سن مناسب ارتودنسی

سن مناسب ارتودنسی

سن مناسب ارتودنسی

درمان ارتودنسی یکی از درمان‌های بلندمدت دندانپزشکی است. که بین 6 الی 24 ماه به طول می‌انجامد. بعد از دوران کودکی و بلوغ با توجه به رشد و شکل‌گیری استخوان‌ها طول دوره درمان بیشتر و همچنین انجام درمان ارتودنسی دشوارتر می‌شود. پس سن مناسب ارتودنسی در دوران کودکی است.

با توجه به تحقیقات انجام شده. سن مناسب ارتودنسی و جلسات مشاوره برای شناسایی فرصت‌های درمان و پیشگیری 7 سالگی است. متخصص ارتودنسی دندان بسیاری از ناهنجاری‌های دندان و فک را در این سن می‌تواند سریع‌تر شناسایی نماید. شاید برخی درمان‌ها را در این سن نتوان شروع کرد. اما می‌توان اقدامات پیشگیرانه برای بروز یا کاهش اثرات ناهنجاری‌های فک و دندان در آینده را سریع‌تر انجام داد.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با ما همراه باشید

کاهش هزینه اصلاح طرح لبخند با مهراز کارت

کاربرد درمان ارتودنسی در سن مناسب

یکی از مهمترین کاربردهای ارتودنسی دندان اصلاح طرح لبخند و مرتب‌سازی دندان‌ها می‌باشد. تا علاوه بر تضمین سلامت دهان و دندان، ظاهری زیبا را برای مراجعه کننده تضمین نماید. به طور مثال ناهنجاری‌هایی از قبیل پیش و پس بودن دندان های جلویی، جلو و عقبی فک و عدم تناسب بین فک و صورت ضرورت آغاز درمان ارتودنسی دندان را مورد تایید قرار می‌دهد.

اصلاح طرح لبخند با بوتاکس چگونه انجام میشود؟

روش درمان ارتودنسی دندان باید به صورت پیشگیرانه و زودتر در سنین 6 الی 7 سالگی شروع شود. زیرا در این سن فک و دندان در حال رشد است. و به صورت بهتری می‌توان اقدام به مرتب‌سازی، اصلاح کجی و نافرمی دندان‌ها نمود. در این سنین بهبود موقعیت و فضاسازی مناسب برای رویش دندان‌ها بهتر صورت می‌گیرد. البته در هر سنی درمان ارتودنسی دندان انجام می‌گیرد. اما هر چه سن مراجعه کننده پایین‌تر باشد. دوره درمان و هزینه ارتودنسی دندان کاهش یافته. و اصلاح وضعیت سلامت دندان‌ها و فک با سهولت بیشتری انجام می‌شود.

مشاهده هزینه جراحی زیبایی بینی توسط متخصص

بنابراین اگر سن درمان مناسب بوده و روش های پیشگیری مناسب باشد اقدامات لازم درمانی انجام خواهد شد اما اگر هنوز برای درمان زود باشد درمان با تاخیر انجام خواهد شد اما باز هم درمان برای ارتودنسی دندان دیر نخواهد بود. در واقع در این سن ملاحظات مرتبط با مشکلات دندان و فک بیمار به اطلاع والدین خواهد رسید و می توان در این سنین درمان‌های محدودی را نیز آغاز نمود و درمان های به موقع و پیش بینی شده را در زمان مناسب انجام داد.

جهت مشاهده هزینه مشاوره و روانشناسی کلیک کنید

جهت مشاهده هزینه ارتودنسی دندان کلیک کنید

زمان شروع دوره درمانی ارتودنسی

زمان شروع دوره درمانی ارتودنسی بسته به نوع ناهنجاری (نامرتبی یا ناهماهنگی) برای هر فرد می‌تواند متفاوت باشد. به طور مثال افرادی که فک بالای آنها از موقعیت طبیعی جلوتر باشد یا برعکس، باید ارتودنسی دندان را قبل از دوران بلوغ آغاز نمایند چون می‌توان رشد فکی را در این سنین در موقعیت مناسب سوق داد. به عبارت دیگر در سن 11 سالگی پسرها و در سن 9 سالگی دخترها می توانند برای درمان ارتودنسی دندان اقدام نمایند.

از دگر سو، برای برطرف کردن مشکلات مرتبط با ناهنجاری‌های دندان، بهترین زمان سن 12 سالگی است اما محدوده سنی مشخصی وجود ندارد. در بازه سنی 11 الی 12 سال به دلیل اینکه بیشتر دندان‌های شیری افتاده اند و بیشتر دندان های دائمی فرد (به استثناء دندان عقل و آسیای بزرگ) درآمده‌اند، می‌تواند با توجه به طول درمان و پیچیدگی آن از بروز ناهنجاری‌های شدیدتر با معاینه ارتودنسی مناسب جلوگیری نمود و به اصلاح ناهنجاری‌های اسکلتی و دندانی پرداخت.

در این بین ناهنجاری‌های فک و صورت بسیار شدید که در دوران کودکی و سنین رشد حل نشوند می‌بایست در دوره بزرگسالی با تلفیق ارتودنسی دندان و جراحی برطرف شوند.

زیبایی بیشتر لبخند شما با طرح لبخند فانتزی با مهراز کارت

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی سال کلیک کنید

ارتودنسی در سن بالای 30 سال

خوشبختانه ارتودنسی در علم دندانپزشکی عمای است که امکان ان وجود دارد که در هر سنی انجام گیرد. ارتودنسی در افراد بالای 30 سال همانند ارتودنسی در سنین کودکی و نوجوانی موفق میباشد. بی نظمی دندان ها در هر سنی امری طبیعی و قابل درمان است. امروزه زیبایی دهان و دندان امری مهم بوده و افراد در سنین مختلف به دنبال زیبایی خود هستند. پس به این نتیجه خواهیم رسید که ارتودنسی در هر سنی موفق امیز بوده و قابل اجراست. البته ناگفته نماند که ارتودنسی در سنین بالا مشکلات ریزی را نیز به همراه دارد. مانند عدم تحمل افراد در این سنین، سخت بودن غذا خوردن وقدرت تکلم و….

ارتودنسی برای چه کسانی مناسب است؟ افراد واجد شرایط چه کسانی هستند؟

بهترین کلینیک دندانپزشکی کودکان کجاست؟

مشکلات مراجعه با تاخیر

متاسفانه گاه به علت مراجعه با تأخیر بیمار به متخصص ارتودنسی دندان و یا مراجعه فرد به دندانپزشک عمومی فاقد مهارت و تسلط لازم در حوزه ارتودنسی مشکلات و ناهنجاری‌های استخوانی و دندانی به موقع شناسایی نشده و در زمان مناسب درمان صورت نمی‌گیرد. از این رو برای مشاوره و معاینه اولیه و آغاز دوره درمان از سنین پایین باید به متخصص ارتودنسی با تجربه و متبحر مراجعه کرد. متخصص ارتودنسی با شناسایی تمام زوایا و جوانب رشد دندان و استخوان‌ها و بررسی مشکلات بهترین شیوه درمانی را با توجه به سن فرد ارائه می نماید.

پس از سن 30 سالگی با توجه به تحلیل استخوان در فک بهترین متخصص ارتودنسی دندان باید در انتخاب نوع درمان و شیوه درمان محافظه‌کارانه تر عمل کرده و اطلاعات کامل را با توجه به محدودیت های موجود درمانی در اختیار مراجعه کننده قرار دهد.

قیمت ارتودنسی دندان های جلو با کاهش هزینه مهراز کارت چقدر است؟

جهت استفاده از خدمات دندانپزشکی ارزان با مشاورین مهرازکارت تماس حاصل نمائید.

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی مهراز با کاهش هزینه ۵۰ درصدی به عموم مشتریان این اطمینان را به شما میدهد که بتوانید با کمترین هزینه، سلامت دندان های خود را تضمین کنید.همانطور که میدانید هزینه های مرتبط با خدمات دندانپزشکی در دسته گران ترین خدمات درمانی قرار میگیرد. از این رو داشتن یک بیمه دندانپزشکی جهت کاهش هزینه های این خدمات میتواند در این شرایط بسیار کمک کننده باشد. در نتیجه شما میتوانید با انتخاب یک بیمه دندانپزشکی مناسب هزینه های خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهید.

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت

با در نظر داشتن هزینه های بسیار بالای ایمپلنت دندان، داشتن بیمه دندانپزشکی برای ایمپلنت که بتواند درصد قابل توجهی از هزینه های بالقوه و مرتبط با آن را پوشش دهد قطعا بسیار کمک کننده خواهد بود. شما با داشتن این بیمه میتوانید به بهترین متخصصان ایمپلنت دسترسی داشته باشید و از خدمات با کاهش هزینه 30 درصدی مهراز کارت برای ایمپلنت و همچنین سایر خدمات با کاهش هزینه 50% بهره مند شوید.

خرید بیمه دندانپزشکی

شما میتوانید با خرید بیمه دندانپزشکی مهراز از کاهش هزینه ۵۰ درصدی واقعی برای تمامی خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی خود بره مند شوید. همچنین از مزایای خرید کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز میتوان به امکان استفاده از خدمات بلافاصله پس از صدور کارت اشاره کرد. همچنین امکان مراجعه به نزدیکترین مراکز درمانی در سراسر کشور جهت استفاده از خدمات را خواهید داشت. برای دریافت این بیمه میتوانید از طریق سایت و شبکه های اجتماعی و یا به صورت حضوری و تلفنی نیز اقدام نموده و در سریع ترین زمان ممکن بیمه نامه خود را در محل مورد نظرتان دریافت نمایید.

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره ارتودنسی دندان

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. سلام خسته نباید عذر میخوام ارتودنسی برای بچه ۹ ساله قیمتش چقدر میشه

      • admin
      • مهر ۲۴, ۱۴۰۰

      با سلام تعرفه دندانپزشکی سال 1400: https://mehrazcard.test-prozhe.ir/treatment-expenses/ جهت کسب اطلاعات بیشتر فرم درخواست مشاوره رایگان را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

    • melika
    • آذر ۱۳, ۱۴۰۱

    من بچه 9 ساله دارم نیاز به ارتودنسی داره انجام میدید؟

    1. با سلام بله انواع ارتودنسی دندان در مراکز درمانی مهراز کارت با کاهش هزینه 30% توسط متخصص ارتودنسی انجام میشه. https://mehrazcard.com/treatment-centers/ https://mehrazcard.com/dental-orthodontic-prices/

  2. ممنون بابت مطالب مفیدتون

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.