توصیه بعد از جراحی دندان

توصیه بعد از جراحی دندان

توصیه بعد از جراحی دندان

دندانپزشک یا دستیار او بعد از تمام شدن جلسه درمان و کشیدن دندان توصیه بعد از جراحی دندان را به بیمار متذکر می شوند. بعضی افراد به این نکته ها با دقت توجه کرده و به طور کامل آن را رعایت می کنند؛ ولی تعدادی نیز نسبت به این توصیه ها بی تفاوت هستند و با بی توجهی علاوه بر ایجاد مشکلاتی برای دندان خود، باعث می شوند نتیجه ای که مدنظر پزشک معالج بوده حاصل نشود.

کاهش هزینه جراحی دندان با مهراز کارت

روش های تسکین درد جراحی دندان چیست؟ روش های کشیدن دندان شکسته در منزل چیست؟

هر درمان دندانپزشکی مراقب ها و پیگیری های خاص خودش را دارد. انجام بعضی از کارها پس از درمان های خاصی ممنوع است. به طوری که انجام آن ها باعث بروز مشکلاتی برای بیمار می شود. در این مقاله به طور اختصاصی به اقدامات مخصوص بعد از جراحی و کشیدن دندان می پردازیم.

جهت مشاهده تعرفه دندانپزشکی سال کلیک کنید.

آیا میدانید کشیدن ریشه دندان عفونی چقدر ضروری است؟

کاهش هزینه ایمپلنت دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز کارت …

اقدامات لازم پس از جراحی و کشیدن دندان

  1. گاز گذاشته شده در محل جراحی را به مدت یک ساعت و نیم با فشار در محل موضع نگه دارید و گاز دندانپزشکی را عوض نکنید.
  2. آب دهان خود را اصلا خارج نکنید. به عبارت دیگر آب دهان خود را به بیرون تف نکنید. این امر باعث پاره شدن مویرگ های دهان می شود.
  3. تا 24 ساعت بعد از جراحی از خوردن مایعات و غذاهای داغ، تند و سفت اجتناب کنید. همچنین از نوشیدن میوه ها و نوشیدنی های ترش مزه که لثه و دندان را تحریک می کند و باعث بروز درد می شود اجتناب کنید.
  4. بهتر است مایعات سرد مانند شیر، سوپ، آبمیوه و آب گوشت میل نمایید. نوشیدن چای زخم های ناشی از جراحی دهان را بهبود می بخشد؛ شما می توانید چای سرد نیز بنوشید.
  5. از کاری که موجب کنده شدن و یا پاره شدن بخیه در محل جراحی شود، مانند خوردن ته دیگ، اجتناب کنید.
  6. به طور متوسط تا 12 ساعت پس از جراحی محل را کمپرس آب سرد بگذارید.این عمل را با فواصل هر 15 یا 30 دقیقه یک بار انجام دهید و به مدت 15 دقیقه کمپرس را بر روی ناحیه جراحی شده نگهدارید. کمپرس سرد به کاهش تورم و خونریزی پس از عمل کمک می کند.
  7. داشتن کمی خونریزی، درد و داشتن تب تا چند ساعت پس از جراحی طبیعی است. نیاز به درمان خاصی ندارد و به مرور از بین می رود. در صورت نیاز از دستور پزشک برای خوردن مسکن بهره ببرید.
  8. دستورات دارویی دکتر خود را در مورد استفاده از آنتی بیوتیک ها و عدم نخوردن آسپرین به طور کامل و سر ساعت مقرر اجرا کنید.

آیا کشیدن ریشه دندان در خانه امکان پذیر است؟

جهت تهیهبیمه دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

هزینه کشیدن دندان با جراحی چگونه است؟

دیگر توصیه ها بعد از جراحی دندان

  1. بعد از جراحی تا 48 ساعت از کارهای سنگین و انجام استحمام خودداری کنید.
  2. بروز تورم و التهاب در فک و صورت بعد از جراحی تا یک هفته طبیعی است. در صورت رعایت نکات بهداشتی دهان و دندان به طور کامل تورم و التهاب کاهش پیدا می کند.
  3. از مصرف دخانیات به ویژه سیگار به مدت 72 ساعت خودداری کنید.
  4. از هر گونه خود درمانی و یا انجام توصیه های اطرافیان بپرهیزید.
  5. روی پانسمان موقت را مسواک نزنید. بهتر است در ناحیه پانسمان نخ دندان نیز وارد نشود. البته مسواک زدن قسمت هایی از دهان که جراجی نشده بلامانع است.
  6. بعد از بعضی جراحی ها دندانپزشک با استفاده از خمیر پانسمان موضع جراحی شده را می پوشاند. این کار برای این است که مواد غذایی وارد حفره دندان نشود و از بروز عفونت دندان جلوگیری شود. از برداشتن و دستکاری آن خودداری کنید وای اگر 24 ساعت خمیر به طور کامل افتاد و یا تکه ای از آن جدا شد، ایرادی ندارد.
  7. به طور کلی رعایت نکات مربوط به بهداشت دهان و دندان بعد از درمان های دندانپزشکی بسیار مهم است. رعایت نکات بیان شده در بالا منجر به بهبود کامل و سریع تر بافت دندان بیمار می شود. رعایت نکردن موارد فوق، منجر به بروز مشکلاتی برای بیمار می شود. در این صورت احتمال پاره شدن بخیه جراحی بیمار وجود دارد. در مواردی نیز ممکن است مواد غذایی وارد محل جراحی شده، منجر به درد، التهاب و عفونت در محل جراحی شود. همچنین ممکن است جراحی مجدد دندان و یا بخیه مجدد آن را در پی داشته باشد. این عوامل طولانی شدن طول دوره درمان بیمار را در پی دارد.

جراحی لثه برای روکش دندان چگونه انجام میشود؟

جهت مشاهده تعرفه تخفیف ایمپلنت کلیک کنید.

آموزش مراقبت بعد از پر کردن دندان و عمل جراحی دندان کودکان با کاهش هزینه مهراز کارت

ورم بعد از جراحی دندان

جراحی دندان معمولا باعث می‌شود که صورت‌ تان باد و ورم کند و کاملا گرد شود. این همان ورم بعد از جراحی دندان است. این تورم در دو تا سه روز پس از جراحی به حداکثر خود می‌رسد، بنابراین در این روزها باید انتظار حداکثر تورم را در صورت‌تان داشته باشید، ولی جای نگرانی نیست. پس از گذشت یک هفته تورم صورت‌تان کاملا برطرف خواهد شد.

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی مهراز با کاهش هزینه ۵۰ درصدی به عموم مشتریان این اطمینان را به شما میدهد که بتوانید با کمترین هزینه، سلامت دندان های خود را تضمین کنید. همانطور که میدانید هزینه های مرتبط با خدمات دندانپزشکی در دسته گران ترین خدمات درمانی قرار میگیرد. از این رو داشتن یک بیمه دندانپزشکی جهت کاهش هزینه های این خدمات میتواند در این شرایط بسیار کمک کننده باشد. در نتیجه شما میتوانید با انتخاب یک بیمه دندانپزشکی مناسب هزینه های خود را به طرز قابل توجهی کاهش دهید.

بیمه دندانپزشکی

بیمه دندانپزشکی

خرید بیمه دندانپزشکی

شما میتوانید با خرید بیمه دندانپزشکی مهراز از کاهش هزینه ۵۰ درصدی واقعی برای تمامی خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی خود بره مند شوید. همچنین از مزایای خرید کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز میتوان به امکان استفاده از خدمات بلافاصله پس از صدور کارت اشاره کرد. همچنین امکان مراجعه به نزدیکترین مراکز درمانی در سراسر کشور جهت استفاده از خدمات را خواهید داشت. برای دریافت این بیمه میتوانید از طریق سایت و شبکه های اجتماعی و یا به صورت حضوری و تلفنی نیز اقدام نموده و در سریع ترین زمان ممکن بیمه نامه خود را در محل مورد نظرتان دریافت نمایید.

ارزان ترین بیمه دندانپزشکی

شما میتوانید تنها با پرداخت حق عضویت اولیه تا یک سال از ارزان ترین بیمه دندانپزشکی با عنوان مهراز کارت، بدون پرداخت هیچگونه هزینه جانبی دیگری استفاده نموده و همچنین میتوانید تا ۵ سال متوالی پس از دریافت مهراز کارت با پرداخت یک سوم هزینه اولیه آن را تمدید نمایید. علاوه بر این شما به ازای دریافت خدمات در مراکز درمانی مهراز کارت میتوانید از کاهش هزینه ۵۰ درصد واقعی استفاده نمایید و این در حالی است که بسیاری از مراکز بیمه نهایتا ۱۰ تا ۲۰ درصد از هزینه های دندانپزشکی را پوشش میدهند.

مطالعه مطالب مرتبط:

آیا کشیدن دندان بدون تاج نیاز به جراحی دارد؟

جهت تهیه کارت تخفیف دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

همه چیز درباره روکش دندان را بدانید … کشیدن دندان جلو بالا چگونه انجام میشود؟

آشنایی با عوارض جراحی دندان … شاید آموزش کشیدن دندان برایتان جالب باشد…

جراحی دندان برای کشیدن چگونه انجام میشود؟

کشیدن ریشه دندان پوسیده چگونه انجام میشود؟

مطالعه درباره جراحی کشیدن دندان با بیمه دندانپزشکی

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره کشیدن دندان

دانلود pdf مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    • jana
    • شهریور ۲۷, ۱۴۰۰

    معمولا جراحی در یک جلسه انجام میشه یا مثل عصب کشی در دو مرحله هست؟

      • admin
      • شهریور ۲۹, ۱۴۰۰

      با سلام طی یک جلسه انجام می‌شود.

  1. سلام من دندونم رو جراحی کردم با مهراز و موفقیت آمیز بود راضی ام

    1. با سلام ممنون از انتخابتون همراه عزیز مهراز کارت خوشحالیم که از خدمات راضی بودید. در خدمتتون هستیم ?

  2. سلام برای گرفتن کارت محدودیت وجود داره؟

    1. با سلام مهراز کارت بدون هیچ سقف و محدودیتی برای تمامی افراد جامعه برای تمامی خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی کاهش هزینه 30% تا 50% بهتون ارائه میده ?

  3. سلام بهترین جراح مهراز در تهران رو معرفی میکنید

    1. با سلام متخصصین جراح و دندانپزشک در تمامی مراکز درمانی مهراز فعال هستن. لیست مراکز و پزشکان خدمت شما: https://mehrazcard.com/treatment-centers/

  4. بهترین جراح مهراز کدوم هستش؟

    1. تمامی پزشکان مهراز ماهر و متخصص هستند

  5. سلام مهراز کارت در چه شهرهایی خدمات رسانی داره؟

    1. سلام از طریق "لینک مراکز" مشاهده بفرمایید

  6. خیلی کمک کننده بود ممنون

  7. بعد از جراحی چجوری خونی که میاد رو بند بیارم؟

    1. سلام وقت بخیر بهتره با یک چیز بهداشتی روی اون قسمت پوشیده بشه و به هیچ عنوان خون رو تف نکنید

  8. ممنون از راهنمایی خوبتون

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.