روغن کنجد برای سلامت دهان و دندان

روغن کنجد برای سلامت دهان و دندان

روغن کنجد برای سلامت دهان و دندان چه خواصی دارد؟

جالب است بدانید روغن کنجد برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است. و باعث درخشندگی و سلامت دندانهایتان میشود. در این مطلب به سایر خواص این روغن اشاره میکنیم…

روغن کنجد و بوی ملایم آن حساب غذاهای شرقی را از دیگر غذاهای مردم جهان جدا کرده است. این روغن راز طعم مطبوع این غذاها و البته سلامتی و پوست درخشان مردم کشورهایی مثل کره و چین و ژاپن است. روغن کنجد سرشار از فایده برای پوست، مو و اندام و دستگاه‌های داخلی بدن است. شاید درباره تاثیر این روغن بر سلامتی و زیبایی بدانید. اما یکی رایج‌ترین کاربردهای این روغن در شستشوی دهان است.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با ما همراه باشید.

شستشو هر روز به تعداد کسانی که از روغن کنجد برای بهداشت دهان و دندان خود استفاده می‌کنند. بیشتر می‌شود . در این روش شستشو باید حدود یک قاشق غذاخوری روغن کنجد را در دهان خود نگهدارید و بین لثه و دندان‌ها به جریان بیاندازید. نگه داشتن این روغن برای 15 تا 20 دقیقه در دهان هرچند خوشایند نیست. اما همه عمر هم این کار را بکنید. سخت‌تر از یک جلسه زیر دست دندان‌پزشک بودن نخواهد بود.

وقتی نتیجه این کار را ببینید تشویق به ادامه آن خواهید شد. 5 بار در هفته این کار را انجام دهید. با این کار از مینای دندان محافظت کرده و رطوبت پوست لب و دهان را به حداکثر می‌رسانید. این خاصیت خصوصا در نیمه دوم سال از لب‌هایتان در مقابل خشک شدن و ترک خوردن مراقبت می‌کند. خاصیت مهم دیگر این شستشو رفع بوی بد دهان است. اگر منشا بوی دهان آلودگی باکتریایی باشد. روغن کنجد با خاصیت ضد باکتری و ضد عفونت خود آن را از بین خواهد برد.

روغن کنجد مناسب برای دهان و دندان

با اینکه با همه نوع روغن کنجد می توان این کار را انجام داد. ولی روغن کنجد سرد و فشرده بهترین گزینه است. روغن کنجد سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین E و اسیدهای چرب غیر اشباع است. و شستشوی دهان با روغن کنجد جزو بهترین روشهای حفاظت از دندانها است.

استفاده از این روغن دهان شما را خوشبو و دندان‌هایتان را درخشان‌ و محکم‌تر می‌کند. و دفع باکتری و التهاب‌ها به طول عمر دندان‌هایت می‌انجامد. این تاثیرات به قدری ارزشمند است. که باید از حالا حتما کنار مسواک و خمیردندان تان یک شیشه روغن کنجد داشته باشید.

برای دیدن تعرفه دندانپزشکی اینجا کلیک کنید.

بهداشت دهان و دندان با روغن کنجد

این روغن با خاصیت آنتی‌باکتریالی که دارد مانع رشد میکروب‌ها و در نتیجه خراب شدن دندان ها  و بوی بد دهان می‌شود.همچنین روغن کنجد خاصیت تقویت مینای دندان را نیز داراست.

شیوه ی استفاده از روغن کنجد به طریق زیر میباشد:

بعد از مسواک کردن به اندازه یک قاشق غذاخوری روغن کنجد رو تو دهان‌تون بچرخونید و بذارید اقلا یک ربع این روغن تو دهن و بین دندوناتون بمونه. بهتره بعد از این مدت دهن رو کامل نشورید. کافیه ۵ روز در هفته این کار رو تکرار کنید تا متوجه درخشش و سلامت دندوناتون بشید.

جهت استفاده از خدمات بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید.

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. منم شنیدم روغن کنجدو ولی اصلشو گیر اوردن سخته و ازون سخت تر تو دهن چرخوندنشه ادم حالش بد میشه

  2. شنیدم برای جلوگیری از تحلیل رفتن لثه مفیده. حقیقت داره؟

    1. با سلام. روغن کنجد جهت پیشگیری از پوسیدگی دندان بسیار موثره چون باکتری ها رو از بین میبره.

  3. یعنی مثل مسواک به دندون بزنیم؟

    1. با سلام بله مسواک رو آغشته به روغن کنجد کنید و مسواک بزنید.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.