اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند

لبخند زیبا یکی از جذابیت‌های چهره است. این زیبایی در صورت هماهنگی اجزای صورت و فرم دندان‌ها شکل می‌گیرد. برای دستیابی به یک لبخند زیبا نیاز به اصلاح طرح لبخند است و حتی ممکن است لازم باشد در فرم لثه، طول دندان‌ها برجستگی‌های دندان‌ها و فاصله بین آن‌ها تغییراتی صورت گیرد.

دندان‌پزشک زیبایی باید این اجزا و روابط میان آن‌ها را به‌خوبی بشناسد تا بتواند طرح لبخند را اصلاح‌کرده و زیبایی آن را شکوفا کند.

جهت مشاهده تعرفه تخفیف ارتودنسی کلیک کنید.

همه چیز درباره برداشتن خال ها

اصلاح لبخند چیست؟

اصلاح خط لبخند مجموعه‌ای از درمان‌های زیبایی است که درنهایت به ایجاد لبخندی زیبا منجر می‌شود این درمان‌ها شامل :بلیچینگ، لمینت، ارتودنسی دندان، ونیر یا کامپوزیت ونیر، روکش فول سرامیک، جرم‌گیری و درمان‌های دیگر است. پزشک زیبایی با اعمال درمان‌های ذکرشده رنگ، شکل، فرم، موقعیت دندان‌ها و سایر ناهماهنگی‌ها را اصلاح‌کرده و لبخندی زیبا و جذاب به بیمار هدیه می‌دهد.

مشاهده هزینه لامینت دندان و کاهش هزینه اصلاح طرح لبخند با مهراز کارت

جهت مشاهده هزینه مشاوره و روانشناسی کلیک کنید

دندان‌پزشک برای اصلاح طرح لبخند چه مواردی را مدنظر قرار می‌دهد؟

دندان‌پزشک زیبایی برای اصلاح طرح لبخند موارد متعددی را در نظر می‌گیرد. مانند:

  • طول دندان :

دندان‌های بلند باعث می‌شوند ظاهر فرد جوان‌تر به نظر برسد. زیرا افزایش سن باعث ایجاد فرسودگی و سایش دندان‌ها می‌شود. لبخند لثه‌ای نیز عموماً باعث کوچک‌تر دیده شدن دندان‌ها می‌شود. اصلاح طرح لبخند لثه‌ای برای دندان‌های کوچک‌تر، شامل فرم دهی و افزایش طول دو دندان مرکزی جلو با روکش جینی یا کامپوزیتی یا ارائه برنامه‌ای برای لیزر درمانی جهت افزایش نمایانی دندان‌ها می‌باشد.

افزایش طول دندان بر ظاهر کلی صورت تأثیر می‌گذارد. مثلاً داشتن دندان‌های بلند، مربعی و شکیل باعث می‌شود فرد لاغرتر به نظر برسد.

  • خط لبخند:

خط لبخند یک خط خیالی است که در وضعیت ایده آل از لبه دندان‌های بالایی امتداد پیدا می‌کند و مشابه انحنای لب پایینی شما، در هنگام لبخند زدن است. از این خط به‌عنوان استانداردی برای اصلاح لبخند لثه‌ای و اصلاح طرح لبخند دندان و به‌عنوان مقیاسی برای تعیین اندازه طول دندان‌ها، استفاده می‌شود.

  • تناسب دندان‌ها:

برای داشتن لبخندی زیبا لازم است دندان‌ها با یکدیگر متناسب باشند. لبخند زیبا لبخندی است که در آن دو دندان مرکزی جلو غالب باشند و نسبت عرض به طول آن‌ها 4 به 5 باشد. دندان‌پزشک با استفاده از این تناسب طول و عرض دندان‌ها را محاسبه می‌کند.

مدت زمان ارتودنسی دندان چقدر است؟

  • بافت و مشخصات دندان‌ها :

دندان‌پزشک زیبایی می‌تواند با انتخاب قالب‌هایی که حالت زنانه‌تر یا مردانه‌تری دارد خط لبخند را اصلاح کند.

  • کاشت دندان ( ایمپلنت ):

جای خالی دندان‌ها نمای زشتی به لبخند می‌دهند. برای رفع این مشکل حتماً باید دندان‌های ازدست‌رفته با ایمپلنت جایگزین شوند. ارتودنسی راهکار خوب دیگری برای افزایش زیبایی است. در اصلاح طرح لبخند در صورت لزوم ایمپلنت و ارتودنسی باهم انجام می‌شوند.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

زیبایی بیشتر لبخند شما با طرح لبخند فانتزی با مهراز کارت

انواع طرح لبخند

طرح لبخند انواع مختلفی دارد که شما می‌توانید با توجه به سن و سلیقه خود یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. انواع طرح لبخند عبارت‌اند از:

اصلاح طرح لبخند با بوتاکس چگونه انجام میشود؟

همه چیز درباره روکش دندان را بدانید …

  • لبخند عاقلانه:

در این نوع لبخند معمولاً دندان‌های قدامی، در یک خط مستقیم قرار می‌گیرند. این نوع لبخند نشان‌دهنده خردمندی و بلوغ، در افراد است زیرا در سنین پایین دندان‌ها هم‌اندازه نیستند ولی با افزایش سن، لبه‌ی دندان‌ها به‌مرور ساییده شده و هم‌اندازه می‌شوند. لذا قرار گرفتن دندان‌ها در یک خط مستقیم، نشان‌دهنده بلوغ و خبرگی فرد است.

  • لبخند جوانی :

در این نوع لبخند دو دندان جلویی، به‌طور مشخص و واضح بلندتر از دو دندان کناری هستند. این نوع لبخند نشانه صمیمیت و شور و انرژی جوانی است. این طرح لبخند برای کسانی که لب‌های برجسته دارند زیباتر است.

  • لبخند اسپرت :

این نوع طرح لبخند بین دو طرح لبخند قبلی است دو دندان جلویی اندکی بلندتر از دندان‌های کناری هستند. این نوع لبخند غیررسمی و غیر جدی بودن فرد را نشان می‌دهد.

در انتخاب نوع طرح لبخند شکل صورت، سلیقه شخصی، سن و جنسیت فرد مهم هستند.

کاهش هزینه ایمپلنت دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز کارت …

قیمت اصلاح طرح لبخند با کاهش هزینه 50%

چه کسانی می‌توانند از اصلاح طرح لبخند استفاده کنند؟

درصورتی‌که از یکی از اشکالات زیر رنج می‌برید طرح لبخند می‌تواند به کمک شما بیاید:
لب پر شدن دندان‌ها

  1. فاصله‌ی بین دندان‌ها
  2. نداشتن دندان
  3. بدرنگ شدن دندان‌ها
  4. داشتن دندان‌های کج
  5. پوسیدگی دندان‌ها
  6. داشتن لبخند لثه‌ای
  7. دندان‌های کوتاه

معرفی بهترین دکتر برای اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند چگونه انجام می‌شود؟

دندان‌پزشک زیبایی قبل از طراحی برنامه درمانی برای اصلاح طرح لبخند، سلامت دهان و دندان شما را مورد بررسی قرار می‌دهد. در این مرحله لثه‌ها، دندان‌ها و ساختار آن‌ها به‌طور کامل بررسی می‌شوند تا مشخص شود که آیا شما برای اصلاح لبخند آماده هستید یا نه. در این مرحله درصورتی‌که دچار مشکل دهان و دندان نظیر بیماری‌های لثه یا جفت نشدن دندان‌ها روی‌هم و هر ناهماهنگی دیگری باشید قبل از اصلاح طرح لبخند باید به رفع آن‌ها اقدام کنید.

برنامه اصلاح لبخند شما می‌تواند متخصصین دیگری را نیز در روند درمان شما وارد کند: این متخصصین عبارت‌اند از:

  • متخصص دندان
  • تکنسین دندان آزمایشگاه
  • متخصص عصب‌کشی
  • متخصص بیماری‌های لثه
  • متخصص ارتودنسی
  • جراح دهان، فک و صورت

دندان‌پزشک زیبایی می تواند با بهره‌گیری از تکنولوژی پیش‌نمایشی از نتیجه اعمال تغییرات روی دهان و دندانتان را به شما نشان دهد.

درصورتی‌که برای طراحی لبخند به استفاده از روکش نیاز باشد، دندان‌پزشک زیبایی یک قالب گچی از دندان‌های فعلی شما آماده می‌کند تا نیازمندی شما را با دقت به تکنسین آزمایشگاه انتقال دهد همچنین پیش‌نمایش نتیجه موردنظر را نیز به شما عرضه می‌کند.

جهت مشاهده هزینه ارتودنسی دندان کلیک کنید

قیمت و هزینه‌ی اصلاح طرح لبخند چقدر است ؟

مدت درمان و هزینه‌ی اصلاح لبخند دندان‌ها به عوامل متعددی مثل دندان‌پزشک، نوع بیمه درمانی، وضعیت دهان و دندان و میزان اصلاح بستگی دارد. هر چه اصلاح لبخند نیازمند درمان‌های پیچیده‌تری باشد، قیمت و هزینه آن نیز افزایش می‌یابد.

هزینه اصلاح طرح لبخند برای دارندگان مهرازکارت، دارای 50 درصد تخفیف نسبت به میانگین تعرفه آزاد رایج در جامعه می باشد.

جهت مشاهده تعرفه دندانپزشکی سال کلیک کنید

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره کامپوزیت دندان و لمینت دندان و اصلاح طرح لبخند

دانلود pdf مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. من یکم فکم و ترتیب دندونام مشکل داره یه جراح خوب برای مشاوره میخوام فعلا

      • admin
      • شهریور ۲۴, ۱۴۰۰

      با سلام مشاوره رایگان هست؛ و می‌توانید پس از هماهنگی به مراکز درمانی مراجعه کنید.

  2. سلام مهراز کامپوزیت انجام میده؟ و اینکه کدوم دکتر خوبه؟

    1. با سلام بله. با داشتن مهراز کارت میتونید کامپوزیت دندان رو تحت نظر متخصص با کاهش هزینه 50% انجام بدید. https://mehrazcard.com/cost-of-dental-composite/

  3. سلام هزینه طرح لبخند با کارت شما چقدره؟

    1. با سلام با مهراز کارت انواع روش های اصلاح طرح لبخند رو میتونید با کاهش هزینه 50% انجام بدید. https://mehrazcard.com/cost-of-dental-composite/ https://mehrazcard.com/the-cost-of-dental-laminate/ https://mehrazcard.com/modify-the-smile-design/

  4. کدوم شهر ها خدمات دهی دارید؟

    1. با سلام مهراز کارت در سراسر کشور مراکز درمانی متعددی داره که میتونید مراجعه کنید. لیست مراکز خدمت شما دوست عزیز: https://mehrazcard.com/treatment-centers/

  5. سلام تخفیفات مهراز کارت شامل چه چیزهایی میشه

    1. سلام از طریق لینک "تعرفه ها" مشاده بفرمایید

  6. خیلی عالی بود ممنون

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.