ارتباط استرس و سلامت دندان ها

ارتباط استرس و سلامت دندان ها

ارتباط استرس و سلامت دندان ها چگونه است؟

ارتباط استرس و سلامت دندان ها موضوع جالبیست. لازم است بدانید سلامت روان با سلامت دهان و دندان بسیار مرتبط است. مسائلی مانند افسردگی، استرس و اضطراب می‌تواند بر سلامت دندان‌ها تاثیر بگذارد. طبق ارزیابی آزمایشات بهداشت و تغذیه ملی، تقریبا 70 درصد افراد مبتلا به افسردگی، دچار دندان درد می‌شوند. در حالی که نیمی از افرادی که به صورت بالینی دچار افسردگی شده اند، وضعیت دندان‌هایشان را متوسط یا ضعیف می‌دانند. همچنین بین انواع بیماری‌های لثه و سلامت روان ارتباط قوی‌ای وجود دارد. افرادی که دارای مشکلاتی مانند افسردگی و اضطراب هستند، باید در روند بهداشت دهان و دندان مراقبت‌های ویژه‌ای داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که دهان و دندان آنها سالم و بدون مشکل است.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با ما همراه باشید.

دلایل بهداشت دهان و دندان ضعیف

شایع ترین علت بهداشت ضعیف دهان و دندان در بیماران مبتلا به مشکلات روانی، اثرات رفتاری استرس و اضطراب است. هنگام مبارزه با یک مشکل روانی ممکن است دشوار باشد. که برای مراقبت از دندان‌ها یک روند دقیق را دنبال کرد. به همین دلیل مهم است. که خارج از زمان دغدغه‌های درونی، زمانی را برای انجام این کار مشخص کنید، که می‌تواند انرژی لازم را برای انجام کارهای روزمره به شما بدهد. همچنین افراد افسرده بیشتر احتمال دارد. که رژیم‌های ناسالم داشته باشند و مراجعه به متخصص دندانپزشک را پشت گوش می‌اندازند.

استرس همچنین می‌تواند اثرات فیزیولوژیکی بر بدن داشته باشد. هجوم هورمون استرس کریتوزول باعث کاهش توانایی سیستم ایمنی بدن خواهد شد که باعث می‌شود باکتری‌ها به لثه‌ حمله کنند. و موجب التهاب آن شوند. بعضی از داروهای ضد افسردگی و ضد اضطراب می‌توانند باعث خشکی دهان شوند، به این معنا که بزاق نمی‌تواند پس از خوردن غذا دهان را شستشو دهد. این مشکل می‌تواند باعث بروز بوی بد دهان نیز بشود.

افراد مضطرب گاهی اوقات علائمی مانند زخم دهان و دندان قروچه را از خود نشان می‌دهند. هر دو موارد به سلامت دهان و دندان آسیب می‌رسانند. و هر دو اثر کوتاه مدت و بلند مدت دارند. در مورد دندان قروچه، بیماران ممکن است به طور دائم دندان آسیاب اصلی را از پا در آورند. و باعث وارد شدن آسیب‌های جبران ناپذیری به مینای دندان شوند.

برای دیدن تعرفه دندانپزشکی اینجا کلیک کنید.

اهمیت مراقبت از دندان‌های افراد افسرده به دلیل ارتباط استرس و سلامت دندان ها

با وجود اینکه ایجاد یک روال بهداشت دهان و دندان برای افرادی که از افسردگی و اضطراب رنج می‌برند. می تواند سخت باشد. اما سالم نگه داشتن دندان و لثه‌ها یک مسئله‌ی قطعی است. همه‌ی افراد باید تلاش کنند دندان‌های خود را دو بار در روز مسواک بزنند. و روزانه حداقل یکبار از  نخ دندان استفاده کنند. همچنین ایده‌ی خوبی است که برای کمک به شستشوی باقی مانده‌ی غذا و از بین بردن باکتری‌های خطرناک از دهانشویه‌های حاوی فلوراید استفاده شود. در صورت لزوم، افرادی که در به یاد آوردن مراقبت از دندان‌هایشان دچار مشکل می‌شوند، می‌توانند آلارم صبح و عصر را برای یادآوری مسواک زدن تنظیم کنند.

عوارض سلامت روانی ضعیف نه تنها در ذهن، بلکه در بدن نیز می‌تواند بروز کند. استرس، اضطراب و افسردگی می‌تواند بر بهداشت دهان و دندان تاثیر بگذارد و منجر به ایجاد بیماری لثه و پوسیدگی دندان شود. مهم این است که افراد مبتلا به مشکلات روان شناختی به یاد داشته باشند که هر روز مراقب دندان‌های خود باشند تا دهان و دندان خود را در وضعیت خوبی نگه دارند.

جهت استفاده از خدمات بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید.

جهت استفاده از خدمات دندانپزشکی ارزان با مشاورین مهراز همراه شوید.

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی مهراز با کاهش هزینه ۵۰ درصدی به عموم مشتریان این اطمینان را به شما میدهد که بتوانید با کمترین هزینه، سلامت دندان های خود را تضمین کنید. همانطور که میدانید هزینه های مرتبط با خدمات دندانپزشکی در دسته گران ترین خدمات درمانی قرار میگیرد. از این رو داشتن یک بیمه دندانپزشکی جهت کاهش هزینه های این خدمات میتواند در این شرایط بسیار کمک کننده باشد. در نتیجه شما میتوانید با انتخاب یک بیمه دندانپزشکی مناسب هزینه های خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهید.

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی

خرید بیمه دندانپزشکی

شما میتوانید با خرید بیمه دندانپزشکی مهراز از کاهش هزینه ۵۰ درصدی واقعی برای تمامی خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی خود بره مند شوید. همچنین از مزایای خرید کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز میتوان به امکان استفاده از خدمات بلافاصله پس از صدور کارت اشاره کرد. همچنین امکان مراجعه به نزدیکترین مراکز درمانی در سراسر کشور جهت استفاده از خدمات را خواهید داشت. برای دریافت این بیمه میتوانید از طریق سایت و شبکه های اجتماعی و یا به صورت حضوری و تلفنی نیز اقدام نموده و در سریع ترین زمان ممکن بیمه نامه خود را در محل مورد نظرتان دریافت نمایید.

بهترین کارت تخفیف دندانپزشکی

قطعا از مهمترین ویژگی هایی که میتوان برای یک کارت تخفیف دندانپزشکی نام برد، میزان پوشش دهی آن است که در این میان کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز با پوشش ۵۰ درصدی به عنوان بهترین کارت تخفیف دندانپزشکی از سوی کاربران، شناخته شده است. از دیگر ویژگی‌های بهترین کارت تخفیف دندانپزشکی می‌توان به سرعت و سهولت در استفاده، پوشش وسیع خدمات دندانپزشکی و تخفیف‌های متنوع اشاره کرد. به علاوه مهراز کارت بدون پرداخت هزینه ماهانه و تنها با پرداخت یک هزینه سالانه بسیار جزئی ارائه می‌شود که از لحاظ مالی نیز برای شما بسیار کمک کننده خواهد بود.

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره پوسیدگی دندان

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. خسته نباشید شما مشاورم در خصوص کاهش استرس و اضطراب هم معرفی میکنید یا جزو تیمتون نیست؟

      • admin
      • مهر ۱۴, ۱۴۰۰

      با سلام بله جزء خدمات با تخفیف 30% است. جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید، یا فرم درخواست مشاور رایگان را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

  2. من خیلی استرس دارم و هرکاری کردم نمیتونم کنترلش کنم راهکاری دارید؟

    1. با سلام پیشنهاد میشه به مشاوره مراجعه کنید. مهراز کارت این امکان رو به شما میده تا با کاهش هزینه 30٪ از خدمات مشاوره روانشناسی استفاده کنید. https://mehrazcard.com/%d8%aa%d8%b9%d8%b1%d9%81%d9%87-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d9%88%d8%b1%d9%87-%d9%88-%d8%b1%d9%88%d8%a7%d9%86%d8%b4%d9%86%d8%a7%d8%b3%db%8c-%d8%b3%d8%a7%d9%84-98/

    • zahra
    • دی ۱۳, ۱۴۰۲

    جالب بود

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.