بهداشت دندانهای مصنوعی

بهداشت دندانهای مصنوعی

بهداشت دندانهای مصنوعی

بهداشت دندانهای مصنوعی و مراقبت از آنها بسیار مهم است. سابقه استفاده از دندانهای مصنوعی به بیش از ۲۰۰۰ سال قبل میرسد. استفاده از دندانهای مصنوعی متحرک کامل یا دست دندان به دلیل هزینه بالای درمان های ایمپلنت دندان یا سایر مسائل آن هنوز به عنوان یک گزینه درمانی برای بسیاری از افراد کاملا بی دندان استفاده میشود.

دندانهای مصنوعی جایگزینی برای دندانهای طبیعی از دست رفته شما هستند. چرا که ظاهر و لبخند شما را بهبود می بخشد و هم عملکرد جویدن را بهبود می بخشد. دندانهای مصنوعی ارزان تر از سایر گزینه ها، یعنی کاشت دندان (و تاج) و پل های دندانی هستند. اما برای نگهداری مناسب نیاز به مراقبت بیشتری دارند.

مراقبت از دندانهای مصنوعی و بهداشت انها، چه دندان مصنوعی کامل و چه دندان مصنوعی جزئی ، برای جلوگیری از بیماری های دهان و عفونت های باکتریایی بسیار مهم است. دندان های مصنوعی به نگهداری و تمیز کردن منظم نیاز دارند تا بتوانند دوام بیشتری داشته باشند. و البته در فرم خوبی بمانند زیرا اسید و باکتری هایی که روی دندان مصنوعی باقی مانده اند می توانند مواد آنها را خراب کرده و طول عمر آنها را کوتاه کنند.

در این مقاله قصد داریم چند نکته برای مراقبت از دندانهای مصنوعی را برای شما بیان کنیم:

رای افرادی که در استخر شنا می کنند الزامی است.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی و یا بیمه تکمیلی دندانپزشکی با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید

تمیز کردن برای بهداشت دندان مصنوعی ضروری است

تمیز کردن اولین قدم در مراقبت از دندان های مصنوعی است. تمیز کردن دندان های مصنوعی به طور منظم برای حفظ سلامت پروتزها و بهداشت دهان ضروری است. چراکه بقایای مواد غذایی و نوشیدنی ها با آنزیم های طبیعی موجود در بزاق واکنش نشان می دهند و زمینه رشد باکتری را ایجاد می کند. که به نوبه خود نه تنها باعث می شود دهان شما بوی نامطبوع و طعم ترش بدهد بلکه برای سلامتی شما نیز مضر است.

مطالعه درباره انواع دندان مصنوعی فک پایین و پروتز دندان فک بالا

تمیز کردن اولین قدم در مراقبت از پروتزهای شما است

بهداشت مناسب دهان و بهداشت دندانهای مصنوعی بهترین راه برای پیشگیری از بروز این مشکلات است ، فارغ از اینکه دندان طبیعی یا دندان مصنوعی داشته باشید.با این حال ، اکثر کسانی که دندان مصنوعی دارند درک روشنی از نحوه تمیز کردن پروتزها ندارند. در اینجا چند دستورالعمل برای تمیز کردن دندان مصنوعی آورده شده است.

  • توصیه می شود بعد از هر وعده غذایی، دندان های مصنوعی خود را با آب جاری بشویید تا ذرات مواد غذایی از بین برود و از پلاک و لکه های دندان جلوگیری شود. اگر این کار همیشه برای شما امکان پذیر نیست ، حداقل یک بار در روز پروتزهای خود را با یک پاک کننده دندان شستشو دهید ، تا لکه ها و پلاک دندان از بین برود. اگر از چسب های پروتز استفاده می کنید، حتماً با استفاده از آب گرم و یک برس نرم چسب را از بین ببرید.

کاهش قیمت دندان مصنوعی فک بالا بدون سقف با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز

  • دندان های مصنوعی خود را هنگامی که استفاده نمی کنید، مثلا زمانی که خواب هستید در آب یا محلول پروتز قرار دهید. این عمل کمک می کند با جلوگیری از خشک شدن ، شکل خود را حفظ کنند. علاوه بر این ، لثه های شما به استراحت احتیاج دارند و باید هر چند وقت یکبار استراحت کنند. محلول های خیساندن می توانند به صورت خانگی ( نصف آب ، نصف سرکه) یا محصولات تجاری موجود در بازار باشد. پس از خیساندن آنها در محلول ها و قبل از استفاده مجدد ، حتماً پروتزهای خود را با آب کاملاً بشویید. زیرا مواد شیمیایی موجود در محلول ها می تواند باعث استفراغ ، سوختگی یا درد شود.

جهت مشاهده قیمت دندان مصنوعی کلیک کنید

کاهش هزینه ایمپلنت دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز کارت …

پروتزها را در یک لیوان آب قرار دهید

  • برای تمیز کردن پروتزهای خود بدون خمیر دندان از یک برس نرم استفاده کنید. این یک روش مؤثر برای از بین بردن مواد غذایی نرم از پروتزها و بهداشت دندانهای مصنوعی شماست. می توانید از برس های دندانی تجاری که مخصوص دندان های مصنوعی هستند استفاده کنید. که هم دارای یک سر برس مسطح و هم یک سر منفرد برای تمیز کردن قطعات با دسترسی سختاست.

پروتز دندان ژله ای چه ویژگی هایی دارد؟

  • از انجایی که بهداشت دندانهای مصنوعی ضروریست برای تمیز کردن پروتزهای خود از وسایل تمیز کننده ساینده استفاده نکنید. برس های سفت و محکم و پاک کننده های خشن و خمیردندان باعث خراب شدن پروتزهای شما می شوند.

قیمت یک عدد پروتز دندان با داشتن کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز چقدر است؟

  • از خمیر دندان سفیدکننده باید به شدت پرهیز شود. زیرا ساینده است و می تواند به پروتزهای شما آسیب جدی برساند.

 

  • از شستن دندان با وایتکس خودداری کنید. زیرا به پروتز آسیب می زند و رنگ آنها را تغییر می دهد. همچنین ، دندانهای مصنوعی را با قطعات فلزی در محلولهای حاوی کلرید خیس نکنید. زیرا باعث فرسایش فلز می شود.
  • برای تمیز کردن پروتزها یا خیساندن آنها در شب از آب گرم استفاده نکنید. این پروتزها را کج می کند.

بررسی پروتز :

بهداشت دندانهای مصنوعی بسیار مهم است. دندان مصنوعی را باید با دقت کنترل کرد زیرا لطیف هستند و اگر آنها را رها کنید، ممکن است شکسته شوند. برای کاهش خطر شکستن دندان مصنوعی در حین تمیز کردن آنها، بهتر است آنها را روی حوله یا سینک پر از آب نگهدارید.

مطمئن شوید که دندان مصنوعی خود را از دسترس کودکان و حیوانات خانگی دور نگه دارید. برای اینکه دندان مصنوعی شکل خود را حفظ کرده و از پیچ خوردگی آنها جلوگیری کنید. در صورت عدم استفاده دندان مصنوعی باید در آب ولرم و نه آب گرم نگهداری شوند.

رای افرادی که در استخر شنا می کنند الزامی است.

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی سال کلیک کنید

عوارض شستن دندان مصنوعی با وایتکس

طبق گفته متخصصان دندانپزشکی شستشوی دندان مصنوعی با سفید کننده های مختلف مانند وایتکس امری اشتباه است و نباید صورت گیرد. زیرا این مواد شیمیایی جذب بافت پروتز شده و پس از قرار گرفتن در دهان مواد شیمیایی جذب شده مجددا آزاد می‌شوند. و بعده ها مشکلاتی را به همراه دارد.

قیمت دندان مصنوعی ژله ای در مشهد با کاهش هزینه کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز

آیا میدانید ریلاین دندان چیست؟

معاینات مکرر دندانپزشکی:

توصیه می شود هر چند ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید تا دندان مصنوعی و سلامت دهان و دندان شما معاینه شود. ویزیت های منظم امکان تشخیص زودرس و درمان بیماری لثه و تنظیم و تصحیح هرگونه پروتز و ترک های نادرست را فراهم می آورد.

در صورت بروز هرگونه ناراحتی در دندان مصنوعی خود، همیشه با یک دندانپزشک مشورت کنید. به خاطر داشته باشید که دندانهای شل شده باعث ایجاد عفونت ، زخم و سوزش می شوند.

جهت استفاده از خدمات دندانپزشکی ارزان با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید.

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره دندان مصنوعی

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    • گل
    • مهر ۲۲, ۱۴۰۰

    تبدیل دندون مصنوعی متحرک به ثابت ها چقدر هزینش میشه؟

      • admin
      • مهر ۲۴, ۱۴۰۰

      با سلام تعرفه دندانپزشکی سال 1400: https://mehrazcard.test-prozhe.ir/treatment-expenses/ جهت کسب اطلاعات بیشتر فرم درخواست مشاوره رایگان را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

  1. شما دندان مصنوعی هم میزارید؟

    1. با سلام بله شما با داشتن مهراز کارت میتونید انواع دندان مصنوعی رو با کاهش هزینه 50% تهیه کنید. https://mehrazcard.com/price-of-dentures/

  2. عالی هستین

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.