تفاوت دیسپورت با بوتاکس در چیست؟

تفاوت دیسپورت با بوتاکس

تفاوت دیسپورت با بوتاکس را بدانید!

تفاوت دیسپورت با بوتاکس : در این مقاله قصد داریم تا شما را با تفاوت دیسپورت با بوتاکس آشنا کنیم :

دیسپورت چیست؟

دیسپورت (Dysport) یک روش درمانی غیر تهاجمی است که بدون نیاز به عمل جراحی چین های پیشانی و چروک های اطراف چشم ها و لب ها را از بین می برد. در این روش درمانی جدید که با استفاده از تزریق انجام می شود خطوط عمیق چین و چروک ها محو شده و آثار پیری از چهره پاک می شوند.

چروک های پوستی عموما به دلیل انقباضات بیش از حد عضلات اتفاق می افتند. دیسپورت با کاهش فعالیت و انقباض عضله ها خطوط عمیق و چروک ها را هموار می کند. به این ترتیب خطوط عمیق روی پیشانی که چهره را اخم آلود می کنند، چین و چروک های اطراف چشم و خطوط خنده اطراف لب ها که ظاهری پیر و فرتوت به چهره می دهند از بین رفته و شادابی و طراوت جوانی به چهره برمی گردد.

مشاهده هزینه مشاوره قبل از ازدواج توسط متخصص

در اینجا قصد داریم به بررسی تفاوت دیسپورت با بوتاکس بپردازیم ، دیسپورت یک برند انگلیسی است که مجوزهای بین‌المللی دارو و مجوزهای رسمی وزارت بهداشت را به طور کامل دارا است و به طور قانونی و رسمی به عنوان یک روش درمانی مطمئن وارد کشور شده است.
این روش درمانی در 69 کشور دنیا تایید شده و نتایج حاصل از آن برای یک دوره ۳ تا ۶ ماهه روی صورت باقی می‌ماند. در این روش نیازی به بیهوشی یا انجام عمل جراحی نیست و بیمار بستری نمی‌شود.

جهت مشاهده هزینه ژل و بوتاکس کلیک کنید

تزریق ژل و بوتاکس صورت با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت

تفاوت بوتاکس دیسپورت با مسپورت

دیسپورت یک محصول برای کمتر کردن چین و چروک صورت است و به نقاط خاصی از صورت تزریق می‌‌شود تا باعث جوان سازی آن ناحیه شود. سازمان دارو و سلامت تزریق این محصول را به عنوان یک روش درمانی موقت برای رفع خطوط پیشانی و اخم برای افراد زیر ۶۵ سال تایید کرده است. این محصول فرایندی شبیه بوتاکس را پیش میبرد و حاوی سم بوتولینیوم از نوع A است و باعث فلج شدن عضلاتی می‌‌شود که سبب ایجاد چین و چروک شده اند.

بوتاکس مسپورت نیز عملکردی همانند دسپورت دارد ولی از ان جهت دارای اهمیت و ارزش بیشتری است که ماندگاری طولانی ای برای رفع چین و چروک دارد.

جهت مشاهده هزینه لیزر موهای زائد کلیک کنید

تفاوت دسپورت و مسپورت از لحاظ فرایند نتیجه:

بوتاکس مسپورت که بهترین نوع بوتاکس ایرانی است خط اخم بین ابروها را کاهش و موقتا از بین میبرد. بازه ی زمانی ماندگاری ان حدود 4 تا 6 ماه است و نتیجه ی عملکرد ان پس از 3 تا 14 روز قابل دید و مشاهده است.

بوتاکس دسپورت ماندگاری ان کمتر از مسپورت است و حدود زمانی ان بین 4 تا 5 ماه است. و البته نتیجه ی ان در یک یا دو روز اول قابل رویت است.

تفاوت دیسپورت و بوتاکس

تفاوت دیسپورت با بوتاکس: دیسپورت تولید یک شرکت انگلیسی است در حالی که بوتاکس توسط یک شرکت آمریکایی تولید می شود.

ماده اصلی دیسپورت (Dysport) مشابه بوتاکس سم باکتری onabotulinumtoxinA است اما روش تولید آن متفاوت است. در تولید دیسپورت از لاکتوز که قند شیر است استفاده می شود بنابراین برای افرادی که به این ماده حساسیت دارند توصیه نمی شود. ویال های دیسپورت در اندازه های 300 و 500 واحدی تولید شده و در دمای 2 تا 8 درجه نگه داری می شوند در حالی که ویال های بوتاکس در اندازه های 50 و 100 واحدی و در دمای زیر صفر نگه داری می شود.

عملیات تزریق بوتاکس و دیسپورت تا حد زیادی مثل هم صورت می گیرد. تنها تفاوت در دوز تزریقی است به طوری که میزان تزریق مواد دیسپورت 2.5 تا 3 برابر بوتاکس است. به عنوان مثال در صورتی که یک موضع نیاز به تزریق ۵ واحد بوتاکس داشته باشد معادل دیسپورت برای تزریق در آن ناحیه ۱۲٫۵ تا ۱۵ واحد می‌باشد و از آن جایی که قیمت هر واحد دیسپورت حدود یک سوم بوتاکس است این دو روش به لحاظ قیمت تفاوت قابل توجهی ندارند.

روش های بوتاکس و دیسپورت به لحاظ سرعت اثربخشی نیز با یکدیگرمتفاوت اند. اثربخشی دیسپورت سریع تر است به طوری که بوتاکس ۴۸ ساعت پس از تزریق تاثیر خود را نشان می دهد و پس از 2 هفته به نتیجه نهایی می رسد در حالی که شروع اثر دیسپورت ۲۴ ساعت پس از تزریق بوده و نتیجه نهایی خود را پس از 2 هفته نشان می دهد. درد هنگام تزریق مواد دیسپورت کمتر از بوتاکس بوده و ماندگاری و دوام بیشتری دارد.

تزریق دیسپورت

دیسپورت در اندازه های 300 و 500 واحدی دربازار موجود است که 300 واحدی برای 2 نفر و 500 واحدی برای 3 نفر قابل استفاده است.

دوز مورد نیاز دیسپورت برای قسمت های مختلف صورت به عبارت زیر است:

پیشانی :۲۰ تا ۸۰ واحد
خط اخم (خطوط عمودی بین ابروها): ۴۰ تا ۸۰ واحد
چین و چروک‌های اطراف چشم: ۱۵ تا ۳۰ واحد در هر طرف
تورفتگی چانه: ۵ تا ۱۰ واحد
خطوط ناحیه گردن : ۲۰ تا ۳۰ واحد

مزایای دیسپورت

1. روش دیسپورت برای افرادی که بوتاکس دیگر برایشان اثربخشی ندارد راهگشاست
واکنش‌های ایمنی بدن اثربخشی بوتاکس را پس از هر بار تکرار کاهش می‌دهند. دیسپورت به نسبت بوتاکس پروتئین کمتری دارد و مقاومت سیستم ایمنی را کمتر برمی انگیزد بنابراین برای افرادی که دیگر بوتاکس روی عضلات آنها اثر ندارد روش درمانی دیسپورت یک روش موثر و مفید است.

2. توزیع یکنواخت
دیسپورت به خاطر این که حاوی پروتئین کمتری است توزیع یکنواخت تری نسبت به بوتاکس دارد و بهتر پخش می‌شود. توزیع یکنواخت مواد دیسپورت روی عضلات موجب می شود موضع تحت تزریق ظاهر طبیعی تری داشته باشد.

3. عدم نیاز به بیهوشی و بی‌حسی
فرآیند تزریق دیسپورت درد قابل توجهی ندارد بنابراین نیازی به بیهوشی یا استفاده از مواد بی‌حسی در موضع ندارد.

4. عوارض جانبی کم
تزریق دیسپورت نسبت به بوتاکس عوارض جانبی بسیار کمتری دارد.

5. سرعت اثربخشی بالا
تاثیر دیسپورت عموما یک تا هفت روز پس از انجام قابل ملاحظه است. تا 50 درصد بیماران قبل از سه روز قادر به مشاهده نتیجه دیسپورت بر روی صورت خود می باشند.

6. تاثیر ماندگارتر
تاثیرگذاری تزریق دیسپورت پردوام تر از بوتاکس است و اثر آن می تواند تا 6 ماه باقی بماند.

7. ظاهر طبیعی‌تر
تزریق دیسپورت بدون جابه جایی سایر اجزای صورت خطوط و چین و چروک ها را هموار می کند. در این روش عضلاتی که تزریق رویشان صورت نگرفته همچنان فعال هستند و می توانند احساسات شما را به طور طبیعی بازگو کنند.

جهت مشاهده تعرفه دندانپزشکی و تخفیف روکش دندان کلیک کنید.

عوارض دیسپورت

تزریق مواد فلج کننده عضلات در اطراف چشم موجب انتشار مواد و انتقال به حدقه چشم می شود و می تواند اثرات نامطلوبی مثل افتادگی پلک یا دوبینی ایجاد کند. این عارضه از مهم ترین عوارض روش های بوتاکسی است. برای ممانعت از رخداد این مشکل توصیه می شود تا 3 الی 4 ساعت پس از تزریق از دراز کشیدن و خوابیدن اجتناب شود. تزریق با دوز مناسب و به روش صحیح به همراه مراقبت‌های پس از درمان از ایجاد هرگونه عوارض جلوگیری می‌کند. افتادگی پلک بر اثر تزریق بدون نیاز به اقدام خاصی پس از 2 الی 4 هفته به طور کامل رفع می شود اما پزشک می تواند با تزریق مواد خاصی عضله های پلک رو دوباره فعال کند تا پلک به جای قبلی خود بازگردد.

.جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. سلام اگر حجم کاری که انجام میدیم بیشتر باشه امکان تخفیف بیشتر هم هست؟ هم مقدار زیادی بوتاکس میخوام هم تزریق ژل

      • admin
      • شهریور ۲۵, ۱۴۰۰

      با سلام خیر، تمامی خدمات دندانپزشکی فقط شامل 50% تخفیف است.

  2. سلام مهراز بوتاکس هم انجام میده میشه لیست مراکز رو بفرمایید

    1. با سلام بله با داشتن مهراز کارت میتونید خدمات پوست و مو و زیبایی رو با کاهش هزینه 30% انجام بدید. لینک لیست مراکز زیبایی مهراز خدمت شما: https://mehrazcard.com/%d9%85%d8%aa%d8%ae%d8%b5%d8%b5-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d9%85%d9%88-%d8%b2%db%8c%d8%a8%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-%da%a9%d8%b1%d8%ac/

  3. تعرفه های زیباییتون رو میفرمایید؟

    1. با سلام مهراز کارت تمامی خدمات پوست و مو و زیبایی رو با کاهش هزینه 30% ارائه میده خدمتتون. لیست تعرفه های زیبایی خدمت شما: https://mehrazcard.com/the-latest-prices-of-beauty-and-treatment-services/

    • mino
    • بهمن ۲, ۱۴۰۱

    سلام خدمات زیبایی هم 50% تخفیف داره؟

    1. با سلام خدمات پوست و مو و زیبایی با مهراز کارت 30% کاهش هزینه خواهد داشت براتون. https://mehrazcard.com/the-latest-prices-of-beauty-and-treatment-services/

  4. سلام، ببخشید بوتاکس ۵۰۰ واحدی دیسپورت را با چند سی سی نورمال سالین ترکیب میکنید؟

    1. با سلام در رابطه با این مورد نیاز هست حضورا با پزشک مشورت کنید دوست عزیز.

  5. سلام مراکز زیبایی مهراز کارت رو میفرمایید

    1. سلام لینک مراکز خدمت شما

  6. چجوری میشه مهراز کارت رو خریداری کرد؟

    1. سلام میتونید از طریق لینک “ثبت نام آنلاین” اقدام بفرمایید

  7. مطلب مفیدی بود ممنون

    • sahar
    • بهمن ۸, ۱۴۰۲

    ممنون از محتوای مفیدتون

  8. بسیار عالی بود

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.