دلایل دیر درآمدن دندان نوزاد

دلایل دیر درآمدن دندان نوزاد

دلایل دیر درآمدن دندان نوزاد

دندان نوزادان به دلایل مختلف میتواند دیر دربیاید و این موضوع برای خانواده های زیادی مهم است. و به دنبال علت آن هستند برای همین هم ما در این مقاله به دلایل دیر درآمدن دندان نوزاد میپردازیم. با تیم پزشکی مهراز کارت همراه باشید.

مقالات مهم = بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

عوامل وراثتی

اولین علت این است که این مشکل خانوادگی باشد. و احتمالا ارثی است،اگر نوزادان دیگر از خانواده شما نیز همین مشکل را داشته اند. تعجبی هم ندارد که فرزند شما نیز از این روش پیروی کند. هم خانواده و هم همسر شما میتوانند مسئول این باشند. که دندان اول کودک شما با تاخیر ظاهر شود.
برای این که بیشتر و بهتر متوجه شوید از والدین یا اقوام مختلف خود سوال کنید. که یا شما با این مسئله مشابه رو به رو شده اید یا هستید. یا خیر و اگر مواجه بوندن پس به احتمال زیاد یکی از دلایلی است. که کودک شما هنوز دندان درنیاورده است.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی کلیک کنید

مقالات مهم = بهترین بیمه دندانپزشکی

تغذیه ضعیف

دیگر دلیل این مطب این است. که کودک شما تغدیه ای ضعیف دارد، اگر کودک شما شیر مادر کافی دریافت نمیکند. یا اگر شیرخشی که مصرف میکند. به اندازه کافی مغذی نیست که بتواند تمام نیاز های او را برآورده کند.

 

در این صورت است که منجر به تاخیر در دیر درآمدن دندان نوزاد کودک شما میشود. شیرمادر حاوی منابع کلسیم است. و کودک برای رشد و نمو دندان و استخوان های خود نیاز به این ماده دارد و به اصطلاحی دیگر حیاتی است.

 

شیر خشک ها معمولا حاوی مواد مغذی مانند کلسیم،فسفر و ویتامین های مختلف هستند. که به ایمنی و رشد کلی کودک شما کمک زیادی میکند،کلسیم برای سلامت دندان ها و محکم بودن و سالم بودن آنها بسیار مهم است. به طوری که اگر شیرخشک مورد استفاده شما همه این مواد مغذی را نداشته باشد. و فاقد آنها باشد میتواند منجر به این شود که دندان ها با تاخیر رویش کنند.

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی اطفال کلیک کنید

مشاهده هزینه مشاوره کودک و نوجوان

مقالات مهم = دندانپزشک خوب در کرج

کم کاری تیروئید

کم کاری تیروئید بیماری است که در آن غدد تیروئید مقدار کافی هورمون تیروئید برای عملکرد طبیعی بدن تولید نمی کنند و کم کار هستند.
کم کاری غده تیروئید معمولاً بر ضربان قلب، متابولیسم و دمای بدن تأثیر زیادی می گذارد. و اگر کودک شما تیروئید کم کاری دارد، به احتمال زیاد با تاخیر در ضربه زدن به چندین نقطه عطف مانند راه رفتن، دیر درآمدن دندان و حتی صحبت کردن روبرو خواهد شد پس بهتر است برای حل این مشکلات با دکتر و متخصص صحبت کنید و از آن مشاوره بخواهید..

همه چیز درباره روکش دندان را بدانید …

دیگر دلایل دیر درآمدن دندان نوزاد چیست؟

تاخیر در این مسئله همچنین میتواند بخشی از شرایط خاص پزشکی باشد و یا اختلالاتی مانند سندرم داون باشد، سندروم داون یک بیماری ژنتیکی است که علت آن جدا نشدن کروموزوم های شماره 21 مادر است که با افزایش سن مادر نیز رابطه مستقیم دارد و باعث دیر درآمدن دندان هم نیز میشود.

 

تأخیر رویش دندان نوزاد همچنین می تواند بخشی از برخی شرایط خاص پزشکی همچنین می تواند به دلیل انسداد فیزیکی لثه نوزاد یا استخوان فک آن باشد که اجازه نمی دهد دندان بیرون بیاید و یا به سختی بیرون می آید که کودک شما هم اذیت میشود.

مقالات مهم = متخصص روکش دندان در تهران

همه چیز درباره برداشتن خال ها

آیا برای دیر درآمدن دندان کودک باید به دندانپزک مراجعه کنیم؟

یک عارضه مهم و بد در تأخیر رویش دندان نوزاد این است که اگر دندان های او دیر رشد کند ممکن است که دندان های دائمی کودک به صورت کج رشد کند و در بزرگسالی بسیار نارحت کننده است و هزینه های زیادی هم دربر دارد برای صاف شدن دندان ها پس باید همین الان اقدام کنید قبل از آنکه دیر شود.
داشتن دندان های شیری نیز برای کودکان بسیار مهم و مورد نیاز است تا بتوانند غذای خود را به خوبی بجوند و در خوردن غذا راحت باشند، عدم توانایی در جویدن غذا های جامد نیز یکی دیگر از عوارض در آوردن دیر هنگام و با تاخیر دندان است.

گاهی اوقات مجموعه دندان های دائمی نیز به همراه دندان های شیری با تاخیر ظاهر میشوند و منجر به داشتن دو ردیف دندان درکودک میشود،که باید حتما با پزشک مشورت کنید و از او کمک بخواهید.

فوق تخصص دندانپزشکی کودکان در کدام مرکز فعالیت دارد؟

حال اینجا یک سوال پیش می آید آنهم این است که:

چه موقع با یک پزشک مشورت کنید؟

در مرحله و گام اول باید با والدین و بستگان خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که دندان درآوردن با تاخیر در خانواده وجود ندارد و به صورت ارثی نیست بعد از اینکه متوجه شدید ارثی نیست باید با یک دکتر متخصص در این زمینه کمک بگیرید و در این مورد دقت کنید و از دیگران مشورت بگیرید تا یک پزشک خوب باشد زیرا یک دکتر نابلد میتواند یک تشخیص استباه دهد و یا اینکه دکتر های متخصص بهتر مشکل شما را حل میکنند.

جالب از بدانید افراد زیادی که در کودکی دندان دیر هنگام درمز آورند بسیار باهوش و دارای ضریب هوشی بالایی میباشند و میتوانند در سنین نوجوانی و حتی کودکی بسیار بدخشند و توانایی های آنها شکوفا شود، امروزه بسیاری از افراد و مردم این موضوع را کاملا درست میدانند اما ما میگوییم که کودکان باهوش زیادی هم هستند که دندان آنها زود رشد کرده و ظاهر شده است.

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی سال کلیک کنید

کاهش هزینه ایمپلنت دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز کارت …

رابطه هوش و دلایل دیر درآمدن دندان نوزاد

خیلی از افراد فکر میکنند که اگر کودک شان زود راخ رود یا زود صحبت کند یا حتی زود دندان در بیاورد بر این گمان هستند که این کودکان دارای هوش بیشتری هستند. در حالی که این موضوع کاملا اشتباه میباشد و فرایند دندان در اوردن نوزاد ربطی به میزان هوش او ندارد.

یک فرمول تقریبی برای دندان درآوردن کودکان

برای دندان درآوردن یک فرمول تقریبی وجود دارد که قطعی نیست و نمی توان آن را برای همه صحیح دانست اما متوسط فرآیند تقریبی دندان درآوردن در جامعه نشان می دهد. در این فرمول سن کودک را منهای عدد شش می کنند تا تعداد دندان‌ها در آن سن به دست آید مثلا اگر کودک دوازده ماه داشته باشد، این عدد را منهای شش می کنند پس باید کودک در این سن شش دندان داشته باشد.

سخن پایانی درباره دلایل دیر درآمدن دندان نوزاد

اگر میخواهید زود تر متوجه شوید که آیا احتمال دیر درآمدن دندان نوزاد تان آیا وجود دارد یا نه، کودک خود را مشاهده کنید و به دنبال علائم غیرعادی مانند گریه ناگهانی، یبوست یا ضربان قلب غیر طبیعی باشید که در موارد زیادی از دندان دیر درآمدن دیده شده است و سابقه داشته است. سابقه خانوادگی خود را مرور کرده و از نزدیکان خود که دیر شروع به دندان درآوردن کرده اند، یادداشت کنید.

اگر پاسخ شما به همه اینها مثبت است، پس احتمالاً کودک شما نشانه هایی از دندان درآوردن با تاخیر را نشان می دهد. در این صورت با پزشک خود مشورت کنید.

و در نهایت باید به شما بگوییم که زیاد نگران نشوید و طوری رفتار نکنید که انگار همه چیز به آخر رسیده است شاید با مراجعه به یک پزشک و مشاور مشکل کودک شما بسیار سریع حل شود و جای هیچ نگرانی نیست.

ممنون از شما که تا اینجا همراه ما بوده اید و مقاله مارا مطالعه کردید شما میتوانید از طریق سایت ما مقالات دیگری را نیز مطالعه کنید و اگر سوالی در ذهن خود از هر مسئله ای دارید جواب آنرا بیابید.

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. دندونای پسر منم خیلی وقته درنمیاد عقب افتاده واقعا نگرانم چجوری میتونم با یه متخصص خیلی خوب ارتباط بگیرم؟

      • admin
      • شهریور ۱۶, ۱۴۰۰

      با سلام فرم درخواست مشاوره رایگان را پر کنید تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس بگیرند و راهنماییتون کنند.

  2. کودک من هم خیلی دیر دندونش درومد

    1. با سلام مشکلی نیست گاهی برای برخی کودکان پیش میاد.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.