عصب کشی تخصصی (اندو)

عصب کشی تخصصی

عصب کشی تخصصی دندان (اندو) چیست و چگونه انجام می شود؟

عصب کشی تخصصی یا درمان ریشه دندان

اندو از جدیدترین روش های مبارزه با دندان درد است. وقتی صحبت از عصب کشی دندان تخصصی می شود، ترس و اضطراب بر بسیاری از افراد غالب می شود. و در بین آدم های زیادی شایع است. این هراس یا از تجربه دردناکی که فرد در گذشته داشته ناشی می شود. و یا از دانسته ها و تجربیاتی که از اطرافیان شنیده است. در گذشته دندان خراب و پوسیده باید کشیده و دندان مصنوعی جایگزین آن می شد. اما امروزه با پیشرف های صورت گرفته در حوزه دندانپزشکی با استفاده از روش های عصب کشی و درمان ریشه درمان امکان ترمیم ریشه دندان خراب وجود دارد.

جهت مشاهده تعرفه تخفیف عصب کشی کلیک کنید.

آموزش عصب کشی دندان مناسب چه کسانی است؟

قیمت عصب کشی دندان

قیمت عصب کشی دندان به عوامل گوناگونی بستگی دارد. البته لازم به ذکر است که بگوییم خوشبختانه امروزه بعضی از بیمه ها هزینه ی عصب کشی را بر عهده گرفته. و پشتیبانی میکنند. عواملی چون نوع دندان و وضعیت دندان بر روی قیمت و هزینه تاثیر میگذارد.

نوع دندان: بسیاری از افراد این امر انها را متعجب میکند. زیرا آن‌ها نمی‌دانند نوع دندان چه تاثیری در درمان دارد. اما اگر با دقت فکر کنید. درمان دندان‌های جلوی در مقایسه با دندان‌های آسیا آسان‌تر است. نه به دلیل موقعیت آن‌ها در دهان بلکه به دلیل تعداد کانال‌ها – دندان‌های جلو یک کانال دارند. در حالیکه دندان‌های آسیا سه کانال را دارا هستند.

کاهش هزینه عصب کشی دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز

وضعیت دندان: اگر دندان ترک خورده یا تراشیده باشد. و باید عصب کشی شود، و اگر عفونت و تورم نیز داشته باشد. روی هزینه درمان آن تاثیر میگذارد. این امر به این دلیل است که دندانپزشک شما باید قبل از شروع عصب کشی تخصصی(اندو)  عفونت را درمان کرده. و با تورم مقابله کند. در صورت ابتلا به عفونت شدید نیز باید تعداد جلسات را افزایش داد. در موارد عادی، عصب کشی دندان یک کاناله در یک جلسه انجام می‌شود.

جهت تهیه کارت تخفیف دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

عصب کشی دندان نیش چگونه انجام میشود؟

پیشنهاد استفاده از آب نمک بعد از عصب کشی دندان

اندو چیست؟

اندو یا درمان ریشه دندان یک روش درمان تکنیکی و نیازمند مهارت است. درمان ریشه یا اندو به‌ طور عامیانه عصب‌ کشی نامیده می‌شود. این درمان برای جلوگیری از کشیدن دندان صورت می گیرد. زمانی که دندان ها در سطح وسیعی خراب و پوسیده می شوند، به عصب کشی نیاز است.

این درمان شامل تخلیه و پاک سازی تمام ذرات زنده درون سیستم ریشه دندان، از بین بردن ماده عصبی، ضدعفونی و پر کردن تمام فضا با ماده پر کننده غیر زنده می شود. زمانی که می گویند به عصب دندان رسیده به این معنی است که سطح پوسیدگی دندان به حدی است که درد به قسمت عصب دندان رسیده است. درمان ریشه از جمله اساسی ترین درمان های دندانپزشکی است. بنابراین باید این درمان با کیفیت انجام شود. امروزه با وجود ابزارها، تکنولوژی ها و روش های جدید درمانی این روش به روز و کارآمد شده است.

جهت تهیهبیمه دندانپزشکی با مشاورین مهراز کارت همراه شوید

بررسی علائم عصب کشی ناموفقعصب کشی دندان عفونی چگونه انجام میشود؟

متخصص اندو یا درمان ریشه

اندودنتیست‌ها یا متخصصان اندو، دندان‌پزشکانی هستند که به‌ طور خاص برای درمان ‌های پیچیده ریشه دندان آموزش ‌دیده‌ اند. این پزشکان علاوه بر کسب دانش تخصصی و تجربه در زمینه درمان ریشه دندان، امکانات و سخت‌افزارهای تخصصی و همچنین مهارت استفاده از این امکانات و تجهیزات پیشرفته را دارند. بنابراین درصورتی ‌که فردی مایل باشد از بالاترین سطح خدمات درمانی ریشه دندان بهره‌مند شده و مطمئن شود که بهترین درمان برایش انجام خواهد شد، می‌تواند به یک اندودنتیست یا متخصص درمان ریشه دندان مراجعه کند.

آیا عصب کشی دندان پوسیده فایده ای دارد؟

مطالعه درباره علائم به عصب رسیدن دندان جلو و همچنین مراقبت های بعد از عصب کشی

اندو در واقع مسئول اصلی درد در دندان هاست. از جمله هدف های عالی دندانپزشکان آموختن روش هایی به منظور کاهش درد بیماران است. برای این منظور مواد و تجهیزات پیشرفته هر روز در دانش اندو عرضه می شوند.

عصب کشی دندان در دندانپزشکی مهراز با معاینه دقیق متخصصان اندو و با توجه به مواردی نظیر زنده بودن دندان، عفونی بودن دندان، تعداد کانال های دندان و موقعیت دندان در دهان صورت می گیرد. اندو یا درمان تخصصی ریشه دندان شما با بیمه دندانپزشکی مهراز توسط متخصصان حرفه ای اندو و با امکانات و تجهیزات کامل با 50% تخفیف انجام می شود.

جهت مشاهده هزینه جراحی تخصصی دندان کلیک کنید

هزینه عصب کشی دندان شماره 7 با بیمه دندانپزشکی مهراز چقدر است؟

چرا باید به متخصص اندو یا درمان ریشه مراجعه کنیم؟

گاهی در حین درمان، دندانپزشک با معاینه و گرفتن عکس رادیوگرافی از دندان بیمار، متوجه وجود برخی از مشکلاتی می شود که درمان‌های ریشه را پیچیده می‌کند. در صورتی که دندانپزشک نتواند این مشکلات را به ‌گونه ‌ای که سلامت دندان بیمار را تأمین کند، حل نماید، نیاز است تا بیمار را به متخصص این حوزه ارجاع بدهد تا کارهای تخصصی اندو برایش انجام شود.

عصب کشی دندان جلو با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز چقدر کاهش هزینه دارد؟

جراحی و کشیدن ریشه دندان شکسته توسط متخصص

از دلایل مراجعه به متخصص درمان ریشه، وجود کانال های پیچیده و یا بسته، دردهای ناحیه فک و صورت، آبسه و عفونت با منشأ دندانی، دندان‌های سخت و دشوار برای عصب کشی، درمان ریشه برای بیماران خاص و همچنین افراد دارای شرایط خاص مانند خانم‌های باردار، و افرادی که ترس شدید از دندانپزشکی دارند، است.

همه چیز درباره روکش دندان را بدانید …

انواع روکش دندان عصب کشی شده با کاهش هزینه 50 درصدی مهراز کارت

چه چیزی باعث درد عصب دندان می شود؟

وجود درد در دندان ها و نیاز به درمان ریشه می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد مانند: پوسیدگی های وسیع و پیشرفته دندان، ترک در دندان، سایش های شدید دندانی، پر کردگی های وسیع قدیمی دندان، عفونت عصب دندان در زمانی که دردناک شده باشد و آبسه دندان.

از دید عموم مردم به عصب رسیدن دندان زمانی است که وقتی دندانی پوسیده شده، ملتهب و دردناک می شود. این درد معمولا ضرباندار و غیرغابل تحمل است. درد شبانه دندان، حساسیت دندان به سرما یا گرما و حساسیت به ضربه و لمس از علائم درگیری عصب دندان است. این درد به طور معمول بدون مصرف مسکن آرام نمی شود. حتی گاهی در موارد حاد با مصرف مسکن نیز درد آرام نمی شود. در بعضی موارد دندان به عصب رسیده هیچ گونه دردی ندارد و فقط با معاینه پزشک مشخص می شود که دندان دچار پوسیدگی شدید شده و به عصب رسیده است. در شرایطی هم دندان بعد از مدتی که درد شدیدی دارد، آرام شده و دیگر درد نمی کند. در این صورت فرد فکر می کند که دندانش خوب شده در حالی که عصب دندان از بین رفته و در اصل دندان بیمار عفونی شده است.

عصب کشی دندان چقدر طول میکشد ؟

کاهش هزینه عصب کشی دندان و روکش با کارت پزشکی مهراز

نرخ عصب کشی دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز

اندو و مشکلات احتمالی بعد از آن

ب طور معمول تا چند روز بعد از اندو و از بین رفتن بی حسی، بیمار مقداری درد و ناراحتی حی می کند که با تجویز مسکن های ضد التهاب تسکین می یابد. لازم به ذکر است که این ناراحتی و درد طوری نیست که مانع فعالیت های روزانه شود.

پس از درمان ریشه دندان یا اندو، دندان ها ضعیف می شوند. در این صورت دندان ها تغییر رنگ داده و به روکش دندان یا پوششی نیاز دارند تا از دندان را در برابر شکستگی احتمالی محافظت کند. شکستگی دندان بعد از اندو به دلایل گوناگونی بروز می کند. مانند ضعیف شدن دندان به علت برداشتن حجم وسیعی از آن در حین عصب کشی و یا خشک شدن دندان به علت مرده بودن بافت دندان بعد از عصب کشی.

کارت تخفیف دندانپزشکی

شما با داشتن کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز میتوانید کاهش هزینه ۵۰ درصدی تمامی خدمات متنوع درمانی و زیبایی دندان را برای داشتن لبخندی زیباتر و سلامت بیشتر دهان و دندان خود استفاده نمایید. با تهیه کارت تخفیف دندانپزشکی، می‌توانید به راحتی فهرستی از دندانپزشکان متخصص را در اختیار داشته و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

کارت تخفیف دندانپزشکی

کارت تخفیف دندانپزشکی

ارزان ترین بیمه دندانپزشکی

شما میتوانید تنها با پرداخت حق عضویت اولیه تا یک سال از ارزان ترین بیمه دندانپزشکی با عنوان مهراز کارت، بدون پرداخت هیچگونه هزینه جانبی دیگری استفاده نموده و همچنین میتوانید تا ۵ سال متوالی پس از دریافت مهراز کارت با پرداخت یک سوم هزینه اولیه آن را تمدید نمایید. علاوه بر این شما به ازای دریافت خدمات در مراکز درمانی مهراز کارت میتوانید از کاهش هزینه ۵۰ درصد واقعی استفاده نمایید و این در حالی است که بسیاری از مراکز بیمه نهایتا ۱۰ تا ۲۰ درصد از هزینه های دندانپزشکی را پوشش میدهند.

تخفیف کارت پزشکی و دندانپزشکی

شما میتوانید با دریافت تخفیف کارت پزشکی و دندانپزشکی تا 50% در هزینه های درمانی و زیبایی دندانپزشکی خود صرفه جویی کرده و امکان استفاده از خدمات پزشکان و دندانپزشکان متخصص در سراسر کشور را داشته باشید. در نتیجه همه افرادی که نیاز به دریافت خدمات دندانپزشکی دارند میتوانند در رابطه با هزینه های گزاف دندانپزشکی و دریافت خدمات از پزشکان زبده اطمینان خاطر داشته باشند.

مطالعه مطالب مرتبط:

هزینه عصب کشی دندان و پر کردن با مهراز کارت چقدر است؟

جهت مشاهده تعرفه دندانپزشکی سال کلیک کنید.

عمر دندان عصب کشی شده معمولا چقدر است؟

معرفی داروی کشتن عصب دندان

روش نوین عصب کشی دندان با لیزر

آشنایی با عوارض عصب کشی نکردن دندان

آیا پر کردن دندان بدون عصب کشی امکان پذیر است؟

روش های مقابله با ترس از عصب کشی دندان

آیا میدانید عوارض عصب کشی دندان جلو چیست؟

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره عصب کشی دندان

دانلود pdf مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. سلام چجور بیمه بشیم؟

      • admin
      • شهریور ۲۸, ۱۴۰۰

      با سلام فرم درخواست مشاوره رایگان را پر کنید؛ تا کارشناسان در اسرع وقت با شما تماس حاصل کنند.

  2. عصب کشی با مهراز چقدر هزینه داره؟

    1. با سلام با داشتن مهراز کارت با 50% کاهش هزینه میتونید عصب کشی دندان انجام بدید: https://mehrazcard.com/cost-of-dental-denervation/

  3. من با تخفیف مهراز کارت عصب کشی کردم راضیم متشکر

    1. با سلام ممنون از انتخابتون. خوشحالیم که از خدمات راضی بودید. در خدمتتون هستیم ?

  4. سلام کارت مهراز فقط در تهران پشتیبانی میشه؟

    1. با سلام مهراز کارت در نقاط مختلف کشور مراکز درمانی متعددی داره که میتونید مراجعه کنید. لیست مراکز خدمت شما: https://mehrazcard.com/treatment-centers/

  5. عصب کشی خیلی درد داره؟

    1. خیر با بی حسی انجام میشه دردی نداره

  6. سلام مهراز کارت برای بچه ها هم خدمات رسانی داره؟

    1. سلام بله برای تمامی افراد خدمات رسانی داره

  7. عالی بود

  8. ممنون از محتوای کاملتون

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.