توصیه قبل از دندانپزشکی

توصیه قبل از دندانپزشکی

توصیه قبل از دندانپزشکی

توصیه قبل از دندانپزشکی: همه افراد دوست دارند که دندان های سالم و دهانی خوشبو داشته باشند. باکتری‌های موجود در دهان باعث بروز بیماری‌های لثه، پوسیدگی دندان، ناراحتی‌های ویروسی و دیگر عفونت‌های شایع دهانی می‌شود. بنابراین با رعایت بهداشت دهان و دندان می توان از بروز بسیاری از این عفونت ها پیشگیری کرد. همه ما برای سلامت دهان و دندان هایمان ناگزیر هستیم به دندان پزشک مراجعه کنیم. اگر شما نیز تصمیم دارید به دندانپزشک مراجعه کنید، بهتر است قبل از این کار نکاتی را رعایت کنید تا تجربه خوشایندی از مراجعه به دندان پزشکی داشته باشید.

.جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

نکاتی که قبل از انجام خدمات دندانپزشکی باید رعایت کنید:

با معده پر و یا خالی به دندانپزشکی نروید

توصیه قبل از دندانپزشکی بسیار مهم است. در هنگام مراجعه به دندانپزشکی بهتر است معده شما پر نباشد و غذای خود را چند ساعت قبل تر خورده باشید. این کار باعث می شود حال بهتری در حین انجام خدمات دندانپزشکی داشته باشید. نکته دیگری که بسیار مهم است این که، قبل از مراجعه به دندانپزشکی از خوردن غداهای چرب، بودار و پر ادویه خودداری کنید. این کار باعث می شود باقی مانده غذا در دهان شما بماند. با خوردن غذاهای بودار مانند سیر و پیاز، بویی که دهانتان می گیرد قطعا برای پزشک معالج آزار دهنده است. حتی کشیدن سیگار نیز ممکن است پزشک شما را در هنگام معاینه و انجام خدمات دندانپزشکی با مشکل مواجه نماید.

علاوه بر نادرستی پر بودن زیاد معده هنگام دریافت خدمات دندانپزشکی، تشنگی و گرسنگی زیاد نیز می تواند آستانه تحمل درد شما را کاهش دهد. همچنین در صورتی که معده شما کاملا خالی بوده و گرسنه باشید، با قند خون پایین مواجه می شوید. در هنگام کار نیز با دریافت آمپول بی حسی ممکن است قند خون شما افت کند. این امر باعث می شود در میانه درمان دچار افت شدید فشار خون شوید و یا حالتان دگرگون شود.

مسواک بزنید و نخ دندان بکشید

یکی از توصیه های قبل از دندانپزشکی مسواک زدن و نخ دندان کشیدن است. البته باید دقت داشته باشید که این کار همیشه باید انجام شود. اگر در گذشته اصلا از نخ دندان استفاده نکرده اید و الان در روزها و ساعات نزدیک به وقت دندانپزشکی خود هستید، اصراری به کشیدن نخ دندان به صورت پشت سر هم نداشته باشید. این کار نه تنها به نفع شما نیست، بلکه ممکن است دندان های شما را حساس تر کرده و باعث خونریزی لثه هایتان شود. در این راستا بهتر است همیشه و به طور مداوم نخ دندان بکشید تا به این مشکل بر نخورید و از تجمع جرم در بین دندان هایتان جلوگیری کنید.

جهت مشاهده تعرفه دندانپزشکی سال کلیک کنید.

مشاهده هزینه ویزیت پزشک زنان توسط متخصص

از وسائل آرایشی در اطراف لب و دهان استفاده نکنید

این نکته در مورد خانم ها صادق است. در زمان حضور در مطب دندانپزشکی از آرایش لب ها خودداری کنید. این امر وجهه زیبایی ندارد زیرا منجر به آلوده شدن دستکش پزشک و ابزارهای دندانپزشکی می شود. همچنین پخش شدن رژ لب در سطح صورت بیمار را نیز در پی خواهد داشت. نکته دیگری که بهتر است خانم ها رعایت کنند پوشیدن لباس راحت و نبستن موها در پشت سر با کلیپس و یا گیره سر است. این کار به قرار گرفتن بدن و سر در موقعیت صحیح بر روی یونیت و راحتی شما کمک می کند.

مطلع کردن پزشک از وضعیت سلامت و شرایط جسمی خود

زمانی که به دندانپزشک مراجعه می کنید، قبل از دریافت خدمات، حتما اطلاعاتی در مورد وضعیت سلامت خود به پزشک بدهید. حتی اگر در پرونده خود ذکر کرده اید، مجدد به صورت شفاهی دندانپزشک را از داروهای مصرفی و بیماری های مختلف واگیردار و غیرواگیردار خود آگاه کنید. شاید مصرف برخی داروها از نظر شما عادی بوده و مهم نباشد، ولی ممکن است در درمان دندان پزشکی شما تأثیر گذار باشد. حتی مصرف آسپرین ساده نیز درمان دندانپزشکی را تحت تأثیر قرار می دهد. مصرف این دارو باعث رقیق شدن خون شده و درمان های دندانپزشکی را با مشکل مواجه می کند. به طوری که از زمان قطع این دارو توسط بیمار باید 72 ساعت گذشته باشد تا داخلی در درمان دندانپزشکی بیمار ایجاد نکند. این امر به خصوص در کشیدن دندان بیمار از اهمیت زیادی برخوردار است.

قرص آرامبخش قبل از دندانپزشکی یکی از توصیه قبل از دندانپزشکی

اگر از انجام خدمات دندانپزشکی میترسید و برای شما نگران کننده است که باعث درد شود، قرص آرام بخش دندان بسیار تاثیرگذار می باشد. در سال های گذشته استفاده از آرام بخش در روند درمان در دندانپزشکی ها بسیار رایج و کاربردی بود. همچنین امروزه انواع مختلف در دسترس آن، باعث شده تا افراد بدون مواجهه با ترس و اضطراب، مشکلات دندانپزشکی خود را برطرف کنند.

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی اطفال کلیک کنید

دندانپزشک خود را از سایر بیماری های خود مطلع سازید:

  • بیماری هایی مانند ایدز، هپاتیت، دیابت فشار خون بالا، آلرژی و نقرس.
  • بیماری های ویروسی مانند تبخال و زگیل.
  • در صورت داشتن بیماری های قلبی. در صورت عدم رعایت تدابیر درست برای انجام خدمات دندانپزشکی در بیماران قلبی، بیهوشی، افزایش ضربان قلب، افت فشار خون و ایجاد مشکل تنفسی برای بیمار به وجود خواهد آمد.
  • در صورت شیردهی و یا حامله بودن.
  • در صورت مصرف داروهای هورمونی و حتی داروهای ضدبارداری.
  • در صورت سابقه تصادف و ضربه به سر و سکته مغزی.
  • بیماری افسردگی و باتبع آن مصرف داروهای ضدافسردگی.
  • در صورتی که مشکل کمر یا گردن دارید و یا در اثر انجام جراحی خاصی حرکات شما و طرز نشستن تان تحت تأثیر قرار گرفته.
  • درباره بیماری سرطان تان هم حتی اگر در سال های قبل درمان شده باشید، باز به پزشک خود اطلاع دهید. زیرا ممکن است شیمی درمانی و یا اشعه درمانی که انجام داده اید نوع درمان فعلی شما را تحت تأثیر قرار دهد.
  • در صورت مصرف داروهای گیاهی. زیرا ممکن است با سایر داروها تداخل ایجاد کند.

دلیل آگاهی دادن به پزشک در موارد بالا کاملا واضح و مشخص است. انجام درمان های پزشکی برای برخی بیماران محدودیت هایی دارد و می بایست تدابیر خاصی پیش از آغاز به کار درمان صورت بگیرد. در بعضی موارد دندانپزشکان باید شرایط درمان را برای مبتلایان به بیماری ها تغییر دهند؛ یا حتی داروهای خاصی را پیش از درمان برای ایشان تجویز کنند؛ زیرا ممکن است داروهای بی حسی در دندانپزشکی با داروهای مصرفی بیمار تداخل داشته باشد.

به همراه داشتن مدارک پزشکی

اگر برای درمان دندان هایتان به پزشک جدیدی مراجعه می کنید، بهتر است دفترچه بیمه، مدارک پزشکی و رادیوگرافی های خود را حتما همراه داشته باشید.

اگر می خواهید بر روی دندان های خود درمان هایی نظیر جراحی لثه انجام دهید و یا اضطراب شدیدی از دندانپزشکی دارید، بهتر است در هنگام مراجعه به دندانپزشک یک همراه در کنار خود داشته باشید. این کار منجر به کم شدن ترس و اضطراب شما می شود.

جهت تهیه کارت تخفیف دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی مهراز با کاهش هزینه ۵۰ درصدی به عموم مشتریان این اطمینان را به شما میدهد که بتوانید با کمترین هزینه، سلامت دندان های خود را تضمین کنید. همانطور که میدانید هزینه های مرتبط با خدمات دندانپزشکی در دسته گران ترین خدمات درمانی قرار میگیرد. از این رو داشتن یک بیمه دندانپزشکی جهت کاهش هزینه های این خدمات میتواند در این شرایط بسیار کمک کننده باشد. در نتیجه شما میتوانید با انتخاب یک بیمه دندانپزشکی مناسب هزینه های خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهید.

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی

خرید بیمه دندانپزشکی

شما میتوانید با خرید بیمه دندانپزشکی مهراز از کاهش هزینه ۵۰ درصدی واقعی برای تمامی خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی خود بره مند شوید. همچنین از مزایای خرید کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز میتوان به امکان استفاده از خدمات بلافاصله پس از صدور کارت اشاره کرد. همچنین امکان مراجعه به نزدیکترین مراکز درمانی در سراسر کشور جهت استفاده از خدمات را خواهید داشت. برای دریافت این بیمه میتوانید از طریق سایت و شبکه های اجتماعی و یا به صورت حضوری و تلفنی نیز اقدام نموده و در سریع ترین زمان ممکن بیمه نامه خود را در محل مورد نظرتان دریافت نمایید.

ارزان ترین بیمه دندانپزشکی

شما میتوانید تنها با پرداخت حق عضویت اولیه تا یک سال از ارزان ترین بیمه دندانپزشکی با عنوان مهراز کارت، بدون پرداخت هیچگونه هزینه جانبی دیگری استفاده نموده و همچنین میتوانید تا ۵ سال متوالی پس از دریافت مهراز کارت با پرداخت یک سوم هزینه اولیه آن را تمدید نمایید. علاوه بر این شما به ازای دریافت خدمات در مراکز درمانی مهراز کارت میتوانید از کاهش هزینه ۵۰ درصد واقعی استفاده نمایید و این در حالی است که بسیاری از مراکز بیمه نهایتا ۱۰ تا ۲۰ درصد از هزینه های دندانپزشکی را پوشش میدهند.

دانلود pdf مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. من شنیدم نخ دندون باعث ایجاد فاصله بین دندان ها میشه این صحت داره؟

      • admin
      • شهریور ۲۹, ۱۴۰۰

      با سلام خیر، صحت ندارد.

  2. سلام من همیشه برای دندون پزشکی استرس دارم چیکار کنم درست هم نمیشه

    1. با سلام توجه داشته باشید که دندانپزشک هیچ فعالیتی رو بدون بی حسی روی دندان شما انجام نمیده. پس جای نگرانی نیست چون در حین درمان دردی رو حس نخواهید کرد دوست عزیز :)

  3. من چجوری میتونم به مراکز مهراز مراجعه کنم باید قبلش ثبت نام کنم؟

    1. با سلام بله پیش از مراجعه به مراکز نیاز هستش ثبت نام انجام بشه. میتونید روی سایت اقدام کنید و یا به صورت تلفنی درخواست بدید دوست عزیز :) لیست مراکز درمانی و زیبایی مهراز کارت خدمت شما: https://mehrazcard.com/treatment-centers/

  4. شما برای مشهد هم خدمات دهی دارید؟

    1. با سلام بله مراکز درمانی مهراز کارت در شهر مشهد هم فعال هستن. لیست مراکز خدمت شما: https://mehrazcard.com/treatment-centers/

  5. سلام مراکز مهراز در کجا هستن؟

    1. سلام لینک مراکز خدمت شما

  6. سلام چجوری میشه مهراز کارت خرید ؟

    1. سلام از طریق “ثبت نام آنلاین” در سایت میتونید اقدام کنید

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.