روکش ایمکس ✅| قیمت روکش ایمکس

روکش ایمکس

روکش ایمکس دندان | مزایا و معایب روکش ایمکس

دوام طولانی، ظاهر زیبا، محبوبیت بسیار زیاد و قیمت بالا از مهمترین شاخصه های یک روکش emax می باشد. تاکنون بیش از 100 میلیون نفر در دنیا این روکش را مورد استفاده قرار داده اند. در این مطلب با ما همراه باشید تا نحوه آماده سازی و مزایای روکش ایمکس را مورد بررسی قرار دهیم.

سیستم ایمکس چیست؟

ایمکس یک سیستم تمام سرامیک بر پایه شیشه از جنس لیتیوم دیسیلیکات (Lithium disilicate glass) است که از ترکیب کوارتز، دی اکسید لیتیوم، آلومینا و اکسید فسفر و پتاسیم ساخته شده است. محبوبیت پروتزهای تمام سرامیک بر پایه ایمکس به خاطر استحکام، طول عمر بالا و زیبایی ظاهری به سرعت در دنیا در حال افزایش است. سیستم ایمکس گزینه بسیار مناسبی برای جایگزینی روکش و تاج دندان های قدامی است. این سیستم برای پر کردن فاصله های کوچک بین دندان های جلویی نیز یک انتخاب ایده آل می باشد.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

استفاده از سیستم ایمکس مناسب چه افرادی است؟

سیستم تمام سرامیک ایمکس یک انتخاب خوب برای اصلاح ایرادات ظاهری در مشکلات زیر است:

• دندان های لکه دار:

با تاج و روکش های ایمکس با لکه های روی دندان های خود خداحافظی کنید. این پروتز های all-porcelain نیمه شفاف دارای استحکام فوق العاده ای در برابر نیروهای خارجی هستند. ماندگاری بسیار بالایی دارند و بر اثر فشارهای دندانی دچار ترک و شکستگی نمی شوند.

• دندان های کج:

تاج های ایمکس قادرند ساختار و شکل دندان های کج جلویی را به خوبی بهبود دهند.

• دندان های عصب کشی شده:

دندان هایی که از کانال ریشه ترمیم شده اند کاملا شکننده و در معرض آسیب هستند. روکش های ایمکس ترکیبی ایده آل از زیبایی ظاهری و استحکام بالا برای رفع این مشکل هستند.

• دندان های شکسته:

روکش های ایمکس برای دندان هایی که بر اثر پوسیدگی های پیشرفته یا ضربه های شدید دچار شکستگی شده اند نیز گزینه های مناسبی به شمار می آیند.

جهت مشاهده تعرفه دندانپزشکی سال کلیک کنید

نحوه آماده سازی روکش های ایمکس:

آماده سازی روکش های ایمکس به راحتی و در زمان کوتاه در دندانپزشکی قابل انجام است. دندانپزشک در ابتدا با برداشتن یک لایه نازک از ساختار طبیعی دندان آن را برای عملیات روکش کردن آماده می کند. سپس با کمک یک دوربین مخصوص یک تصویر دیجیتال از دندان گرفته می شود. این تصویر به کامپیوتر منتقل می شود تا در ادامه جهت کنترل مرحله به مرحله فرآیند روکش کردن مورد استفاده قرار گیرد.

در نهایت، دستگاه فرز، بلوک یکپارچه لیتیوم دیسیلیک را برای تولید شکل مورد نیاز پروتز برش می دهد. به همین دلیل است که ما آن را تاج یکپارچه می نامیم. همانطور که تاج از یک بلوک ساخته شده است، واقعا قوی است. سپس، دندانپزشک روکش را روی دندان قرار داده و تنظیمات لازم را انجام می دهد و آن را به دندان شما می چسباند. به این ترتیب مراحل روکش کردن دندان شما در یک جلسه انجام می شود. در این روش نیازی به روکش موقت، دوره انتظار و ملاقات های متعدد وجود ندارد.

همه چیز درباره روکش دندان را بدانید…

کاهش هزینه ایمپلنت دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز کارت …

مزایای سیستم ایمکس

پروتزهای برمبنای سیستم ایمکس با ویژگی هایی که دارند انتخابی ایده آل برای ساخت پروتزهای ثابت در منطقه قدامی هستند:

  • هماهنگی بسیار خوب با دندان های طبیعی

    هماهنگی با دندان های طبیعی شرط اصلی تامین زیبایی و جذابیت ظاهری دندان برای یک پروتز تمام سرامیک است. روکش ایمکس ترکیبی از شفافیت و ظاهر طبیعی که آن را به گزینه مناسبی برای جایگزینی دندان جلویی تبدیل می کند. این روکش ها از روکش های زیرکونیا نیز شفاف ترند.

  • تمام سرامیک بودن جنس پروتز

    پروتزهای بر پایه ایمکس در زیر پورسلین حاوی هیچگونه آلیاژ فلزی نیستند. عدم استفاده از آلیاژ فلزی در ساختار پروتز سبب می شود روکش ظاهری کاملا طبیعی به خود بگیرد.

  • طول عمر بالا

    روکش های ایمکس از لیتیوم دیسیلیکات ساخته شده که یک سرامیک شیشه ای است و استحکام فوق العاده ای که دارد سبب می شود احتمال ترک خوردگی یا شکستگی در آن ها بسیار ناچیز باشد.

  • سهولت و سرعت ساخت روکش

روکش های Emax را می توان با استفاده از دستگاه های CAD CAM در زمان بسیار کوتاه ساخت. همان طور که پیشتر نیز گفتیم روکش های ایمکس از بلاک های لیتیوم دیسیلیکات ساخته می شوند. همه کاری که یک دندانپزشک باید انجام دهد آماده سازی دندان، گرفتن یک تصویر دیجیتال و انتقال آن به دستگاه CAD-CAM است!

  • مراقبت از ساختار دندان

    استحکام بالا و مقاومت زیاد این روکش ها در مقابل فشار به سازندگان این امکان را می دهد تا بتوانند آماده سازی این روکش ها را در بخش های بسیار باریک انجام دهند. این مساله علاوه بر اعطای ظاهری زیباتر به نتیجه نهایی باعث می شود در طول فرآیند آماده سازی برداشتن مقدار کمتری از ساختار طبیعی دندان مورد نیاز باشد. هر چه مقدار کمتری از ساختار طبیعی دندان برداشته شود استحکام دندان و سلامت دهان بیشتر می شود.

معایب روکش ایمکس

  •  قیمت بالا
  • برای دندان های خلفی مناسب نیست!

در موارد نادر عملیات نصب آن ها روی سطوح آکلوزال دندان موجب ترک خوردگی آن ها می شود. زیرا این روکش ها بسیار باریک هستند. به همین خاطر برای دندان های جلویی مناسب ترند. در صورتی که فردی به خاطر بهره مند شدن از زیبایی ظاهری ایمکس درخواست نصب آن بر روی دندان های خلفی را داشته باشد لازم است بخش بزرگتری از دندان وی تراشیده شود تا روکش ضخامت لازم برای نشستن بر روی دندان را به دست بیاورد. هر چه روکش ضخیم تر باشد مقاومت بیشتری در مقابل نیروهای وارده بر اثر خوردن خواهد داشت.

  • از آن جایی که ایمکس شفاف است گزینه مناسبی برای روکش کردن دندان های تیره نیست.
  • فقط برای فواصل کوچک بین دندان ها مناسب است.
  • روکش ایمکس فقط برای جایگزینی یک دندان مناسب است و قادر نیست فشارهای وارده برای جایگزینی بیش از یک دندان را تحمل کند.

قیمت روکش ایمکس

قیمت روکش های ایمکس به دلیل تعداد متفاوت دندان، نوع دندان شما، میزان نیازمندی تان، و درمان های قبل و بعدش متغییر است. از طرفی این محصول وارداتی میباشد. در نتیجه قیمت ان با توجه به ارز متغیر است. شما میتوانید برای اطلاع از قیمت دقیق این محصول با ما تماس بگیرید.

انواع جدیدترین ایمکس

این روزها انواع اصلاح شده تر و بهتری از ایمکس به بازار عرضه شده اند. ایمکس IPS ZirPress ترکیبی از لیتیوم دیسیلیکات و دی اکسید زیرکونیوم است. در این ترکیب لیتیوم دیسلیکات بر روی دی اکسید زیرکونیوم پرس شده تا قابلیت های آن را بهبود ببخشد. به طوری که استحکام خمشی این نوع روکش در ضخامت یک میلی متر برابر با 500 MPa است!

در واقع این روزها دو دسته ایمکس CAD CAM در بازار موجود است:

  1.  IPS e.max CAD که متشکل از بلوک های شیشه-سرامیکی لیتیوم دیسیلیکات است. این دسته از ایمکس ها ظاهر بسیار زیبایی دارند.
  2. IPS e.max ZirCAD که از اکسید زیرکونیوم در ترکیب خود بهره می گیرند و استحکام بهتری دارند. این روکش ها بیشتر برای دندان های خلفی مناسب اند.
    نوع دیگری از ایمکس نیز وجود دارد به نام IPS e.max Press Abutment که برای ایمپلنت مناسب است. در ساختار این نوع از ایمکس از تیتانیوم استفاده شده است که در ترکیب با ساختار شیشه-سرامیک لیتیوم دیسیلیکات یک جایگزین هیبریدی قابل استفاده برای ایمپلنت را ارائه می دهد.

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره روکش دندان

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. ایمکس قیمتش بالاتره کیفیتش بهتره؟

      • admin
      • شهریور ۲۵, ۱۴۰۰

      با سلام بله، حتما

  2. سلام وقت بخیر یعنی این نوع روکش مثل کامپوزیت عمل میکنه؟

    1. با سلام بله میشه گفت از نظر زیبایی ظاهری و ساختاری مشابه کامپوزیت هستش. https://mehrazcard.com/cost-of-dental-composite/

  3. شما از این نوع روکش استفاده میکنید؟

    1. با سلام در مراکز درمانی مهراز کارت میتونید انواع روکش دندان رو با کاهش هزینه 50% زیر نظر متخصص انجام بدید. https://mehrazcard.com/cost-of-veneers/

  4. سلام روکش با مهراز کارت چقدره؟

    1. سلام لینک تعرفه خدمت شما

  5. مهراز کارت برای چه خدماتی تخفیف داره؟

    1. برای تمامی خدمات تخفیف داره دوست عزیز

  6. خیلی عالی بود ممنون

  7. ممنون از محتوای مفیدتون

  8. کودکان هم ویزیت میکنید؟

    1. سلام بله

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.