الاینر | ارتودنسی نامرئی

الاینر

الاینر (ارتودنسی نامرئی) چیست؟

الاینر شفاف توالی از پلاک های نازک، متحرک، پلاستیکی و شفافی هستند. که حرکات تدریجی دندان ها برای رسیدن به موقعیت ایده آل بر روی آن ها برنامه ریزی شده است. با بکار بردن متوالی این پلاک های شفاف دندان ها مرتب و ردیف می شوند. در این تکنیک دیگر نگران دیده شدن دستگاه ارتودنسی و تغییر لحن صدای تان نخواهید بود. و با خارج نمودن پلاک حین میل نمودن خوراکی ها و رعایت بهداشت لذت بیشینه ی زندگی با ارتودنسی را تجربه خواهید نمود.

جهت استفاده از خدمات بیمه دندانپزشکی و یا بیمه تکمیلی دندانپزشکی با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید.

روش کار الاینر

در اولین جلسه معاینه، متخصص ارتودنسی با بررسی دقیق مشکل ارتودنسی تشخیص خواهد داد. که شما شانس بهره گرفتن از این روش ارتودنسی را دارید. سپس بسته به روشی که متخصص ارتودنسی بکار می برد، به کمک اسکنر لیزری و دوربین های داخل دهانی و یا با گرفتن قالب از دندان هایتان و اسکن نمودن آن، مدل سه بعدی دندانی شما وارد رایانه می گردد. و پس از بررسی توسط پزشک شما به کمپانی ارائه دهنده الاینر شفاف ارسال می گردد. کمپانی حرکات دندانی را منطبق بر دستورات متخصص ارتودنسی شبیه سازی می کند. و برای تایید مجدد به ایشان ارسال می نماید.

پس از تایید نهایی، در کمپانی توالی الاینرهای شفاف ساخته می شود. و برای متخصص ارتودنسی ارسال می گردد. با بکار گرفتن این توالی از الاینرهای شفاف، دندان ها بتدریج به محل مناسب حرکت داده خواهند شد. در طی درمان برای انجام دقیق تر مراحل گاهی قطعات کوچک پلاستیکی بطور موقت بر روی برخی سطوح دندانی چسبانده می شوند. و ممکن است برخی سطوح دندانی مختصری توسط پزشک شما اصلاح شکل گردند.

جهت مشاهده هزینه ارتودنسی دندان کلیک کنید

مشاهده هزینه مشاوره قبل از ازدواج توسط متخصص

آیا من کاندید مناسبی برای الاینرهای شفاف هستم؟

هم اکنون الاینرهای شفاف توانایی اصلاح برخی از ناهنجاری های دندانی در سنین پس از بلوغ و تثبیت رشد را دارند. با پیشرفت هایی که در حال رخدادند به مرور موارد پیچیده تر هم از شانس داشتن الاینرهای شفاف برخوردار می گردند. با این حال هنوز برخی از حرکات دندانی با این شیوه بطور مطلوبی قابل انجام نمی باشند. و متخصص ارتودنسی با معاینه دقیق خواهد توانست راهنمایی لازم در رابطه با اینکه مورد مناسبی برای این درمان (الاینر) هستید را بنماید.

برای دیدن تعرفه دندانپزشکی اینجا کلیک کنید.

آیا میدانید قیمت ارتودنسی دو دندان جلو با مهراز کارت 30% کاهش هزینه دارد؟

نقش بیمار در پیشرفت درمان

الاینرهای نازک با حرکات زبان شما کمترین تداخل را دارند. و براحتی خواهید توانست با آن ها صحبت نمایید. از طرفی هر چند شفاف بودنشان آن ها را از دید مخفی می نماید اما اگر مراقب نباشید. ممکن است زمانی که برای رعایت بهداشت یا میل نمودن خوراکی آن ها را از دهان خارج می نمایید گم شوند. در اینصورت بایستی سریعا به متخصص ارتودنسی مراجعه نمایید و این احتمال وجود خواهد داشت تا کلیه مراحل قالب گیری و سفارش الاینر ها دوباره تکرار شود.

برای پیشگیری از این ماجرا، هر زمانی الاینرها را از دهان بیرون می آورید آنرا داخل جاپلاکی مخصوص قرار دهید. استفاده ناکافی از الاینرها هم مشکلاتی مشابه گم کردن آن را ایجاد می کند. الاینرها بایستی بصورت تمام وقت (غیر از موقع صرف خوراکی و رعایت بهداشت) استفاده شوند. مراقب باشید چرا که عدم رعایت این نکات هم بر طول درمان و هم بر هزینه های آن خواهد افزود.

ارتودنسی برای چه کسانی مناسب است؟ افراد واجد شرایط چه کسانی هستند؟

نکات کلی در مورد الاینرها

تکنولوژی الاینر شفاف چند دهه ای است که به ارتودنسی معرفی شده اند. و هنوز پروژه های تحقیقاتی و علمی در راه بهینه سازی این روش هستند. با تکمیل این مسیر مشکلات پیچیده تری قابلیت دریافت این شیوه درمانی را خواهند یافت. هزینه های کنونی این روش نسبت به روش های متداول ارتودنسی بالاتر می باشد. که با فراگیرتر شدن آن بتدریج کاهش خواهد یافت.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با ما همراه باشید.

فوق تخصص دندانپزشکی کودکان در کدام مرکز فعالیت دارد؟

روش الاینر متکی بر همکاری مناسب بیمار در استفاده تمام وقت از الاینرهای شفاف می باشد. که در غیر اینصورت نتایج مطلوب الاینر در زمان استاندارد بدست نخواهد آمد. اما مزایای تکنیک الاینر مانند در معرض دید نبودن دستگاه، نازک بودن صفحات الاینرها (جهت تکلم راحت تر) و متحرک بودن آن (خارج ساختن در موقع صرف غذا و رعایت بهداشت) روز به روز بر طرفداران آن می افزاید.

***جهت تهیه کارت تخفیف دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید***

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره ارتودنسی دندان

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    • هما
    • مهر ۱۵, ۱۴۰۰

    این ارتودنسی های نامرعی به اندازه سیما موثر هستن؟

      • admin
      • مهر ۱۵, ۱۴۰۰

      با سلام بنا به نوع دندان‌های هر شخص متفاوت است.

  1. من میخوام کارت بگیرم باید به کدوم دفتر مراجعه کنم؟

    1. باسلام جهت تهیه مهراز کارت علاوه بر اقدام حضوری میتونید از طریق سایت ثبت نام کنید و یا به صورت تلفنی مشاوره دریافت کنید و درخواست ثبت کنید.

  2. سلام مراکز مهراز این ارتودنسی رو انجام میدن؟

    1. با سلام دندانپزشکان متخصص ارتودنسی در تمامی مراکز درمانی مهراز کارت فعال هستن که البته شما با داشتن مهراز کارت میتونید انواع ارتودنسی دندان رو با کاهش هزینه 30% انجام بدید. https://mehrazcard.com/dental-orthodontic-prices/

  3. فروش محصول هم دارید؟

    1. سلام خیر

  4. سلام وقت بخیر بیمه مهراز سقف و محدودیت داره؟

    1. سلام خیر

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.