خواص گیاه آویشن برای دندان | تسکین درد دندان و عفونت لثه

خواص گیاه آویشن برای دندان

خواص گیاه آویشن برای دندان چیست؟

خواص گیاه آویشن برای دندان ها را بشناسیم! همان طور که همه ما می دانیم گیاه آویشن (Thymus) از دیرباز مورد استفاده مردم قرار داشته است. آویشن در طب سنتی استفاده های بسیاری داشته. و در درمان و پیشگیری از بیماری ها تاثیر بسزایی دارد. در گذشته های دور که هنوز یخچالی در کار نبود، از آویشن در خوراک های خود استفاده می کردند. تا از فساد غذا، به ویژه گوشت موجود در آن جلوگیری کنند.

همانطور که در بالا گفته شد. میخواهیم خواص گیاه آویشن برای دندان را بررسی کیم. آویشن دارای عناصری به نام تیمول (Thymol) و کارواکرول (Carvacrol)  می باشد. که این مواد بسیار مهم دارای خواص آنتی باکتریالی بوده. و برای از بین بردن میکروب ها بسیار موثر هستند. از این رو در گذشته مردم از عصاره آویشن در دهان شویه های گیاهی و پمادهای موضعی ضد عفونی کننده نیز استفاده می کردند. خرید آویشن شیرازی را که بسیار با کیفیت و مرغوب است. از سایت آسوکالا می توانید خریداری نمایید.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با مهرازکارت همراه شوید

مشاهده هزینه جراحی زیبایی بینی توسط متخصص

آویشن و عفونت لثه

آویشن به عنوان یکی از گیاهان که خاصیت ضدعفونی کننده دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین برای شستشو دهان بسیار کاربردی می باشد. محلول شستشوی دهان که حاوی آویشن باشد در درمان عفونت لثه موثر است به همین منظور در تهیه برخی از دهان شوییه ها و خمیر دندان ها مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص درمانی گیاه آویشن

آویشن گیاهی سرشار از مواد مغذی از جمله ویتامین آ، ویتامین ث، فیبر، آهن، مس و منگنز است که فواید درمانی بسیاری دارد.

  • تسکین و بهبود گلو درد

آویشن یکی از ضد میکروب های قوی می باشد. که می تواند در درمان گلو دردهای عفونی و غیر عفونی تاثیر بسزایی داشته باشد. زیرا حاوی کارواکرول بوده و این ماده تسکین دهنده گلو درد می باشد. بنابراین در زمان سرما خوردگی می توانید از این گیاه به صورت دمنوش استفاده کرده. و بیماری خود را با سرعت بهبود بخشید.

  • بهبود علائم بیماری های تنفسی

خوردن آویشن در کنار سایر گیاهان، موجب بهبود برخی علائم برونشیت مانند سرفه و تب می شود. همچنین، استفاده از دمنوش آن نیز میزان سرفه های خلط دار را به حد قابل توجهی کاهش می دهد. علاوه بر برونشیت، آویشن قابلیت بهبود و کاهش علائم بیماری هایی مانند آسم و آلرژی  را نیز دارد.

نه تنها، مصرف خوراکی و دمنوش این گیاه در درمان بیماری های تنفسی مفید است. بلکه استنشاق بخار آن در آب گرم (بخور گیاه آویشن) و استفاده موضعی از روغن آن بر روی قفسه سینه، به کاهش سرفه، خلط، باز شدن مجرای تنفسی و احتقان بینی (گرفتگی بینی) نیز کمک می کند.

پر کردن دندان با جدیدترین روش ها با مهراز کارت

  • جلوگیری از پوسیدگی دندان

از خواص گیاه آویشن برای دندان جلوگیری از ایجاد پوسیدگی است. همان گونه که در بالا اشاره کردیم. آویشن دارای ماده ای به نام تیمول می باشد. این ماده دارای خاصیت ضد باکتریایی است که به درمان التهاب لثه، دندان درد، عفونت لثه و دندان ها کمک می کند. تیمول موجود در آویشن به عنوان یک ضد عفونی کننده قوی می تواند همانند یک لاک محافظ دندانی عمل کرده و از  پوسیدگی دندان جلوگیری کند. بدین منظور می توانید عرق آویشن را در دهان غرغره کرده یا این که از روغن آویشن استفاده کنید. این کار علاوه بر کاهش باکتری های مضر دهانی، سبب رفع بوی بد دهان نیز می شود.

  • درمان عفونت دندان

آویشن برای رفع عفونت بسیار حرفه ای عمل میکند و کاربردهای فراوانی دارد. بهتر است به همراه سایر گیاهان مفید برای رفع عفونت استفاده شود ولی به تنهایی هم مبارز قوی ای است و با خواص ضد قارچی و ضدعفونی خود به شما در درمان عفونت کمک شایانی خواهد کرد. جالب است بدانید که اگر با نعناع ترکیب شود خاصیت آنتی باکتری دوچندانی خواهد داشت.

پس برای درمان عفونت دندان و لثه از مصرف آن هرگز غافل نشوید.

همچنین مطالعه نماید : سفید کردن دندان در تهران

  • درمان ریزش مو

آویشن به دلیل داشتن مواد مغذی و ضروری برای مو، سبب جلوگیری از ریزش مو و درمان آلوپسی (طاسی) و تقویت مو می شود. علاوه بر این، استفاده موضعی از روغن آویشن بر روی پوست سر سبب افزایش جریان خون شده و فولیکول های مو را جهت رشد تحریک می کند. از طرفی، آویشن دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است که می تواند انواع مشکلات پوست سر را درمان کند.

تحقیقات به عمل آمده در این زمینه ثابت کرده است که زمانی که آویشن با گیاه اسطوخودوس و سدر ترکیب شده و بر روی پوست سر استفاده شود، از ریزش موها تا حد زیادی جلوگیری می کند. همچنین، می توانید 3 قطره روغن آویشن و 3 قطره روغن اسطوخودوس را مخلوط کرده و آن را به آرامی بر روی پوست سر ماساژ دهید. در نهایت بعد از 20 دقیقه سر را با یک شامپو ملایم بشویید.

  • تامین سلامتی استخون ها

این گیاه با ارزش دارای مقادیر قابل توجهی از ویتامین کا می باشد. به علاوه این که منبع بزرگی از کلسیم، آهن و منگنز نیز به حساب می آید. از این رو برای حفظ سلامت استخوان، رشد استخوان های سالم و جلوگیری از بیماری های استخوان تاثیر بسیار زیادی دارد.

جهت مشاهده هزینه عصب کشی و پر کردن دندان کلیک کنید.

  • کاهش فشار خون

گیاه آویشن به دلیل داشتن مقدار قابل توجهی پتاسیم سبب کنترل فشار خون و بهبود ضربان قلب می شود. طبق یک تحقیق علمی بر روی موش های صحرایی، مشخص شد که نوعی آویشن در پاکستان و افغانستان با نام علمی Thymus linaris رشد می کند  که عصاره آن سبب تنظیم ریتم قلبی، کاهش میزان کلسترول خون و فشار خون می شود.

  • درمان بیماری های پوستی

یکی از مهم ترین خواص این گیاه دارویی تصفیه کنندگی خون می باشد. زمانی که سموم زائد از بدن دفع می شوند، امکان بروز بیماری های عفونی مانند آکنه نیز از بین می رود. علاوه بر این، آویشن دارای خواص ضد باکتریایی است که می تواند بیمارهای پوستی مانند اگزما و پسوریازیس را درمان کند. همچنین، سوختگی های پوستی  و تاول را نیز تسکین می دهد. مطالعات علمی ثابت کرده اند که استفاده از آویشن و یا دمنوش آن به همراه عسل، به پاکسازی بدن و تصفیه خون کمک می کند. همچنین، می توانید روغن آویشن را با آب رقیق کرد و به عنوان یک تونر پوستی استفاده کنید.

جهت مشاهده تعرفه دندانپزشکی اینجا کلیک کنید.

  • رفع مشکلات گوارشی

آویشن برای رفع مشکلات گوارشی مانند نفخ شکمی، گاز معده، درمان اسهال  و دل پیچه بسیار موثر است. این گیاه توانایی جذب مواد معدنی و ویتامین ها را بهبود می بخشد و به هضم غذا کمک می کند. همچنین، به دلیل داشتن قوی ترین عنصر ضد قارچ و ضد باکتری (کارواکرول)  به درمان انگل هایی مانند (آمیب) کمک کرده و یک کشنده قوی برای میکروب های معده و روده محسوب می شود.

کاهش هزینه عصب کشی دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز

  • تقویت قلب

گیاه آویشن برای تقویت قلب بسیار مفید است، زیرا این گیاه، گردش خون را فعال کرده و اکسیژن رسانی را به همه سلول ها بهبود می بخشد. از طرفی، میزان کلسترول مضر خون را کاهش داده و فشار خون را تنظیم می کند، در نتیجه خطر ابتلا به بیمارهای قلبی و عروقی، به ویژه آترواسکلروز را کاهش می دهد.

  • درمان عفونت های ادراری

گیاه آویشن یک ادرارآور طبیعی است، از این رو تمام مواد زائد، نمک های اضافی و سموم را از بدن دفع می کند. همچنین، این گیاه به دلیل پاکسازی دستگاه ادراری، داشتن خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی، کلیه ها و مثانه را در برابر انواع عفونت ها مصون نگاه می دارد و به درمان عفونت های ادراری نیز کمک می کند. علاوه بر این، گیاه آویشن برای درمان نارسایی های مزمن کلیه مفید است.

  • بهبود عملکرد مغز و درمان بی خوابی

این گیاه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان های فراوان و همچنین مواد مغذی به بهبود عملکرد مغز و سیستم عصبی کمک فراوانی میکند.

روش استفاده از آویشن برای نسکین عفونت دندان

بهترین راه استفاده از آویشن برای تسکین درد دندان و عفونت لثه روش‌هایی است که در زیر به شما آموزش می‌دهیم.

  • بهترین راه استفاده از این گیاه جویدن آن است. جویدن آویشن موجب می‌شود تا عصاره ضد باکتریایی آویشن از آن خارج شود و به رفع عفونت و کاهش درد کمک نماید.
  • می‌توانید آویشن را با مقداری آب جوشانده و بعد از دم کشیدن آن را از روی حرارت بردارید، تا خنک شود. بعد خنک شدن آن را در ظرفی ریخته و همچون دهان‌شویه بعد از هر بار مسواک زدن استفاده نمایید.
  • راه دیگر درمان عفونت با آویشن ترکیب آویشن و نعنا به صورت دم‌نوش با یکدیگر است.

***جهت استفاده از بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید***

کارت تخفیف دندانپزشکی

شما با داشتن کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز میتوانید کاهش هزینه ۵۰ درصدی تمامی خدمات متنوع درمانی و زیبایی دندان را برای داشتن لبخندی زیباتر و سلامت بیشتر دهان و دندان خود استفاده نمایید. با تهیه کارت تخفیف دندانپزشکی، می‌توانید به راحتی فهرستی از دندانپزشکان متخصص را در اختیار داشته و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

کارت تخفیف دندانپزشکی

کارت تخفیف دندانپزشکی

بیمه تکمیلی دندانپزشکی

شما با تهیه بیمه تکمیلی دندانپزشکی مهراز مشمول برخورداری از ۵۰ درصد کاهش هزینه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی شده و میتوانید از تمامی خدمات دندانپزشکی با هرهزینه ای بدون سقف و محدودیت در سراسر کشور بهره بگیرید. در صورتی که سایر بیمه نامه ها دارای سقف استفاده از خدمات به صورت سالانه هستند. از اصلی ترین مزایای داشتن بیمه تکمیلی دندانپزشکی مهراز این است که می‌توانید با اطمینان بیشتری در مورد پوشش هزینه‌های ناگهانی و گزاف دندانپزشکی خود دست یابید.

تخفیف دندانپزشکی

شما میتوانید با دریافت ۵۰ درصد تخفیف دندانپزشکی در هزینه های درمانی و زیبایی خود صرفه جویی کرده و پس از دریافت کارت تخفیف مهراز از پشتیبانی و مشاوره رایگان نیز بهره مند شوید. با انتخاب این کارت‌، شما می‌توانید از بین شبکه ‌ای از دندانپزشکان معتبر و حرفه‌ای پزشک خود را انتخاب و در سراسر کشور از خدمات آنها استفاده نمایید.

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره پوسیدگی دندان

دانلود PDF مقاله

  1. با سلام..تشکر از اطلاعات خوب و دقیق شما...دندان درد وعفونت لثه شدید دارم بطوریکه ۳روز یک لیدوکائین را مصرف کردم بهمراه آموکسی سیلین و متروئندازول...امروز روغن آویشن گرفتم وچند قطره زدم ...بعداز۳روز اولین مرتبه بعدازغذا دندان درد نگرفتم...عالیه ولی طعم خیلی بدی دارد ...عرقشو برای گلودرد و سرفه استفاده کردم ؛معجزه میکنه ولی از روغنش خوش طعم تره...واقعا خودش به تنهایی یک داروخانهع

    1. با سلام ممنون از شما

نظرات بسته است.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.