پروتز دندان پارسیل ☑️ پارسیل اکریلی و کروم کبالت

پروتز دندان پارسیل

پروتز دندان پارسیل چیست؟

اصطلاح پروتز دندان پارسیل به معنی دندان مصنوعی یا تعویض دندان است که شامل روکش های ساده جهت ترمیم دندان تا یک دست کامل دندان مصنوعی میشود.

جهت مشاهده تعرفه دندانپزشکی سال کلیک کنید
جهت تهیه بیمه دندانپزشکی و یا بیمه تکمیلی دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

انواع پروتز دندان

  • پروتز دندان متحرک
  • پروتز دندان ثابت
  • ایمپلنت

ایمپلنت

ایمپلنت ها پایه هایی از جنس تیتانیوم خالص هستند که درون استخوان فک گذاشته می شود و به عنوان ریشه دندان جهت نگهداری روکش هایی که جایگزین تاج دندان می شوند استفاده می شوند. این ریشه های مصنوعی پس از اینکه در استخوان محکم شدند، دندانهای جدید روی این ریشه ها نصب می گردند. درواقع روکش ها بطور ثابت توسط چسب های دندانپزشکی به ایمپلنت چسبانده می شوند و از هر نظر شبیه به دندانهای طبیعی هستند. در مواردی که برای دندانهای مصنوعی فرد گیرکافی در دهان نداشته باشد، می توان از ایمپلنت های باریک یا مینی ایمپلنت ها به عنوان محل گیر مناسبی جهت ثابت نگداشتن دندان مصنوعی استفاده نمود.

همه چیز درباره روکش دندان را بدانید …

کاهش هزینه ایمپلنت دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز کارت …

پروتز دندان ثابت

این نوع پروتز به روکش دندان مرسوم است که به دو دسته، روکش تک واحدی دندان  و بریج دندان تقسیم میشود.

روکش تک واحدی دندان  برای زمانی که ساختار دندان ضعیف شده و یا گاهی برای ظاهر زیبای آن و در برخی موارد هم برای بهبود نواقص در عملکرد دندان در جویدن، استفاده میشود.

از بریج دندان برای مواردی استفاده میشود که بین دو دندان چند دندان از دست رفته باشد که در اصطلاح بین دو دندان پل یا همان بریج میزنند که جزو پروتزهای ثابت هستند.

تهیه انواع دندان مصنوعی با کاهش هزینه 50 درصدی

پروتز دندان متحرک

در برخی موارد نمیشود از پروتزهای ثابت استفاده کرد پس با طراحی پروتزهای متحرک که به راحتی در دهان گذاشته و برداشته می شوند به بهبود سلامت دهان کمک میشود.

این پروتزهای متحرک سه نوع هستند :

پروتز کامل دندان یا دست دندان ( denture)

برای افرادی که تمام دندان های خود را از دست داده اند گزینه مناسبی است. البته با گسترش ایمپلنت استفاده از پروتز های متحرک کمتر شده ولی هنوز یکی از روش های درمانی محسوب میشود.

این پروتز ها در دو نوع معمولی و لثه نرم هستند.

آشنایی با انواع دندان مصنوعی جدید با کاهش هزینه مهراز کارت

پروتز دندان اوردنچر (over denture)

این نوع پروتز در واقع یک دست کامل دندان است که بر روی پایه های دندانی و یا چند ایمپلنت می نشیند.

پروتز دندانی پارسیل (partial prosthesis)

پروتز دندانی پارسیل میان مردم به دندان تکه ای مرسوم است و زمانی کاربرد دارد که بیمار یک یا چند دندان خود را از دست داده باشد. پروتز پارسیل دو نوع است:

پروتزهای پارسیل تمام آکریل

سطح خارجی پارسیل آکریلی به طور کامل از آکریل ساخته شده است (اکریل مواد جایگزین لثه در دندان مصنوعی است). در صورت احتیاج سیم های فلزی مخصوصی به عنوان گیره در آن به کار می رود.

پروتزهای کرم کبالت

پروتزی است که به عنوان درمان بی دندانی مخصوص افرادی که دندانهای خلفی خود را از دست داده اند و دندانی جهت پایه برای پروتز ثابت ندارند، یا کسانی که به هر دلیل نمی خواهند از پروتز ثابت دندان استفاده کنند مورد استفاده قرار می گرفته است.

جهت مشاهده قیمت دندان مصنوعی کلیک کنید.

قیمت یک عدد پروتز دندان با داشتن کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز چقدر است؟

ساخت دندان پارسیل

ساخت و شیوه قرار دادن دندان پارسیل در دهان باید خیلی از موانع را رد کند. زیرا این عمل جراحی نیازمند چک اپ های متفاوت در دهان است که باید انجام شود. ساخت دندان پارسیل اگر اصولی پیش نرود علاوه بر هدر دادن هزینه ای که صورت گرفته است، موجب عفونت های دهانی میشود. پس در انتخاب متخصص خود حساسیت به خرج دهید.

مطالعه درباره انواع دندان مصنوعی فک پایین و پروتز دندان فک بالا

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره دندان مصنوعی

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. سلام خسته نباشید...چجوری میتونم ثبت نام کنم و اینکه واقعا این قیمت های شما واقعی هستند؟؟؟

    1. سلام شما میتونید فرم درخواست مهراز کارت رو که در صفحه اصلی وبسایت هست تکمیل کنید. جهت راهنمایی بیشتر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس می گیرند. در تمامی مطبهای طرف قرارداد با مهراز کارت،تعرفه های ذکر شده در سایت، از شما دریافت می شود.

    • Naznin
    • مهر ۱۰, ۱۳۹۸

    میخاستم بدونم این کار وبا ۴تا دندون جلوی فک بالا هم میشه انجام داد؟

    1. سلام. بله میشه.

  2. سلام خسته نباشید خدا قوت،میخواستم قیمت یک دست کامل دندان متحرک کبالت رو بدونم وقیمت یک فک را همین طور با سپاس

    1. سلام. هزینه پلاک کرم کبالت + هزینه لابراتوار (برای هر فک) مبلغ 1/107/000 تومان است.

  3. سلام جايي هست كه ساخت كروم كوبالت رو آموزش بدن؟

    1. با سلام لطفا جهت کسب اطلاعات با شماره 66575015 تماس حاصل نمائید. با تشکر

  4. سلام،ببخشید میشه بر روی چند دندان که فقط ریشه های آنها در لثه مانده و تاج آنها به طور کامل تخریب شده پروتز متحرک گذاشت؟

    1. با سلام خیر، در ابتدا باید ریشه ها از داخل فک خارج شوند سپس برای گذاشتن پروتز متحرک اقدام نمائید.

    • بهمن
    • اردیبهشت ۵, ۱۳۹۹

    سلام و خسته نباشید .میشه بگین نوع فلز به کار رفته چیه .

    1. با سلامپروتز دندان پارسیل از جنس پلاستیک و آکریل است و فلز در آن به کار گرفته نشده.

  5. درود بر شما میشه لطف کنید و قیمت پروتز اوردنچر که بصورت ایمپلنت کار میشه برای هردو فک چقدر میشه ؟ و برای کارگذاشتن چه مدت زمانی طول میکشه ؟ سپاس

    1. با سلام در حال حاضر متاسفانه پروتز اوردنچر انجام نمی شود به دلیل اینکه قطعه واسط بین پیچ و دست دندان در بازار موجود نیست. با تشکر

  6. ببخشید من دندان تکه ای استفاده می کردم . یه دندون بالای فک دارم که دو طرفش دندان مصنوعی گذاشته بودم و این دندون وسطی دوتاشو نگه میداشت حالا متاسفانه دستکاری کردم لق شده از جاش درمیاد . میخواستم بدونم قابل تعمیر هست ؟؟؟

    1. با سلام بله، روکش قابل تعمیر است ولی حتما و فقط باید به پزشک خودتان مراجعه نمائید. پزشکی که سابقا قالب گیری و ساخت دندان رو انجام داده اند.

  7. مرسی از سایت خوبتون این فلزلتی که استفاده میشه ضرری نداره؟ یا به مرور کنده نمیشه؟

      • admin
      • شهریور ۲۱, ۱۴۰۰

      با سلام خیر

  8. سلام من پسری ۲۵ ساله هستم متاسفانه۴ تا دندان های انتهای فک پایینم بغل هم از بین رفته فقط ریشه هاشون باقی مانده???? به خاطر اینکه فرم صورتم و چونه ام بهم نریزه نمیخوام ریشه های دندونمو بکشم من باید از چه روشی استفاده کنم که ریشه باقی بمونه و این ۴ تا دندان درست بشه ممنون میشم راهنمایم کنید?

    1. با سلام باقی موندن ریشه دندانها داخل فک درست نیست چون ممکنه در آینده مشکلاتی رو براتون به وجود بیاره پس بهتره ریشه ها رو خارج کرده و از دندان مصنوعی و یا ایمپلنت استفاده کنید. با تشکر از همراهی شما دوست عزیز

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.