افتادن مواد پرکردنی دندان | دلایل افتادن مواد پرکردنی دندان

افتادن مواد پرکردنی دندان

افتادن مواد پرکردنی دندان به چه علت است؟

زمان افتادن مواد پرکردنی دندان ها چه کنیم؟ پر کردن دندان با استفاده از ماده آمالگام و یا کامپوزیت انجام می شود. اگر چه در زمان پر کردن دندانپزشک زیبایی سعی می کند تا دندان را به نحو احسن پر کند و در عین حال توصیه های زیادی می شود تا از دندانهای پر شده مراقبت شود و از شکستن تنقلات سفت بر روی آنها خودداری شود، اما گاهی ممکن است ماده پرشدگی به دلایل مختلف از دندان جدا شود. یکی از دلایل جدا شدن ماده پرشدگی دندان، پوسیدگی است. در نتیجه پس از مدتی ماده آمالگام یا کامپوزیت شل می شود. شل شدن پرشدگی دندان حالت ناخوشایندی دارد. بویژه اگر در زمان غذا خوردن این اتفاق رخ دهد، حس بدی را در افراد ایجاد می کند.

جهت استفاده از خدمات بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید.

تاثیر جدا شدن پرشدگی دندان

اگر پرشدگی دندان جدا شود تاثیرات نامطلوبی را به دنبال دارد که عبارتند از:

  • کنده شدن ماده پرکننده از دندان و در نتیجه خالی ماندن آن
  • امکان نفوذ مواد غذایی و آب در لابه لای دندان و در نتیجه احتمال خطر عفونت
  • تخریب دندان و سخت شدن درمان آن
  • حساس شدن دندان به گرما و سرما و در نتیجه شدت گرفتن درد دندان

پر کردن دندان با جدیدترین روش ها با مهراز کارت

با وجود همه این موارد، درمان دندان غیرممکن نیست و با مراجعه به موقع به دندانپزشک می توان دندان را ترمیم کرد. اگر ماده پرکننده اینله یا طلا باشد، دندانپزشک آن را براحتی در جای اصلی قرار می دهد. در مواردی که ماده پرشدگی چند بار از روی دندان جدا می شود، می توان از یک روش پیشگیری استفاده کرد. با روکش کردن دندانی که پر شده است، براحتی می توان از این مشکل جلوگیری کرد.

نکاتی در مورد جدا شدن پرشدگی دندان

اما زمانی که ماده پرکننده دندان جدا شد، باید نکات زیر را مد نظر قرار داد:

  • خارج کردن ماده پرکننده از دهان

ابتدا باید ماده پر کننده را از دهان خارج کنید تا از بلیعدن و استنشاق آن جلوگیری شود. اگر ماده آمالگام باشد که حاوی جیوه است، بلعیدن این ماده موجب آسیب جدی به بدن می شود که مشکلات تنفسی و عفونت را به دنبال دارد. اگر ماده از طلا یا اینله و اونله باشد، می تواند مجدد استفاده شود.

برای دیدن تعرفه دندانپزشکی اینجا کلیک کنید.

  • رعایت بهداشت دهان قبل از مراجعه به دندانپزشک

قبل از اینکه به دندانپزشک مراجعه کنید، ابتدا باید دهان را به خوبی بشویید. مسواک بزنید و دندانی که ماده پرشدگی از آن جدا شده است را به خوبی تمیز کنید تا ذرات مواد غذایی از آن خارج شود. بهتر است دهان را با آب و نمک شستشو دهید تا خطر عفونت را به حداقل برسانید.

  • مراقبت از حساسیت دندان

پس از اینکه ماده پرشدگی از دندان جدا شد، دندان را به شدت حساس می کند. در این صورت ممکن است توبولهای عاج (مسیرهای ریز ارتباط بین عاج و پالپ دندان) در دندان رخنه کنند. توبول های عاج از داخل دهان به پالپ دندان یک مسیر مستقیم ایجاد می کنند. عصبهای دندان تمام حس خود را به مغز ارسال می کنند. بنابراین هرگونه احساس گرما و سرما از طریق توبولهای عاج سریع تر به مغز می رسد. در این صورت ممکن است درد دندان شروع شود. برای تسکین درد می توان از داروهای مسکن همچون اسپیرین، تیلنول و ادویل (ایبوپروفن) استفاده کرد.

همه چیز درباره روکش دندان را بدانید …

  • تسکین درد دندان

اگر درد دندان بیش از حد شود، می توان از روش پوشاندن دندان استفاده کرد. در این صورت با مواد موقت بر روی سوراخ دندان باید توبولها را پوشاند. آدامس گزینه مناسبی برای پرکردن موقت دندان است. برخی مواد پرکننده موقت در داروخانه موجود است که حاوی اکسید روی هستند. تا زمانی که دندان به طور کامل درمان نشده است، بهتر است از این مواد استفاده شود.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با ما همراه باشید.

جهت تهیه بهترین بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهرازکارت همراه شوید.

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی مهراز با کاهش هزینه ۵۰ درصدی به عموم مشتریان این اطمینان را به شما میدهد که بتوانید با کمترین هزینه، سلامت دندان های خود را تضمین کنید. همانطور که میدانید هزینه های مرتبط با خدمات دندانپزشکی در دسته گران ترین خدمات درمانی قرار میگیرد. از این رو داشتن یک بیمه دندانپزشکی جهت کاهش هزینه های این خدمات میتواند در این شرایط بسیار کمک کننده باشد. در نتیجه شما میتوانید با انتخاب یک بیمه دندانپزشکی مناسب هزینه های خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهید.

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی

خرید بیمه دندانپزشکی

شما میتوانید با خرید بیمه دندانپزشکی مهراز از کاهش هزینه ۵۰ درصدی واقعی برای تمامی خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی خود بره مند شوید. همچنین از مزایای خرید کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز میتوان به امکان استفاده از خدمات بلافاصله پس از صدور کارت اشاره کرد. همچنین امکان مراجعه به نزدیکترین مراکز درمانی در سراسر کشور جهت استفاده از خدمات را خواهید داشت. برای دریافت این بیمه میتوانید از طریق سایت و شبکه های اجتماعی و یا به صورت حضوری و تلفنی نیز اقدام نموده و در سریع ترین زمان ممکن بیمه نامه خود را در محل مورد نظرتان دریافت نمایید.

بیمه تکمیلی دندانپزشکی

شما با تهیه بیمه تکمیلی دندانپزشکی مهراز مشمول برخورداری از ۵۰ درصد کاهش هزینه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی شده و میتوانید از تمامی خدمات دندانپزشکی با هرهزینه ای بدون سقف و محدودیت در سراسر کشور بهره بگیرید. در صورتی که سایر بیمه نامه ها دارای سقف استفاده از خدمات به صورت سالانه هستند. از اصلی ترین مزایای داشتن بیمه تکمیلی دندانپزشکی مهراز این است که می‌توانید با اطمینان بیشتری در مورد پوشش هزینه‌های ناگهانی و گزاف دندانپزشکی خود دست یابید.

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره پر کردن دندان 

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. من الان میخوام دندونمو پر کنم از همینش میترسم که کنده شه و متوجه نشم قورتش بدم مشکل از کجاست که کنده میشه؟

      • admin
      • مهر ۱۷, ۱۴۰۰

      با سلام بسیار کم پیش میاد که این اتفاق بیافتد، در اکثر مواقع پوسیدگی و ضربه از جمله رایج ترین عوامل کنده شدن می‌باشند.

  2. من از مهراز کارت استفاده کردم و راضی ام

    1. با سلام ممنون از انتخابتون. خوشحالیم که از خدمات راضی بودید. در خدمتتون هستیم دوست عزیز :)

  3. مراکز مهراز کجا هستن؟

    1. با سلام لیست مراکز درمانی مهراز کارت خدمت شما: https://mehrazcard.com/treatment-centers/

  4. سلام وقت بخیر ممکنه هزینه ترمیم رو لطف کنید؟

    1. سلام وقت بخیر تعرفه ترمیم خدمت شما

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.