کاهش خطر نارسایی قلبی با مسواک

کاهش خطر نارسایی قلبی با مسواک

کاهش خطر نارسایی قلبی با مسواک

با توجه به تحقیقات دانشمندان کاهش خطر نارسایی قلبی با مسواک زدن امکان پذیر است.استفاده از مسواک سه مرتبه در طول روز، 12 درصد خطر ابتلا به نارسایی قلبی و 10 درصد خطر ابتلای به فیبریلاسیون دهلیزی را کاهش می‌دهد.

دانشمندان دانشگاه “EWHA” در کره جنوبی طی تحقیقات اخیر خود، کشف کردند. بین “بهداشت دهان و دندان” و “مشکلات قلبی” ارتباط مستقیمی وجود دارد. آنها طی تحقیقات ده ‌ساله خود بین 161 هزار نفر که سن آنها بین 40 تا 75 سال بود، دریافتند که استفاده منظم از مسواک در طول روز باعث کاهش “نارسایی قلبی” و “فیبریلاسیون دهلیزی” می‌شود.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با مهرازکارت همراه شوید.

“فیبریلاسیون دهلیزی” چه زمانی رخ می‌دهد؟

“فیبریلاسیون دهلیزی” زمانی رخ می‌دهد که در دهلیزها، موج الکتریکی تحریک، جهت مشخصی نداشته باشد. یعنی سلولهای عضلانی دهلیز به‌صورت نامنظم تحریک و در نتیجه منقبض می‌شوند. در نتیجه انقباض منظم دهلیز وجود ندارد. پس دهلیزها نمی‌توانند خون را به‌صورت کامل به بطن‌ها پمپ کنند. و بطن بدون نظم طبیعی و بدون پیروی و انتظار دهلیز، منقبض می‌شود.

دانشمندان معتقدند: مسواک زدن منظم باعث کاهش باکتری‌های بین دندان و لثه می‌شود. و از ورود آن ها به جریان خون جلوگیری می‌کند. عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، باعث ورود باکتری‌های موجود به خون شده و ایجاد التهاب در بدن می‌کند. این باکتری‌ها، باعث افزایش ضربان نامنظم قلب می‌شوند!

پیش از این دانشمندان ژاپنی، ارتباط بین عادات مسواک زدن افراد و ریسک ابتلا یا مرگ به‌ دلیل حمله قلبی و سکته را مورد بررسی قرار داده بودند.

برای دیدن تعرفه دندانپزشکی اینجا کلیک کنید.

ارتباط بیماری قلبی و بیماری های لثه

طی این تحقیقات به ارتباط بیماری‌های قلبی و بیماری‌های لثه‌ای دست یافتند. محققان از 682 نفر در مورد عادات مسواک زدنشان سؤال کردند. آنها بعد از در نظر گرفتن برخی فاکتورها متوجه شدند افرادی که کمتر از دو بار در روز و به‌ مدت کمتر از 2 دقیقه مسواک می‌زدند سه برابر بیشتر در معرض نارسایی قلبی قرار دارند.

همانطور که میدانید در دین مبین اسلام تأکید بسیاری بر لزوم مسواک زدن در طول روز شده است. از 1400 سال پیش، اسلام، مسلمانان را به استفاده از چوب مسواک توصیه اکید کرده. و پیامبر اسلام، حضرت محمد(ص) و ائمه(ع)، همواره مسلمانان و مردم جامعه را به استفاده از مسواک تشویق کرده‌اند!

رسول اکرم(ص) در حدیثی درباره فواید مسواک زدن فرموده‌‌اند : مسواک کنید که مسواک زدن خوب چیزى است که لثه را محکم مى‌کند. بوى دهان را مى‌برد. معده را اصلاح مى‌کند. درجات بهشت را مى‌افزاید. پروردگار را خشنود مى‌کند و شیطان را به خشم مى‌آورد.

 

***جهت تهیه بیمه تکمیلی دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید***

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی مهراز با کاهش هزینه ۵۰ درصدی به عموم مشتریان این اطمینان را به شما میدهد که بتوانید با کمترین هزینه، سلامت دندان های خود را تضمین کنید. همانطور که میدانید هزینه های مرتبط با خدمات دندانپزشکی در دسته گران ترین خدمات درمانی قرار میگیرد. از این رو داشتن یک بیمه دندانپزشکی جهت کاهش هزینه های این خدمات میتواند در این شرایط بسیار کمک کننده باشد. در نتیجه شما میتوانید با انتخاب یک بیمه دندانپزشکی مناسب هزینه های خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهید.

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت

با در نظر داشتن هزینه های بسیار بالای ایمپلنت دندان، داشتن بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت که بتواند درصد قابل توجهی از هزینه های بالقوه و مرتبط با آن را پوشش دهد قطعا بسیار کمک کننده خواهد بود. شما با داشتن این بیمه میتوانید به بهترین متخصصان ایمپلنت دسترسی داشته باشید و از خدمات با کاهش هزینه 30 درصدی مهراز کارت برای ایمپلنت و همچنین سایر خدمات با کاهش هزینه 50% بهره مند شوید.

تخفیف دندانپزشکی

شما میتوانید با دریافت ۵۰ درصد تخفیف دندانپزشکی در هزینه های درمانی و زیبایی خود صرفه جویی کرده و پس از دریافت کارت تخفیف مهراز از پشتیبانی و مشاوره رایگان نیز بهره مند شوید. با انتخاب این کارت‌، شما می‌توانید از بین شبکه ‌ای از دندانپزشکان معتبر و حرفه‌ای پزشک خود را انتخاب و در سراسر کشور از خدمات آنها استفاده نمایید.

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. خب افراد پیری که دندون مصنوعی دارن چکار کنن؟ باکتری جمع میشه که ناراحتی قلبیم که دارن

      • admin
      • مهر ۵, ۱۴۰۰

      با سلام اگر دندان مصنوعی متحرک باشد، باید مدوام دربیاورید و مسواک بزنید؛ اگر هم ثابت هست که باز هم باید هر شب مسواک بزنید و هرچند وقت یکبار به پزشک متخصص جهت چکاپ مراجعه کنید تا از سلامت دندان‌ها مطمعن شوید.

  2. سلام من یک مدت دندانم عفونت داشت و قلب درد داشتم یعنی ممکنه از اون باشه؟

    1. با سلام بله احتمالش زیاد هستش.

  3. سلام من میخوام از خدمات شما استفاده کنم باید چجوری کارت بخرم؟

    1. با سلام جهت تهیه مهراز کارت میتونید روی سایت ثبت نام کنید و یا به صورت تلفنی اقدام کنید دوست عزیز :)

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.