/treatment-centers/ https://mehrazcard.com/treatment-expenses/

  3. بیمه مهراز سقف استفاده داره؟

    1. سلام خیر

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.