مشکلات دهان و دندان

مشکلات دهان و دندان

مشکلات دهان و دندان

بیماری لثه بسیار رایج و ناخوشایند است. اما، بر اساس شواهدی که روز به روز افزایش می‌یابد. عامل بروز طیف وسیعی از مشکلات دهان و دندان است. که به نظر نامرتبطند.

پلاک، ماده‌ی چسبنده‌ای است. که حاوی باکتری بوده و روی دندان تشکیل می‌شود. اگر به موقع برای از بین بردن این ماده اقدام نکنید، باکتری‌های موجود در آن، سلامت لثه‌ها را به خطر انداخته، موجب عفونت، سوزش یا ورم لثه می‌شود. در صورتی که بیماری لثه به موقع درمان نشود، بخش‌هایی که وظیفه نگه داشتن دندان را به عهده دارند، بسیار ضعیف خواهد شد.

همانطور که ابتدا اشاره کردیم، بیماری لثه بسیار شایع است. طبق تحقیقات تقریبا نصف جمعیت ایالت متحده آمریکا، به نوعی از بیماری لثه مبتلا هستند.

بیماری‌های دهان و دندان ممکن است. در دراز مدت منجر به آلزایمر، سرطان و مشکلات تنفسی می‌شود.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با مهرازکارت همراه شوید.

بیماری لثه و تأثیر آن بر مغز

طبق مطالعات اخیر، بین مشکلات دهان و دندان و بیماری‌های شناختی، ارتباط وجود دارد. بررسی جدیدی که در آن حدود پانصد مرد که بیش‌تر از 32 سال سن داشتند. نشان داد که هرچه بیماری دهان و دندان و در پی آن، تعداد دندان‌هایی که فرد از دست می‌دهد، بیشتر باشد. اختلالات شناختی بیشتر خواهد بود.

علاوه بر این محققان بیماری لثه را یکی از عوامل افزایش بتا آمیلوئید در مغز می‌دانند. که منجر به بیماری آلزایمر می‌شود.

همچنین نوعی باکتری که بر اثر بیماری لثه وارد بدن می‌شود، در مغز افرادی که به آلزایمر مبتلا هستند یافت شده‌است.

آموزش پیشگیری از بیماری های دهان و دندان

مشکلات دهان و دندان و بیماری قلبی عروقی

اگرچه همه بیماران قلبی با مشکلات دهان ودندان دست و پنجه نرم نمی‌کنند. و تمام کسانی که به بیماری لثه مبتلا هستند، مشکلات قلبی عروقی ندارند. اما آنچه این دو بیماری را به هم مرتبط می‌سازد، عفونت است.

به طور کلی عفونت، پاسخ بدن نسبت به عوامل بیماری‌زا و یک مکانیزم دفاعی است. با این حال، اگر چنین وضعیتی در دراز مدت ادامه پیدا کند، موجب آسیب دیدن بافت و اندام‌ها می‌شود.

باکتری‌هایی که در عفونت وجود دارند، وارد جریان خون شده و می‌تواند سلامت قلب را به خطر بیندازد.

جهت مشاهده تعرفه دندانپزشکی درمانی و زیبایی لطفا کلیک کنید.

افزایش ریسک سرطان

اگرچه اثر بیماری لثه بر سرطان به نظر دور از انتظار است. اما بهتر است بدانید، عفونت دندان به طور کلی خطر بیماری سرطان را افزایش می‌دهد.

آنزیمی که توسط باکتری‌های موجود در عفونت لثه تولید می‌شود، در تومورهای سرطان دستگاه گوارش وجود دارد.

مشکلات ناباروری

براساس آمار و ارقام ارائه شده، حدود 50 درصد از مردان بالای 40 سال مشکل ناباروری دارند. که عوامل جسمی و روحی زیادی در آن دخیل هستند.

مصرف دخانیات، نوشیدن الکل و فشار خون بالا از جمله شناخته شده ترین عوامل اختلال در باروری مردان است. اما بر اساس مطالعاتی که اخیرا صورت گرفته است، باید بیماری‌های دهان و دندان را نیز به این عوامل اضافه کنیم.

عفونت ناشی از بیماری لثه می‌تواند عامل مشکلات باروری نیز باشد. اگر عفونت در هر بخش از بدن به وجود بیاید، می‌تواند با جریان خون به بخش‌های مختلف انتقال یافته و به دیگر اعضای بدن نیز آسیب بزند.

بروز مشکلات ناباروری نیز به همین صورت شکل می‌گیرد. با انتقال عفونت به اندام‌ها، ماهیچه‌هایی که ضعیف‌تر هستند. تحلیل رفته و به دیواره رگ‌های خونی فشار وارد می‌کند که در دراز مدت منجر به اختلال در عملکرد عادی اندام‌ها شده و در نهایت منجر به ناباروری می‌شود.

آشنایی با مزایا و معایب کشیدن دندان با کاهش هزینه 50% مهراز کارت

عفونت لثه و بیماری ریوی

از آن جا که دهان از طریق حلق به ریه راه دارد، آنزیم‌هایی که در فرایند عفونت لثه ترشح می‌شوند، می‌توانند به راحتی به ریه راه پیدا می‌کند. در طولانی مدت، این آنزیم‌ها سلامت سلول‌های ریه را به خطر می‌اندازد و حتی ممکن است منجر به سرطان شود.

مسواک زدن مرتب، استفاده از دهان‌شویه و نخ دندان و همچنین کاهش مصرف مواد قندی و چرب می‌تواند به حفظ سلامت دهان و دندان و مهم‌تر از همه، پیشگیری از عفونت لثه کمک کند. اگر در حال حاضر دچار عفونت شده‌اید، هرچه سریع‌تر برای درمان اقدام کنید، شانس بیشتری برای جلوگیری از بیماری‌های دهان و دندان خواهید داشت. 

جهت استفاده از خدمات دندانپزشکی ارزان با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید.

کارت تخفیف دندانپزشکی

شما با داشتن کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز میتوانید کاهش هزینه ۵۰ درصدی تمامی خدمات متنوع درمانی و زیبایی دندان را برای داشتن لبخندی زیباتر و سلامت بیشتر دهان و دندان خود استفاده نمایید. با تهیه کارت تخفیف دندانپزشکی، می‌توانید به راحتی فهرستی از دندانپزشکان متخصص را در اختیار داشته و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

کارت تخفیف دندانپزشکی

کارت تخفیف دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت

با در نظر داشتن هزینه های بسیار بالای ایمپلنت دندان، داشتن بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت که بتواند درصد قابل توجهی از هزینه های بالقوه و مرتبط با آن را پوشش دهد قطعا بسیار کمک کننده خواهد بود. شما با داشتن این بیمه میتوانید به بهترین متخصصان ایمپلنت دسترسی داشته باشید و از خدمات با کاهش هزینه 30 درصدی مهراز کارت برای ایمپلنت و همچنین سایر خدمات با کاهش هزینه 50% بهره مند شوید.

بهترین کارت تخفیف دندانپزشکی

قطعا از مهمترین ویژگی هایی که میتوان برای یک کارت تخفیف دندانپزشکی نام برد، میزان پوشش دهی آن است که در این میان کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز با پوشش ۵۰ درصدی به عنوان بهترین کارت تخفیف دندانپزشکی از سوی کاربران، شناخته شده است. از دیگر ویژگی‌های بهترین کارت تخفیف دندانپزشکی می‌توان به سرعت و سهولت در استفاده، پوشش وسیع خدمات دندانپزشکی و تخفیف‌های متنوع اشاره کرد. به علاوه مهراز کارت بدون پرداخت هزینه ماهانه و تنها با پرداخت یک هزینه سالانه بسیار جزئی ارائه می‌شود که از لحاظ مالی نیز برای شما بسیار کمک کننده خواهد بود.

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. سلام من یه وقتایی لثم باد میکنه یکی دوتاش بعد خودشم خوب میشه ممکنه عفونت کرده باشه؟

      • admin
      • مهر ۲۰, ۱۴۰۰

      با سلام مشکل خاصی نیست، نمک بزنید. همچنین بهتر است به پزشک متخصص جهت اطمینان مراجعه کنید. ویزیت و مشاوره در مهراز کارت رایگان است.

  2. من میخوام کارت بگیرم میشه راهنمایی کنید

    1. با سلام جهت تهیه مهراز کارت میتونید روی سایت ثبت نام کنید و یا به صورت تلفنی اقدام کنید و طی چند ساعت مهراز کارتتون رو درب منزل دریافت کنید :)

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.