مراقبت بعد از لامینت دندان

مراقبت بعد از لامینت دندان

مراقبت بعد از لامینت دندان

دندان های لامینت شده به عنوان یک انقلاب زیبایی موفق و جدید شناخته می شوند. که می توانند ظاهر لبخند شما را به سرعت تغییر داده. و زیبا کنند، که مراقبت بعد از لامینت دندان بسیار مهم است. این کار در تنها دو جلسه با دندانپزشک یا متخصص انجام می گردد. مراقبت های بعد از لامینت دندان به اندازه خود عمل مهم است.

کاهش هزینه اصلاح طرح لبخند با مهراز کارت

فرق کامپوزیت و لامینت دندان در چیست؟

در صورت خراب شدن یا شکستن دندان های لامینت شده چه باید کرد؟

طول عمر لامینت دندان بین ۱۰ تا ۱۵ سال بوده. و این موضوع بستگی به دندانپزشک شما دارد. همچنین نیاز به تعویض لامینت دندان برای افراد نیز یک پروسه رایج به حساب می آید. حتی زمانی که افراد مراقبت ویژه ای از روکش دندان های خود دارند. با این حال، مراجعه به یک دندانپزشک زیبایی آموزش دیده و حرفه ای علاوه بر این که عمر کارکرد روکش های ونیر را بالا می برد. بلکه در هزینه نگهداری از لامینت ها صرفه جویی می شود.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید

جهت مشاهده هزینه مشاوره و روانشناسی کلیک کنید

انجام مراقبت بعد از لامینت دندان

این بسیار مهم است که اقدامات روزانه بهداشتی را جهت مراقبت از دندان های لامینت شده خود و جلوگیری از بروز آسیب به آن ها انجام دهید. تا به زودی نیاز به تعویض آن ها نداشته باشید. کاربردی ترین و موثرترین روش ها برای این کار نیز موارد زیر هستند:

  • اجتناب از مواد غذایی محکم و سفت: درست همچون دندان های طبیعی، اجتناب از غذاهای سفت و اشیا دیگر می تواند از لب پر شدن و ترک خوردن روکش های ونیر جلوگیری کند. برخی افراد به دلیل استرس اجسام و لوازم مختلفی را می جوند. اما قرار دادن فشار در یک نقطه برای دفعات مختلف می تواند در نهایت منجر به ترک خوردن روکش ونیر شود.
  • غذاهای چسبناک: جویدن غذاهای چسبناک نظیر شیرینی می تواند منجر به ایجاد پوسیدگی در دندان های طبیعی شود. و همچنین فشاری بر روی روکش های ونیر وارد کند. که در نهایت باندینگ با مشکل مواجه می گردد.
  • مراقبت و بهداشت روزانه: روکش های ونیر به خوبی می توانند رسوب باکتری ها، تارتار و پلاک را بر روی خود انباشته کنند. حتما به صورت روزانه مسواک بزنید. نخ دندان بکشید. و دهان خود را شست و شو دهید. تا بدین ترتیب دهانتان از باکتری های مخرب تخلیه شود. و بدین ترتیب مشکل عفونت به وجود نیاید.
  • جلسات ملاقات با دندانپزشک به شکل سالانه: رفتن به تمامی جلسات معاینه و بررسی توسط متخصص لامینت (دو بار در سال پیشنهاد می شود) به پزشک شما کمک می کند. تا بتواند نشانه های مربوط به خرابی روکش های ونیر پورسلین را بررسی کند. تا قبل از نیاز به تعویض مشکلات احتمالی برطرف گردند.

همچنین مطالعه نمائید: هزینه لامینت دندان

مراقبت از لامینت دندان

کار خاصی نمی توان برای مراقبت ویژه از ونیر انجام داد. با این حال فکر نکنید این روکش ها از خودشان محافظت می کنند. حتما باید در روز دو بار نخ دندان کشیده. و مسواک بزنید تا پلاک، باکتری ها و ذرات غذا را حذف کنید. یک پوسیدگی و حفره در زیر روکش های ونیر می تواند ساختار اصلی ونیر ها و سلامت دهان و دندان هایتان را به خطر بیاندازد.

همه چیز درباره روکش دندان را بدانید …

کاهش هزینه ایمپلنت دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز کارت …

طول عمر لامینت دندان

روکش لامینت یک راهکار زیبایی در دندانپزشکی است که برای دلایلی مختلف کاربرد دارند. آن ها از نظر زیبایی عالی هستند. طبیعی به نظر می رسند. در مقابل لک مقاومت دارند. مشکلات زیادی را حل می کنند. لامینت ها بسیار با دوام هستند.

دندان ها فشار زیادی را تحمل میکنند. و کار زیادی را هر روز انجام می دهند. ونیر ها می توانند تا سال ها جویدن و گاز زدن را تحمل کنند. با این که ونیر ها از جنس پورسلین بسیار باریک هستند. این مواد مستحکم هستند. و دوام زیادی دارند. در زمینه درمان زیبایی حوزه دندانپزشکی، ونیر های پورسلین در بالاترین درجه محبوبیت و موفقیت قرار دارند.

روش های مراقبت از لامینت و افزایش طول عمر لامینت دندان چیست؟

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی سال کلیک کنید

چه چیزی می تواند باعث دوام لامینت شود؟

استفاده از کامپوزیت در لامینت های سرامیکی دلیل مقاومت بالای آنهاست. پورسلین با کیفیت برای هر ونیر ساخته می شود. با این که این مواد شبیه به شیشه هستند. دوام آن ها ثابت شده است. این روکش ها مقاومت خوبی در برابر ساییدگی، استحکاک و تغییرات دمایی دارند. حتی داغ ترین فنجان قهوه و یا سردترین میلک شیک نمی تواند پایه ونیر ها در دهان را با خطر مواجه کند.

افرادی که از ونیر استفاده میکنند. از لحاظ زیبایی نیز هیچ مشکلی نخواهند داشت. این روکش ها مزایای مختلفی دارند. که یکی از آن ها امکان انتخاب میزان شفافیت و سایه آن ها است. تا شباهت زیادی به دندان های طبیعی شما داشته باشند. همین قابلیت شخصی سازی، ونیر ها را برای هر فردی مناسب کرده است.

طول عمر لامینت های چینی

ونیر معمولا تا ۱۵ سال دوام دارند. اما برای برخی این میزان طولانی تر بوده. و با مراقبت خوب از دهان و دندان کمتر نمی شود. همچنین رفتن به جلسات معاینه می تواند کمک زیادی به شما بکند. با این حال استثناهایی نیز وجود دارند. به عنوان مثال تصادف با ماشین، برخورد و یا موارد دیگری که منجر به شکستن، لب پر شدن و دیگر آسیب ها به ونیر می شوند. مصدومیت های مربوط به ورزش نیز معمولا می توانند در این زمینه عامل اصلی باشند.

سفید شدن دندان ها با لامینت چگونه انجام میشود؟

دلیل کنده شدن لامینت دندان

مراقبت بعد از لامینت دندان و پیشگیری از کنده شدن روکش های ونیر بسیار مهم است. روکش های ونیر از جنس پورسلین (یا همان لامینت دندان) با دوام ساخته می شوند. و می توانند فشاری که افراد به صورت میانگین در طی روز بر روی دندان ها می آورند ( اعمالی از قبیل جویدن، نوشیدن و غیره) را تحمل کنند. با این حال دلایل و علل مختلفی وجود دارد. که در اثر آن ها ممکن است روکش های ونیر در هر زمانی پس از اتمام پروسه درمانی با مشکل مواجه گردند. البته برخی از این عوامل را می توان راحت تر از موارد دیگر پیشگیری کرد:

  • گاز زدن غذا و اشیا سخت: گاز زدن اشیا یا مواد غذایی سخت نظیر چنگال، به خصوص به شکل مکرر، می تواند به راحتی در اثر فشار زیاد منجر به شکسته شدن روکش های ونیر شود
  • حادثه در اثر افتادن و زمین خوردن: افرادی که مشکل آسیب دیدگی دهان در اثر زمین خوردن یا افتادن را دارند ممکن است با شکسته شدن روکش ونیر و همچنین آسیب دیدن دندان زیرین مواجه شوند.
  • کشیدن دندان ها بر روی هم: اگر در طول روز به خاطر استرس دندان های خود را به روی هم می کشید و یا طبق عادت در شب ها این کار را انجام می دهید باید بدانید که فشار اضافه در اثر این کار می تواند منجر به شکستن و ترک برداشتن روکش های ونیر شود.
  • عقب نشینی لثه ها و ساییدگی دندان: گذشته از عوامل بیرونی، عقب نشینی لثه ها و فرسایش طبیعی دندان ها در طول مدت می تواند منجر به تغییر رنگ دندان و همچنین کوچک شدن روکش های ونیر شود.

انجام پولیش لمینت دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز

دیگر علل بروز مشکل در روکش های ونیر

دیگر علل مربوط به روکش های ونیر آسیب دیده می تواند در اثر خطاهای حین نصب و قرار دادن روکش ها بر روی دندان توسط دندانپزشک باشد. از جمله این موارد برای مراقبت بعد از لامینت دندان باید به عوامل زیر اشاره کرد:

  • باندینگ ضعیف: گاهی اوقات، این احتمال وجود دارد که روکش های ونیر به شکل کامل و در اثر عدم باندینگ و چسباندن نامناسب در حین نصب کنده شوند.
  • اندازه نامناسب: کسانی که روکش های ونیر پورسلین آن ها کوچک یا بزرگتر از حالت ایده آل باشد ممکن است در اثر نامناسب و غیر دقیق بودن عادت گاز زدن خود متوجه ساییدگی روکش ها شوند.

در مراقبت بعد از لامینت دندان ، خرابی و مشکلات مربوط به این روکش ها ممکن است در اثر هر اتفاق و تصادفی رخ دهند اما احتمال بروز بیشتر این آسیب دیدگی ها را می توان با مراقبت از دهان و دندان ها و همچنین جایگذاری روکش توسط یک دندانپزشک زیبایی حرفه ای و آموزش دیده کاهش داد.

تعویض لامینت دندان

تعویض لامینت شباهت زیادی به قرار دادن روکش های جدید دارد. اگر آسیب دیدگی شدیدی برای دندان های فرد رخ نداده باشد، قرار دادن روکش های جدید تنها به دو جلسه معاینه دندانپزشک در مطب نیاز دارد.

  1. برداشتن کامپوزیت دندان های جلو: ابتدا دندانپزشک یا متخصص زیبایی شما باید روکش های قدیمی را از جای خود خارج کند. بدین منظور آن ها باید با دقت پورسلین قدیمی را از زیر جدا کنند تا دندان طبیعی شما در زیر آسیبی نبیند.
  2. آماده سازی دندان ها: سپس دندانپزشک باید با تمیز کردن و صاف کردن سطح دندان، آن را جهت اتصال به ونیر های جدید به کمک چسب مخصوص آماده کند.
  3. گرفتن نمونه و قالب: قالب های مختلف از دندان های طبیعی شما تهیه می شود تا مدل هایی برای طراحی روکش های ونیر موقت و دائمی وجود داشته باشد و اطمینان داشته باشند که به خوبی روی دندان ها سوار خواهند شد.
  4. نمونه خط گاز: انجام این کار می تواند شما از این موضوع مطمئن کند که روکش های ونیر در اثر عادات روزمره گاز زدن و جویدن ساییده نمی شوند و همچون دندان های طبیعی کارکرد دارند.
  5. روکش های ونیر موقت: با استفاده از قالب های وکس، روکش های موقتی ونیر تهیه می شوند تا زمانی که روکش های دائمی پورسلین آماده شوند در دهان قرار دهید.
  6. باندینگ: پس از این که لامینت دندان شما آماده شد، متخصص لامینت آن ها را به صورت تکی بر روی دندان ها باندینگ خواهد کرد تا دوباره لبخندی زیبا داشته باشید!

بهترین متخصص تعویض لامینت دندان

اگر برای گذاشتن اولین روکش های ونیر پورسلین خود به مطب یک دندانپزشک عمومی مراجعه کرده اید، بهتر است جهت تعویض آن ها به سراغ دندانپزشک زیبایی بروید، به خصوص اگر مشکل از قرار دادن و باندینگ اولیه روکش بوده باشد. دندانپزشک زیبایی به شکل حرفه ای آموزش دیده است تا در درمان خاص نظیر ایمپلنت دندان برای بهبود کارکرد و زیبایی مشغول به کار باشند. با این که روکش های ونیر تنها در دو جلسه طراحی و جایگذاری میشوند، اما به اندازه گیری دقیق و تکنیک مناسب نیاز دارند تا یک محصول حرفه ای طراحی شود. همچنین طراحی روکش هایی مشابه با دندان های طبیعی به یک متخصص نیاز دارد تا لبخندی طبیعی برای شما به ارمغان آورد.

زیبایی دندان با لامینت

ونیر از جمله درمان های دندانپزشکی زیبایی پر طرفدار است چرا که در واقع یک راهکار درمانی جهانی و چند کاره به حساب می آیند. هر تعداد مشکل دهان را می توان به کمک ونیر حل کرد، از ترتیب نادرست و بد دندان ها گرفته تا لکه، فواصل بین دندان ها، ترک خوردگی، کوتاهی دندان ها و یا کج شدن آن ها.

ونیر ها همچنین در زمینه زیبا جلوه دادن خنده شما و لب ها نیز کاربرد خوبی دارند و دندان های شما ضعیف نمی شوند و با بالا رفتن سن خنده شما زیبا باقی می ماند. افرادی که می خواهند دندان ها و خنده بهتری داشته باشند و جوانتر، سالم تر و با هوش تر به نظر برسند می توانند به سراغ ونیر های پورسلین بیایند.

آیا امکان شکستن روکش های ونیر من وجود دارد؟

درست همچون دندان های طبیعی و اصلی، فشار نامناسب و زیاد می تواند منجر به شکستن روکش های ونیر شود. با این حال، این روکش ها بسیار بادوام هستند که شکستن آن ها یک اتفاق رایج نیست. با این که روکش ها بسیار باریک هستند، اما پورسلین بسیار قدرتمند است.

ونیر ها در برابر شکستن و ترک خوردن مقاوم هستند. اما باز هم عادات شخصی شما می توانند در دوام آن ها تاثیر داشته باشند. اگر دائما از دندان خود به عنوان ابزار استفاده کنید – مثلا باز کردن در بطری – قطعا سلامت و استحکام روکش ها به خطر خواهد افتاد.

آیا لامینت برای اصلاح طرح لبخند استفاده می شوند؟

بله! روکش های ونیر قطعا یک راهکار عالی برای اطلاح طرح لبخند افراد به شمار می روند. با این حال روش های درمان زیبایی دیگر نمی توانند خنده شما را از اول بازسازی کنند، اما روکش های ونیر می توانند در کمترین زمان بیشترین تغییر و بازسازی را در لبخند افراد به وجود آورند. ونیر ها می توانند لکه ها را بپوشانند، فضاهای خالی را برطرف کرده و یا شکستگی و آسیب دندان ها را مخفی کنند.

جهت استفاده از خدمات دندانپزشکی ارزان با مشاورین مهراز کارت تماس حاصل نمائید.

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره لمینت دندان

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. من یه جا لمینت کردم چن سال پیش جنسش اشغال بود نمیدونم لمینت بود یا پلاستیک! الان باز زده به سرم انجام بدم لطفا راهنمایی کنید چجوری از تخفیفاتون استفاده کنم شما دکترم معرفی میکنید؟

      • admin
      • شهریور ۱۸, ۱۴۰۰

      با سلام با دریافت کارت مهراز کارت می‌توانید از تخفیف 50 درصدی بهره مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر فرم درخواست مشاوره رایگان را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس حاصل کنند.

  2. من میخوام کارت شمارو دریافت کنم میشه راهنمایی کنید

    1. با سلام جهت تهیه مهراز کارت میتونید روی سایت ثبت نام کنید و یا به صورت تلفنی درخواست بدید و طی چند ساعت مهراز کارتتون رو درب منزل دریافت کنید :)

  3. خیلی خوب بود

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.