افزایش طول تاج دندان | مزایای افزایش طول تاج دندان

افزایش طول تاج دندان

افزایش طول تاج دندان چگونه انجام میشود؟

در این مقاله قصد داریم تا مزایای افزایش طول تاج دندان را بررسی کنیم :

افزایش طول تاج به چه معناست؟

افزایش طول تاج دندان (crown lengthening) یکی از روش های جراحی دهان و دندان است که توسط دندانپزشک متخصص انجام می شود. با پیشرفت علم دندانپزشکی امروزه می توان دندان هایی که به علت پوسیدگی، شکستگی زیر لثه ای و یا عدم گیر کافی جهت گذاشتن روکش، محکوم به فنا بودند را در دهان بیمار باقی نگه داشته و ترمیم کرد. در این نوع جراحی بافت لثه، استخوان یا هر دوی آن ها در اطراف دندان برداشته می‌شود. هزینه جراحی دندان 

افزایش طول تاج دندان عملی است که به منظور افزایش مشاهده حجم بیشتری از ساختمان سالم دندان در قسمت بالای لثه انجام می شود. افزایش طول تاج دندان برای بدست آوردن زیبایی بیشتر و یا به منظور اهداف ترمیمی، در حفره دهان انجام می شود.

کاهش هزینه ایمپلنت دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز کارت …

جهت مشاهده هزینه جراحی تخصصی دندان کلیک کنید.

جراحی افزایش طول تاج

افزایش طول تاج دندان یا بلندتر کردن تاج همان‌طور که از نام آن مشخص است. زمانی انجام می‌شود که بلندی دندان آن‌ قدر نباشد که بتوان آن را در درمان ‌های ترمیمی مانند گذاشتن روکش حفظ کرد. با استفاده از این روش دندانی ترمیم شده با عملکرد بهتر و عمر طولانی‌تر خواهیم داشت.

قبل از اقدام به جراحی جهت افزایش طول تاج دندان، عوامل متعددی باید ارزیابی شوند. مانند: عرض لثه چسبیده، میزان ساختمان سالم دندان، ابعاد ریشه، نزدیک بودن ریشه ها و مواردی از این دست. در جراحی افزایش طول تاج دندان، ابتدا بعد از بی‌حسی، لثه کنار زده می‌شود. چند میلی‌متر از استخوان دور دندان برداشته شده و استخوان و لثه روی آن شکل داده می‌شود.

جهت مشاهده هزینه مشاوره و روانشناسی کلیک کنید

مشاهده هزینه مشاوره قبل از ازدواج توسط متخصص

دلایل انجام جراحی افزایش طول تاج

به طور کلی جراحی افزایش طول تاج دندان به دو دلیل عمده انجام می شود:

1/ افزایش زیبایی (esthetic purposes)

یکی از موارد عمل افزایش طول تاج دندان برای مقاصد زیبایی است. زمانی که به هنگام لبخند زدن مقدار زیادی از لثه در بالای دندان‌ها دیده شود، عمل افزایش طول تاج دندان می‌تواند کارساز باشد. بدین ترتیب که دندانپزشک ابتدا حجم بیشتری از دندان شما را آزاد کرده و سپس خط لثه را به‌ طور دلخواه شکل می دهد. انجام جراحی زیبایی به منظور افزایش زیبایی در موارد دیگری نیز انجام می شود مانند: حل مشکل لبخند لثه (gummy smile)، اصلاح مشکل حجم زیاد لثه که ناشی از علل مختلفی از جمله التهاب، مصرف دارو و یا ارث است و در صورت نامرتبی ترتیب رویش دندان (over eruption) برای هماهنگ ساختن لبه لثه آن با لثه دندان های مجاور.

این درمان که لیفت لثه نیز نامیده می‌شود یکی از درمان‌های دندانپزشکی زیبایی است که با مشخص ساختن بخش بیشتری از دندان بر زیبایی لبخند می‌افزاید. پزشکان ما در مهراز با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و با اتکاء به دانش و تجربه خود به بیماران در هر گروه سنی که باشند کمک می‌کنند تا به لبخند رویایی خود دست یابند. خدمات دندانپزشکی بیمه دندانپزشکی مهراز زیبایی لبخند را به لبان شما می‌نشاند.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

2/ دلایل ترمیمی (restorative purpose)

گاهی اوقات نیز افزایش طول تاج زمانی انجام می‌شود که دندان نیاز به ترمیم دارد. عمل جراحی افزایش طول تاج برای کارهای ترمیمی زمانی صورت می گیرد که متخصص تشخیص دهد که یکی از دندان‌های شما بر اثر ضربه بر روی خط لثه و یا زیر لثه شکسته باشد و یا یکی از دندان‌های شما در زیر لثه دچار پوسیدگی شده باشد. در این صورت باید قسمتی از لثه و یا استخوان دور دندان باید برداشته شود. با این عمل قسمت سالم ریشه بیرون از لثه و استخوان قرار گرفته و دندان را می‌توان پر یا روکش کرد.

جرمگیری لثه چه فوایدی دارد؟

گاهی اوقات پس از برداشتن بافت پوسیده ‌شده‌ دندان توسط دندانپزشک، دندان به علت کوچک بودن،  به‌اندازه‌ای بزرگ نیست که بتوان آن را روکش و یا پر کرد. با کوچک بودن بیش ‌از حد دندان و محکم نشدن روکش بر روی آن، ممکن است التهاب و ناراحتی‌های مزمن برای دندان ایجاد شود. بدتر از آن، ممکن است پوسیدگی به زیر روکش وارد شده و درمان آن را مشکل کند. حتی ممکن است دندان کاملاً از بین برود. در واقع در این جراحی از قسمت ریشه داخل استخوان استفاده می‌شود تا امکان پرشدن و روکش شدن دندان فراهم شود.

همه چیز درباره روکش دندان را بدانید …

پر کردن دندان با جدیدترین روش ها با مهراز کارت

افزایش طول تاج چه مزایایی دارد؟

افزایش طول تاج برخلاف بسیاری از درمان‌های دندانپزشکی زیبایی، فقط باید یک بار انجام شود. و پس از آن نیازی به هیچ‌گونه دستکاری یا تکرار عمل مشابه نیست. این عمل می‌تواند نتایج بسیار ارزشمندی به همراه داشته باشد. این کار به لثه هیچ گونه آسیبی وارد نمی کند چه در مرحله تراش و چه در مراحل دیگر.

پس از انجام این عمل شما می‌توانید به راحتی دندان‌های خود را روکش کرده و پلاک‌های ایجاد شده در اطراف دندان را کنترل کنید. پس از این درمان علاوه بر این که لبخند متقارن‌تر و عریض‌تر می‌شود، سلامت دندان‌ها نیز ارتقاء می‌یابد. همچنین به دلیل این که بخش بیشتری از دندان مشخص است، احتمال پوسیدگی دندان کاهش می‌یابد. در انجام ایمپلنت قالبگیری به سهولت انجام می شود و برای قالبگیری نهایی نیز نیازی به کنار زدن لثه توسط نخ گذاری نیست. و در نهایت امکان دسترسی بهتری جهت مسواک زدن و تمیز نمودن دندان ها و استفاده از نخ دندان به بیمار داده شده و رعایت بهداشت فردی را تسهیل می کند. این جراحی کوتاه است و معمولاً ظرف 30 تا 60 دقیقه کامل می‌شود.

جهت مشاهده تعرفه دندانپزشکی سال کلیک کنید.

آیا جراحی طول تاج  درد دارد؟

جراحی لثه برای افزایش طول تاج دردناک نیست. زیرا تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود. بعد از جراحی لثه معمولاً ناحیه جراحی بخیه زده می‌شود. بیشتر موارد این بخیه ‌ها بعد از پنج‌ تا هفت روز باید برداشته شوند. بعد از جراحی و برطرف شدن بی‌حسی مقادیری از درد متوسط ممکن است وجود داشته باشد. که با دارو کنترل می‌شود. پس از انجام جراحی از خوردن غذاهای داغ باید خودداری شود.

دیگران مطالعه میکنند:

آموزش اقدامات قبل از جراحی لثه با مهراز کارت

.جهت تهیه کارت تخفیف دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی مهراز با کاهش هزینه ۵۰ درصدی به عموم مشتریان این اطمینان را به شما میدهد که بتوانید با کمترین هزینه، سلامت دندان های خود را تضمین کنید. همانطور که میدانید هزینه های مرتبط با خدمات دندانپزشکی در دسته گران ترین خدمات درمانی قرار میگیرد. از این رو داشتن یک بیمه دندانپزشکی جهت کاهش هزینه های این خدمات میتواند در این شرایط بسیار کمک کننده باشد. در نتیجه شما میتوانید با انتخاب یک بیمه دندانپزشکی مناسب هزینه های خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهید.

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی نامحدود خانواده

بیمه دندانپزشکی نامحدود خانواده با پوشش ۵۰ درصد هزینه های درمانی و زیبایی دندانپزشکی هزینه های سرسام آور این خدمات را کاهش داده و همه اعضای خانواده را بدون در نظر گرفتن محدودیت سنی، مورد حمایت قرار میدهد. از دیگر ویژگی های برتر بیمه دندانپزشکی نامحدود خانواده مهراز کارت میتوان به استفاده نامحدود و بدون سقف و مرز از خدمات اشاره کرد که این امر به این معنی است که شما میتوانید به تعداد دفعات نامحدود و با مبالغ بدون سقف از این خدمات استفاده نمایید.

تخفیف دندانپزشکی

شما میتوانید با دریافت ۵۰ درصد تخفیف دندانپزشکی در هزینه های درمانی و زیبایی خود صرفه جویی کرده و پس از دریافت کارت تخفیف مهراز از پشتیبانی و مشاوره رایگان نیز بهره مند شوید. با انتخاب این کارت‌، شما می‌توانید از بین شبکه ‌ای از دندانپزشکان معتبر و حرفه‌ای پزشک خود را انتخاب و در سراسر کشور از خدمات آنها استفاده نمایید.

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره جراحی لثه

دانلود pdf مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. این عمل زیبایی به حساب میاد ۳۰ درصد اف داره؟

      • admin
      • شهریور ۲۸, ۱۴۰۰

      با سلام خیر، جزو خدمات دندانپزشکی است و 50% تخفیف دارد.

  2. مهراز این کار رو انجام میده؟

    1. با سلام بله با کاهش هزینه 50% انجام میشه. https://mehrazcard.com/gum-surgery/

  3. این جراحی تو مطب انجام میشه؟

    1. با سلام بله. در مطب دندانپزشکی توسط متخصص انجام میشه. https://mehrazcard.com/gum-surgery/

    • mino
    • بهمن ۱, ۱۴۰۱

    سلام کدوم یکی از پزشکان مهراز جراح بهتریه؟

    1. با سلام دندانپزشکان جراح متعددی در مراکز درمانی مهراز کارت فعال هستن. لیست مراکز و پزشکان خدمت شما: https://mehrazcard.com/treatment-centers/

  4. سلام تعرفه این جراحی چقدر هستش؟

    1. سلام وقت بخیر لینک تعرفه خدمت شما

    • علی
    • مهر ۱۹, ۱۴۰۲

    چجوری میشه مهراز کارت رو تهیه کرد؟

    1. از طریق لینک "ثبت نام آنلاین" اقدام بفرمایید

  5. خیلی مفید بود ممنون

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.