پوسته ریزی اطراف دهان به چه علت است؟

پوسته ریزی اطراف دهان

پوسته ریزی اطراف دهان (اگزمای لب)

پوسته ریزی اطراف دهان اغلب بی خطر هستند. اما باید از علت آن مطمئن باشید. و به اندازه کافی مایعات بنوشید. لب‌هایی که ترک خورده نیز شایع هستند. و اغلب به دنبال سرما ، خشکی و تماس با هوای خشک و بادی ایجاد میشوند. اما باید به بیماران تاکید کنید. که مایعات به اندازه کافی بنوشند. و درمان مناسب دریافت کنند. خشکی و پوسته ریزی گوشه های لب به دنبال عفونت قارچی به خصوص کاندیدا یا عفونت باکتریایی ایجاد شود .

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با ما همراه باشید

عوارض مک زدن لب

اغلب افراد به علت مک زدن لب یا عواملی که باعث ترشح بزاق روی گوشه های دهان و لب میشود به این عفونت مبتلا می شوند.

اگزما یا درماتیت یا نوعی التهاب پوست اطراف لب و دهان اغلب با قرمزی خشکی و پوسته ریزی لب ها ایجاد می شوند. اگزما به نوعی اختلال در پوست گفته می‌شود که باعث بروز جوش های خارش دار پوست ترک خورده تاول های دردناک می شود. بسیاری از افراد دچار اگزما دچار دوره‌هایی از خود التهاب و بهبود اگزما در طول دوره زندگی شان می شوند. ژنتیک و عوامل محیطی بر بروز این اختلال نقش دارند. و مهم است که تشخیص داده شود علت کدام است.

عوامل محرک مثل موادی که روی لب ها استفاده می شود. یا مک زدن عادتی لبها از علل بروز اگزما است. همچنین واکنش آلرژیک به محصولات آرایشی مواد دندانپزشکی خمیر دندان یا برخی داروها نیز از علل بروز این اختلال است. علائم اگزمای ممکن است یک یا چند بار در اساس یک یا هر دو لبه ایجاد شود. همچنین ممکن است پوست داخل و اطراف دهان را نیز درگیر کند.

علائم اگزمای لب ها (پوسته ریزی اطراف دهان)

قرمز روی یا اطراف لبها خشکی پوست ریزی خارش احساس سوزش درد و التهاب همانطور که گفته شد. فاکتورهای زیادی ممکن است اگزما را در افراد مختلف شعله ور کند. از جمله محصولات آرایشی و شیمیایی به خصوص رژلب ها، انواع صابون، شوینده ها، خشکی پوست ،زندگی در آب و هوای سرد و خشک و برخی غذاها، کشیدن ‌سیگار عفونت های تنفسی استرس تعریق زیاد و تغییرات هورمونی. سابقه خانوادگی اگزما و آلرژی، استرس، داشتن شغل یا فعالیتی که باعث تماس با مواد محرک میشود، استفاده از رژلب، حساسیت به هوای سرد یا گرم ،مبتلا بودن به سرماخوردگی و آنفولانزا ،تغییرات هورمونی به خصوص در زنان از عوامل مستعد کننده به ابتلا به اگزما ای اطراف لب هستند.

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی سال کلیک کنید

درمان اگزمای لب ها (پوسته ریزی اطراف دهان)

درمان شامل برخی داروها و همچنین نکات بهداشتی در منزل میشود. از جمله کرم های حاوی کورتیکواستروئید ها و مرطوب نگهداشتن منظم لبها و تجویز کرمهای ضد قارچ در صورت عفونت اطراف لب.

همچنین استفاده از برخی محصولات طبیعی مثل روغن نارگیل روغن آفتابگردان، ویتامین دی، پروبیوتیک‌ها، سرکه می توانند در کنترل علائم موثر باشند. و البته توجه داشته باشید که استفاده از سرکه سیب می تواند باعث سوزش زیاد شود. و به همین علت اغلب افراد سعی می کنند. ابتدا با میزان کمی آن را امتحان کنند. و سپس آن را مصرف کنند.

جهت استفاده از خدمات دندانپزشکی ارزان و همچنین خدمات پوست و مو با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید.

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. سلام داروی ضدقارچ مثل بتامتازون میتونه موثر باشه؟

      • admin
      • مهر ۱۹, ۱۴۰۰

      با سلام بله، می‌تواند موثر باشد؛ ولی بهتر است که به دکتر مراجعه کنید، چرا که بهتر است دلیل و ریشه بیماری پیدا و معالجه شود، همچنین ممکن است که قارچ نبوده باشد.

  2. سلام من لبهام خشکه میزنه پماد هم زدم درست نمیشه در زمستان تشدید میشه

    1. با سلام مصرف مایعات به خصوص نوشیدن آب رو کاملا جدی بگیرید. بدن و پوست شما دچار کم آبی هستش.

  3. خیلی عالی بود

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.