ایمپلنت اندواستیل | مزایای ایمپلنت اندواستیل

ایمپلنت اندواستیل

ایمپلنت اندواستیل چه ویژگی هایی دارد؟

گاهی براثر فشار یا ضربه‌ای که به دندان وارد می‌شود. و یا خراب شدن عمیق آن، بیمار به انجام ایمپلنت اندواستیل اقدام می‌کند. با قرار دادن پیچ بیمار می‌تواند دندان ناسالم خود را ترمیم کند و ظاهر زیباتری داشته باشد. این روش راهی برای پر کردن فاصله بین دندان‌هاست. و همچنین شخص هنگام جویدن غذا دچار مشکل نمی‌شود. متدهای بهترین دندانپزشکی زیبایی عبارتند از لامینیت، ارتودنسی، کامپوزیت‌های دندانی و…

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت تماس حاصل نمائید.

ایمپلنت دندان چیست؟

اگر در مورد دندانپزشکی زیبایی تحقیق کرده باشید حتماً با این ایمپلنت آشنایی دارید. در واقع از جنس تیتانیومی است که به خوبی با بدن انسان سازگار بوده و ازنظر سلامتی مشکلی ایجاد نخواهد کرد. هنگامی که دندان شخص به درجه‌ای از بیماری برسد که قابل‌ ترمیم توسط دندانپزشک نباشد، از این روش استفاده می‌شود. این روش یک جایگزین دندان اصلی است که به‌جای دندان ناسالم قرار داده می‌شود. دندانپزشک را بجای دندان اصلی قرار می‌دهد و آن را به استخوان فک جوش میزند تا ثابت شود.

جهت مشاهده تعرفه تخفیف ایمپلنت کلیک کنید.

قیمت یک عدد پروتز دندان با داشتن کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز چقدر است؟

در دو نوع ایمپلنت اندواستیل و ساب پریو استیل است. یکی از انواع رایج ایمپلت، ایمپلنت اندواستیل است که دندانپزشک آن را در استخوان فک قرار می‌دهد. نام دیگر اندواستیل، فرو رونده است که ظاهری مانند یک پیچ کوچک، یک سطح صاف و یا استوانه‌ای شکل دارد.

گفتنی است که در افرادی که مبتلابه پوکی استخوان هستند نمی‌توانند از این روش استفاده کنند. برای خانم‌ها از 15 و برای آقایان از 18 سالگی این عمل قابل انجام است.

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی سال کلیک کنید.

اندواستیل

در ساب پریو استیل کاشت دندان در یک مرحله صورت می‌گیرد، بنابراین از این نوع پیچ در افرادی که دارای دندان‌های مصنوعی هستند استفاده میشود که باعث می‌شود دندان‌ها در جای خود ثابت شوند. این موضوع برای راحت جویده شدن غذا و همچنین راحت صحبت کردن افراد سالخورده بسیار مؤثر است.

در این روش دندانپزشک در دو مرحله کار کاشت دندان را انجام می‌دهد. اندواستیل دارای این مزیت است که پس از کاشت دندان در فک، پس از سپری شدن مدت زمان لازم برای جوش خوردن به استخوان، دندان ثابت شده و به خوبی در استخوان جاسازی می‌شود. مدت زمان لازم جهت اندواستیل در افراد با سنین مختلف یکسان نیست.

جهت مشاهده قیمت ایمپلنت دندان (کاشت دندان) کلیک کنید

ایمپلنت دندان با لیزر چگونه انجام میشود؟

مزایای ایمپلنت اندواستیل

در ایمپلنت اندواستیل پس از قرار دادن آن در دهان بیمار توسط دندانپزشک و جایگیری شدن کامل دیگر بیمار هیچ نگرانی بابت لق شدن و یا عدم ثبات دندان ندارد. پس مزیت اصلی این نوع ارتباط محکم با استخوان است. به دلیل انجام اندواستیل در دو مرحله، از بروز هر مشکلی پیشگیری می‌شود و پزشک کاملاً آن را دردهان محکم می‌کند. با این کار مشکلی در جوش خوردن به فک به وجود نخواهد آمد. اندواستیل در انواع رزوه دار، پیچ و تیغه‌ای وجود دارند که برای قرار دادن آن در دهان فرد به صورت عمل جراحی این کار انجام می‌شود.

از قیمت بالای اندواستیل که بگذریم می‌توان گفت، اندواستیل بهترین و مطمئن‌ترین جایگزین برای بریج ها (دندان‌های مصنوعی) هستند.

همه چیز درباره روکش دندان را بدانید …

تهیه انواع دندان مصنوعی با کاهش هزینه 50 درصدی

عوارض احتمالی ایمپلنت اندواستیل

ایمپلنت دندان مانند هر فرایند دیگری در بدن انسان می‌تواند عوارضی به دنبال داشته باشد که در صورت آگاهی داشتن از این عوارض در کاهش آنها نقش بسزایی خواهد داشت.

  1. خارج شدن روکش : در سال اول روکش‌های دندان با چسب موقت چسبانده می‌شوند به همین دلیل امکان افتادن روکش دندان وجود دارد.
  2. لق شدن روکش : در صورتی که ضربه‌ای به دندان وارد بیاید و همچنین با وجود فشار در قسمتی از نواحی دهان احتمال لق شدن روکش زیاد است.
  3. شل شدن پیچ داخلی : به دلیل اعمال فشار زیادی که در مواقعی مانند دندان قروچه و یا زیردندان رفتن سنگ موقع غذا خوردن به روکش وارد می‌شود گاهی احتمال شل شدن پیچ داخل وجود دارد.
  4. شکستگی بدنه : شکستگی بدنه بسیار مشاهده شده است که در صورت بروز شکستگی، ترمیم آن امکان پذیر نیست.
  5. عفونت کردن : هر گونه عملی که بر روی بدن انسان انجام می‌شود احتمال دارد عفونت کند و بیمار همیشه اضطراب آن را دارد. افرادی که مرتب انواع جراحی دهان و دندان انجام می‌دهند نگران این موضوع هستند اما باید بگوییم بروز تورم و هر ترشحی عفونت نیست.

مراحل درمان ایمپلنت چگونه است؟ مراحل جراحی ایمپلنت فوری چند روزه انجام میشود؟

قیمت ایمپلنت دندان جلو فک بالا چقدر است؟

***جهت استفاده از خدمات دندانپزشکی ارزان با مشاورین مهراز کارت همراه شوید***

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره ایمپلنت دندان

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. این ایتانیومی که استفاده میشه برای بدن مضر نیست؟

      • admin
      • مهر ۱۰, ۱۴۰۰

      با سلام، خیر

  2. سلام ایمپلنت برای چه سنی مناسبه؟

    1. با سلام برای افراد بالای 18 سال ایمپلنت بدون هیچ مانعی قابل انجام هست. ضمنا با داشتن مهراز کارت با 30% کاهش هزینه میتونید ایملنت انجام بدید. https://mehrazcard.com/dental-implant-prices/

  3. سلام هزینه ایمپلنت با مهراز کارت چقدره؟

    1. با سلام انواع ایمپلنت دندان با مهراز کارت با کاهش هزینه 30% ارائه میشه خدمتتون. https://mehrazcard.com/dental-implant-prices/

  4. هزینه ویزیت رایگانه؟

    1. سلام بله

  5. خیلی مفید بود

  6. سلام خسته نباشید میخواستم بدونم ایمپلنت درد داره؟

    1. سلام خیر بدلیل اینکه ازبی حسی استفاده میشه

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.