مزایای ارتودنسی زودهنگام چیست؟

مزایای ارتودنسی زودهنگام

مزایای ارتودنسی زودهنگام چیست؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی مزایای ارتودنسی زودهنگام بپردازیم. در گذشته درمان بیمار در پزشکی و دندانپزشکی متوجه رفع بیماری و از بین بردن شرایط  ضعف بوده است .امروزه در دندانپزشکی معالجه صحیح و کامل تنها بهبودی و ناتوانی های جسمی نمی باشد. بلکه شامل موضوعات و مباحثی مانند سلامت فکری و جسمی بیمار هم می باشد. ظاهر صورت و نحوء قرار گیری دندانها از عوامل  موثر در سلامت  روانی ، اجتماعی بیمار است.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید

مزایای ارتودنسی دندان به جز زیبایی لبخند

  • کام دهان وسعت بیشتری پیدا میکند که باعث خوردن و نوشیدن اسان تر میشود.
  • جلوگیری از رشد نامنظم دندان ها در اینده.
  • موجب کاهش پوسیدگی دندان در بعده ها میشود.
  • در بزرگسالان مشکلات گوارشی حل میشود.
  • افزایش طول عمر دندان ها.
  • بهبود فرم فک.
  • درمان اکلوژن ها.
  • روشی دائمی برای زیبایی دندان ها.

کاهش قیمت ارتودنسی فک بالا به صورت اقساطی با مهراز کارت

مال اکلوژن چیست؟

علت اولیه مال اکلوژن (ترتیب غیر طبیعی بین قوس های دندانی ) عدم تعادل در نسبت اندازه قوس دندانی و اندازه دندانها می باشد . وضعیت قوس دندانی در معرض تخریب عوامل محیطی شامل زود افتادن یا زود کشیده شدن دندانهای شیری ،پوسیدگی های بین دندانی ، جوش خوردگی استخوانی (انکیلوز) دندانهای شیری ،عادات دهانی ؛ صدمات و روییدن زودرس آسیای بزرگ دوم می باشد . زود افتادن دندانهای شیری و پوسیدگی ها تاثیر زیادی بر وضعیت قوس دندانی دارد. و باعث کاهش طول قوس دندانی می شود . از مزایای ارتودنسی زودهنگام این است که دندانهای فرد دچار این عارضه نخواهد شد.

به دنبال کاهش طول قوس دندانی فضای کافی جهت رویش دندانهای دائمی جایگزین وجود ندارد. و در نتیجه به هم ریختگی در نظم دندانهای دائمی مشاهده می شود. از دست دادن زود هنگام آسیای دوم شیری زیان بارترین تاثیر را بر طول قوس دندانی دارد .

از دست رفتن زود هنگام آسیای اول شیری معمولا باعث سد شدن راه رویش دندان نیش می گردد. و این دندان هنگام رویش خارج از قوس فکی رویش می یابد .در اولین سال پس از افتادن دندان بیشترین میزان از دست رفتن فضا در قوس فکی را داریم .

جهت مشاهده هزینه مشاوره و روانشناسی کلیک کنید

جهت مشاهده هزینه لامینت دندان کلیک کنید

مراقبت های پیشگیرانه از دندان کودکان

امروزه دندانپزشکی کودکان به صورت قابل توجهی از مسیر ترمیم های محافظه کارانه به سمت ایده مراقبت های کلی از کودکان منتقل شده است .بنابر این کلیه جنبه های مراقبت از سلامت دهان از قبیل تشخیص ،پیشگیری ، ترمیم و تصحیح ناهماهنگی دندانی مسلما و همچنین آگاهی داشتن از مزایای ارتودنسی زودهنگام از وظایف دندانپزشک متخصص کودکان به حساب می آیند .

به طور ایده آل ، در هنگام تکامل قوسهای دندانی که در این زمان سیستم دندانهای شیری با عبور از مرحله دوره دندانی مختلط به سیستم دندانهای دائمی تبدیل می شود یک سری پدیده ها با نظمی معین و در زمان مشخص رخ می دهند، هنگامی که این تناوب، قطع شده و دچار اختلال شود  مشکلاتی به وجود می اید که می تواند بر وضعیت نهایی نظم سیستم دندانهای دائمی تاثیر بگذارد. وقتی چنین اختلالاتی رخ می دهد اقدامات تصحیح کننده متخصص برای باز گرداندن تکامل قوس دندانی به حالت طبیعی لازم است .

انجام چنین عملیات تصحیح کننده ای ممکن است نیازمند یک نوع غیر فعال نگهداری فضا یا هدایت فعال دندان به محل مطلوب و یا ترکیبی از هر دو روش باشد .

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی سال کلیک کنید

جهت مشاهده هزینه ارتودنسی کلیک کنید

ارتودنسی پیشگیری

انجام ارتودنسی پیشگیری این مزیت را دارد که فک کودک هنوز در حال رشد است. مزایای ارتودنسی زودهنگام با هدف پیشگیری زمانی حاصل میشود که قوس دندانی و فک‌ها به طور کامل شکل نگرفته‌اند. ارتودنسی فانکشنال می‌تواند این مشکلات را برطرف کند.

معمولا بعد از این درمان، مدتی بعد لازم است که درمان‌های دیگری صورت بگیرند. اما مدت زمان این درمان‌ها بسیار کوتاه خواهد بود و این از مزایای ارتودنسی زودهنگام به حساب می‌آید.

ارتودنسی برای چه کسانی مناسب است؟ افراد واجد شرایط چه کسانی هستند؟

ارتودنسی پیشگیری از بروز مشکلات جدی‌تر جلوگیری می‌کند و باعث می‌شود که انجام درمان ارتودنسی در سن بالاتر بسیار آسان‌تر و ظرف مدت زمان کوتاه‌تری انجام شود.احتمال نیاز به درمان ارتودنسی در کودکانی که تا ۹ سالگی یک دندان شیری یا بیشتر را قبل از موعد مقرر از دست داده باشند ۳ برابر بیش از کودکان دیگر است.

جهت استفاده از خدمات دندانپزشکی ارزان با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید.

دیگران مطالعه میکنند:

قیمت ارتودنسی دندان های جلو با کاهش هزینه مهراز کارت چقدر است؟

روش جرمگیری دندان ارتودنسی شده چگونه است؟

بهترین سن ارتودنسی دندان

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره ارتودنسی دندان

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. سلام دنبال یه دندون پزشک ارزونم برا ارتودنسی قسطم میخوام

      • admin
      • شهریور ۱۸, ۱۴۰۰

      با سلام با دریافت کارت مهراز کارت شامل 50 درصد تخفیف دندانپزشکی + اقساط می‌شوید.

  2. من با مهراز ارتودنسی کردم ممنونم

    1. با سلام ممنون از انتخابتون. خوشحالیم که از خدمات مهراز کارت راضی بودید. در خدمتتون هستیم :)

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.