دندان درد و اختلال در بدن

دندان درد و اختلال در بدن

دندان درد و اختلال در بدن

در اینجا میخواهیم به بررسی ارتباط دندان درد و اختلال در بدن بپردازیم: آیا می‌دانستید دندان‌درد می‌تواند نشانه بیماری یک از اندام‌های داخلی بدن باشد؟ بین دندان‌ها و اعضای داخلی بدن ارتباطی قوی وجود دارد. به‌طوری‌که ناراحتی هر دندان می‌تواند نشانه‌ای از اختلال در کارکرد یکی از اندام‌های داخلی بدن باشد. به عبارت دیگر دندان‌درد و مشکلات دندانی در برخی از موارد مربوط به بیماری‌های دهان و دندان نیست بلکه یک دندان می‌تواند کاملا سالم باشد و ناراحتی آن ناشی از عملکرد بد یک دستگاه داخلی باشد.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی و یا بیمه تکمیلی دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

ارتباط دندان درد و اندام های داخلی بدن

میتوان گفت هر دندان مرتبط با یکی از اندام های داخلی بدن است و درد هر دندان نشان دهنده اختلال در یکی از اندام های داخلی بدن است.

درد دندان‌های جلویی بالا و پایین می‌تواند زنگ خطری برای اختلال یا مشکل در عملکرد کلیه‌ها، مثانه و گوش باشد. دندان‌های نیش با کبد و مثانه در ارتباط هستند و دندان‌های آسیاب می‌توانند نشانگر اختلال در عملکرد اندام‌های ریه، معده، پانکراس و طحال باشند. دندان عقل نیز با قلب و روده کوچک در ارتباط است.
درد در ناحیه دندان‌های پیشین می‌تواند نشانه ورم گوش، مثانه یا کلیه باشد.
اولین دندان پیشین که مرتبط با لوزه و پروستات است در صورت دردناک شدن می‌تواند ورم یکی از اندام‌های لوزه یا پروستات را اعلام کند.
ابتلا به هپاتیت می‌تواند درد دندان نیش را با خود به همراه داشته‌باشد.

درد دندان های آسیاب می‌تواند علامت کولیت، آلرژی یا سینه پهلو باشد.

درد در نواحی زانو، آرنج، شانه یا ورم مفاصل می‌تواند درد دندان چهارم ازبالا و پایین را به همراه داشته‌باشد.
تصلب شرایین منجر به درد دندان آسیاب دوم از فک پایین می‌شود و درد همین دندان از فک بالا التهاب تخمدان، سینوزیت، طحال و تیروئید را نشان می‌دهد.

پولیپ روده، برونشیت و آسم نیز دندان‌های آسیاب پایین را متاثر می‌کنند.

جهت مشاهده تعرفه دندانپزشکی و تخفیف روکش دندان کلیک کنید.

عوارض عفونت دندان در بدن

عفونت دندان یا ابسه  خود به خود و بدون درمان از بین نمی‌رود. در صورتی که آبسه بترکد، درد به طور قابل ملاحظه ای کاهش پیدا میکند. اما این به این معنی نیست که فرد به درمان نیاز نداشته باشد.  در صورتی که آبسه از بین نرود، عفونت دندان به فک و سایر نقاط سر و گردن انتقال داده میشود . در نهایت ممکن است فرد به «سپتیسمی» یا «گندخونی» دچار شود که یک عفونت خطرناک پیشرونده در کل بدن است.

در صورتی که سیستم ایمنی بدنتان ضعیف است و علائم عفونت دندان را نادیده بگیرید و نسبت به درمان به موقع آن اقدام نکنید، خطر پخش شدن عفونت در بدن بیشتر هم می‌شود.

جهت تهیه بهترین بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

همه چیز درباره روکش دندان را بدانید …

کارت تخفیف دندانپزشکی

شما با داشتن کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز میتوانید کاهش هزینه ۵۰ درصدی تمامی خدمات متنوع درمانی و زیبایی دندان را برای داشتن لبخندی زیباتر و سلامت بیشتر دهان و دندان خود استفاده نمایید. با تهیه کارت تخفیف دندانپزشکی، می‌توانید به راحتی فهرستی از دندانپزشکان متخصص را در اختیار داشته و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

کارت تخفیف دندانپزشکی

کارت تخفیف دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت

با در نظر داشتن هزینه های بسیار بالای ایمپلنت دندان، داشتن بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت که بتواند درصد قابل توجهی از هزینه های بالقوه و مرتبط با آن را پوشش دهد قطعا بسیار کمک کننده خواهد بود. شما با داشتن این بیمه میتوانید به بهترین متخصصان ایمپلنت دسترسی داشته باشید و از خدمات با کاهش هزینه 30 درصدی مهراز کارت برای ایمپلنت و همچنین سایر خدمات با کاهش هزینه 50% بهره مند شوید.

بهترین کارت تخفیف دندانپزشکی

قطعا از مهمترین ویژگی هایی که میتوان برای یک کارت تخفیف دندانپزشکی نام برد، میزان پوشش دهی آن است که در این میان کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز با پوشش ۵۰ درصدی به عنوان بهترین کارت تخفیف دندانپزشکی از سوی کاربران، شناخته شده است. از دیگر ویژگی‌های بهترین کارت تخفیف دندانپزشکی می‌توان به سرعت و سهولت در استفاده، پوشش وسیع خدمات دندانپزشکی و تخفیف‌های متنوع اشاره کرد. به علاوه مهراز کارت بدون پرداخت هزینه ماهانه و تنها با پرداخت یک هزینه سالانه بسیار جزئی ارائه می‌شود که از لحاظ مالی نیز برای شما بسیار کمک کننده خواهد بود.

دانلود pdf مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. من دندون دردم زده به گوشام انقدر از هزینه ها فرار کردم حالا یه چیز دیگه ام اضافه شد من چجوری کارت تخفیف باید بخرم؟

      • admin
      • شهریور ۲۵, ۱۴۰۰

      با سلام مراحل بسیار ساده و سریع است. جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس بگیرید؛ یا فرم درخواست مشاوره رایگان را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

  2. سلام من دندان درد داشتم به طوری که به گوش و به فک زده بود اما با مهراز درمان کردم و راضی ام

    1. با سلام ممنون از انتخابتون. خوشحالیم که از خدمات مهراز کارت راضی بودید. در خدمتتون هستیم ?

  3. سلام مهراز کارت رو چجوری میشه خریداری کرد؟

    1. با سلام جهت تهیه مهراز کارت میتونید روی سایت ثبت نام کنید و یا به صورت تلفنی اقدام کنید دوست عزیز :)

  4. مهراز کارت فقط در تهران کارایی داره؟

    1. با سلام مهراز کارت در سراسر کشور مراکز درمانی متعددی داره که میتونید مراجعه کنید. لیست مراکز خدمت شما دوست عزیز: https://mehrazcard.com/treatment-centers/

  5. سلام من از مهراز کارت استفاده کردم و راضی هستم

    1. سلام دوست عزیز ممنون از انتخابتون باعث افتخاره

  6. چجوری بفهمیم دندان عفونت داره؟

    1. علائم عفونت دندان : درد و متورم شدن لثه هستش

  7. خیلی مطلب مفیدی بود ممنون

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.