متخصص پروتز دندان در تهران

متخصص پروتز دندان در تهران

متخصص پروتز دندان در تهران

متخصص پروتز دندان در تهران کیست و چه وظایفی دارد؟ ​پروستودنتیست در زمینه آماده ‌سازی و ساخت انواع ترمیم‌های جایگزین دندان و سایر پروتزهای مصنوعی از جمله دندان مصنوعی، بریج، ایمپلنت و روکش تخصص دارد. متخصص پروتز دندان، آموزش ویژه ای در زمینه روش‌های جایگزینی ساختارهای از دست رفته فرد، کردن، دهان و صورت می‌بینند. این متخصصان دندانپزشکی در زمینه مواد دندانپزشکی تخصص داشته. و اغلب از محصولات بسیار اختصاصی برای ساخت روکش و دندان مصنوعی بهره می‌گیرند.

کاشت دندان دائمی با مهراز کارت

پروتز دندان ژله ای چه ویژگی هایی دارد؟

در این مقاله قصد داریم شما را با متخصص پروتز دندان در تهران و نحوه کار متخصص پروتز دندان آشنا سازیم، لطفا تا پایان این مقاله با تیم مهراز کارت همراه باشید…
پروتز دندان یک رشته می باشد. که در دانشگاه تدریس می شود. در ادامه مروری بر رشته پروتز دندان می نماییم:

جهت تهیه بهترین بیمه دندانپزشکی و تعرفه تخفیف ارتودنسی کلیک کنید.

رشته پروتز دندان

متخصص پروتز دندان در تهران گرایشی ار مراقبت دندانی است. که به جایگزینی و بازگردانی دندان ها می پردازد. متخصص این رشته به طور مخصوصی در زمینه درمان مشکلات فک یا دندان های از دست رفته مهارت دارد. هنگامی که افراد به دندان مصنوعی نیاز داشته باشند. یا بخواهند جای خالی یک دندان را توسط پروتز دندانی پر کنند، باید به یک متخصص پروتز دندان مراجعه فرمایند.

جهت مشاهده هزینه دندان مصنوعی کلیک کنید

متخصصان پروتز دندان با ظاهر و عملکرد دندان و لثه سر و کار دارند. متخصص پروتز دندان در تهران به علاوه رفع کردن مشکلات عملکردی دندان ها، می توانند از طبیعی و جذاب بودن آن ها نیز اطمینان حاصل نمایند. همچنین در جراحی های دندانی بزرگ معمولاً یک متخصص پروتز دندان حضور دارد.

متخصص پروتز دندان در تهران یک دوره 4 ساله تحصیلات را در دانشکده دندانپزشکی می گذراند. تا به یک دکتر جراح دندانپزشک یا دکتر دندانپزشک تبدیل شود. بعد از اخذ یکی از این مدارک تحصیلی، دندانپزشک برای تبدیل شدن به یک متخصص پروتز دندان یک دوره تحصیلی 3 ساله را می گذراند. این دوره مانند دوره رزیدنتی در رشته پزشکی می باشد که در آن پزشک تخصص مربوطه را کسب می کند.

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی سال کلیک کنید

همچنین مطالعه نمائید: هزینه لامینت دندان

کار متخصص پروتز دندان در تهران چیست؟

معمولاً به هر بخش جانشین شونده به جای عضو اصلی که به هر دلیل از دست رفته باشد، اصطلاحاً پروتز یا ساخته مصنوعی می گویند. در اطراف دهان نیز با حذف هر دندان، اگر چه دندانپزشک به جایگزینی دندان از دست رفته اقدام نماید، متخصص پروتز دندان در تهران به نصب پروتز های دندانی اقدام می نماید.

پروتز های دندانی به دو نوع تقسیم می شوند، این دو دسته عبارتند از متحرک و ثابت دسته بندی می شوند. هر هنگام پروتز توسط بیمار بتواند در دهان گذاشته و یا برداشته شود، به این عبارت است که پروتز دندانی متحرک انجام شده است، مانند دست دندان برای بیماران کاملاً بی دندان و یا پروتز های فلزی یا آکریلی که بیمار در آن ها چند دندان را نداشته و دندانپزشک روی یک پایه آکریلی یا فلزی دندان های از دست رفته را جایگزین می نماید.

آیا میدانید ریلاین دندان چیست؟

آشنایی با انواع دندان مصنوعی جدید و قیمت دندان مصنوعی ژله ای در مشهد با کاهش هزینه کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز

اما اگر پروتز طوری ساخته شود که دندانپزشک آن را روی دندان و یا تعدادی از دندان ها به طور دائم بچسباند، به این پروتز های دندانی، پروتز دندان ثابت می گویند، زیرا بیمار قادر به برداشتن و گذاشتن آن ها می نمی باشد.

همه چیز درباره روکش دندان را بدانید …

آشنایی با انواع ایمپلنت دندان

آشنایی با مزایا و معایب پروتز دندان

متخصص پروتز دندان در تهران

متخصص پروتز دندان در تهران

دندانپزشک با متخصص پروتز دندان چه تفاوتی دارد؟

دندان پزشکان عمومی در حوزه تمام مراقبت های دندانی متداول و فرایند های دندانی جزئی از قبیل پر کردن دندان مهارت یافته اند. برخی دندان پزشکان عمومی در فرایند هایی به خصوص آموزش های بیشتری دیده اند. اما متخصص پروتز دندان در تهران افرادی هستند که در حوزه جایگزینی و ترمیم دندان ها و انواع پروتز دندان که در ادامه این مقاله به آن می پردازیم، آموزش های تخصصی بسیاری دیده اند.

کاهش هزینه لامینت دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز

در هنگام نیاز به جایگزینی دندان یا انجام جراحی دهان، مشاوره گرفتن از یک متخصص پروتز دندان در تهران و انجام شدن فرایند درمانی توسط متخصص پروتز دندان باعث می شود تا بیمار درمانی موثر، با کیفیت و متناسب با نیاز های خود دریافت کند. چنین درمانی نتایجی بلند مدت داشته و لبخندی زیبا را به فرد هدیه می دهد.

اصلی ترین تفاوت بین متخصص پروتز دندان در تهران و دندان پزشک عمومی عبارت است از: متخصص پروتز دندان با جایگزینی دندان و بازگرداندن سلامت و عملکرد در تمام سطوح دهان فعالیت می کند، اما دندان پزشکان عمومی بر روی ترمیم دندان ها و اطمینان از سلامت و سالم ماندن آن ها تمرکز می کنند.

جهت مشاهده هزینه جراحی تخصصی دندان و کاهش قیمت دندان مصنوعی فک بالا بدون سقف با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز کلیک کنید

انواع پروتز دندان

  1. ثابت
  2. متحرک

ثابت

-پست ریختگی همراه با کور
-کراون
-کراون و بریج
-دندان مصنوعی متحرک مستقر بر ایمپلنت
-روکش ایمپلنت
-روکش های سرامیکی
-روکش های زیرکونیا

تهیه انواع دندان مصنوعی با کاهش هزینه 50 درصدی

قیمت یک عدد پروتز دندان با داشتن کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز چقدر است؟

متحرک

-دندان مصنوعی کامل، این نوع دندان مصنوعی مناسب افرادی می باشد که کلا فاقد دندان باشند.
-دندان مصنوعی پارسیل، این نوع دندان مصنوعی مخصوص بیمارانی است که تعداد زیادی از دندان هایشان را از دست داده اند.

نحوه کار متخصص پروتز دندان چگونه است؟

متخصص پروتز دندان در تهران فرایند هایی را طراحی و اجرا می کنند. که در آن ها دندان های طبیعی به صورت کامل یا نسبی با مواد مخصوصی جایگزین می شوند، مانند کامپوزیت ونیر، روکش ها، ایمپلنت، و … که در ادامه این مقاله به تک تک این موارد خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

مقالات پیشنهادی : بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

بهترین نوع پروتز دندان

تعداد دندان های افتاده، وضعیت پزشکی دندان ها ، و ضخامت استخوان فک، همه مواردی هستند. که دندانپزشک یا متخصص پروتز طبق آن ها تصمیم می گیرد.

اگر تنها یکی یا دوتا از دندان ها افتاده باشند، و باقی دندان ها هم سالم باشند، بریج یا پروتز تکه ای پیشنهاد میشود.

زمانی که فقط تعداد کمی دندان طبیعی مانده باشند، و انها نیز شرایط بسامانی ندارند دندان مصنوعی یا ایمپلنت میتواند گزینه خوبی باشد.

روکش ها

روکش ها پوشش های مصنوعی می باشند. که تمام سطح قابل مشاهده دندان را در بالا تر از خط لثه می پوشانند. این روکش ها از جنس تمام فلز، سرامیک متصل به فلز یا تمام سرامیک می باشند. روکش ها توسط مواد سرامیکی مخصوص به دندان هایی متصل می شوند. که از قبل آماده شده و شامل ریشه هایی سالم و سلامت هستند. معمولاً بعد از انجام فرانید عصب کشی یا ترمیم دندان های شکسته، ترک خورده و بد شکل به جای گذاری یک روکش نیاز است.

روش جدید کاشت دندان بدون ایمپلنت چیست؟

ایمپلنت

مواقعی که به جایگزینی کامل دندان نیاز است، ایمپلنت به عنوان بهترین روش معرفی می شود. ایمپلنت ها شامل پست هایی از جنس فلز تیتانیوم هستند. که به وسیله فرایند های جراحی جزئی در استخوان فک قرار داده می شوند. پست های پیچ مانند به استخوان فک جوش خورده. و برای روکش تکیه گاهی محکم به وجود می آید. ایمپلنت ها می توانند جایگزین یک یا چند دندان و یا تکیه گاه و حمایت از دیگر انواع جایگزین های دندانی به کار گرفته شوند. از جمله این ترمیم های دندانی می توان به پل های دندانی و یا دندان های مصنوعی نیز اشاره کرد.

کاهش هزینه ایمپلنت دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز کارت …

ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد؟

آیا ایمپلنت دندان درد دارد؟ آیا درد ایمپلنت دندان قابل تحمل است؟

کامپوزیت ونیر

این نوع کامپوزیت لایه های سرامیکی بسیار نازکی هستند. که سطح جلویی دندان را می پوشاند. و تغییری قابل توجه در ظاهر دندان ها به وجود می آورند. جهت جلوگیری از بزرگ به نظر رسیدن دندان قبل از اینکه ونیر به دندان متصل شود، مقداری از مینای دندان آن برداشته می شود. ونیر های با تداوم بالا می توانند در شکل و اندازه و رنگ دندان ها را تغییر داده. و فواصل کوچک بین دندان ها را نیز پر کند.

بهترین مارک دندان مصنوعی چیست؟

بهترین متخصص پروتز دندان

افرادی که به دنبال متخصص پروتز میباشند باید بر مبنای تحصیلات پیشرفته و کاربردی انان، مهارت، عملکرد و تخصص این دندانپزشکان، متخصص خود را انتخاب کنند. باید به فرایند های درمان بیماری های پیچیده دندانی و بازگردانی حداکثر زیبایی دندان ها بسیار توجه کرد.

تجربه و علم گسترده متخصصان پروتز دندانی، تضمین کننده ی کارشان میباشد و این اطمینان را به ما میدهند که بهترین انتخاب را کرده ایم.

با توجه به موارد ذکر شده:

بهترین متخصص پروتز دندان، کسی است که در کنار داشتن تخصص پروتز، تجربه و مهارت کافی را نیز در دندانپزشکی ترمیمی و زیبایی داشته باشد.

مطالعه درباره انواع دندان مصنوعی فک پایین و پروتز دندان فک بالا

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم شما را با رشته پروتز دندان و متخصص پروتز دندان در تهران و نحوه ی کار آن ها و تفاوت متخصص پروتز دندان با دندان پزشکان عمومی و انواع پروتز دندان و دندان های مصنوعی آشنا سازیم، امیدواریم از این مقاله بهره کافی را برده باشید.

قیمت دندان مصنوعی کامل با کاهش هزینه کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز چقدر است؟

کارت تخفیف دندانپزشکی

شما با داشتن کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز میتوانید کاهش هزینه ۵۰ درصدی تمامی خدمات متنوع درمانی و زیبایی دندان را برای داشتن لبخندی زیباتر و سلامت بیشتر دهان و دندان خود استفاده نمایید. با تهیه کارت تخفیف دندانپزشکی، می‌توانید به راحتی فهرستی از دندانپزشکان متخصص را در اختیار داشته و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

کارت تخفیف دندانپزشکی

کارت تخفیف دندانپزشکی

بیمه تکمیلی دندانپزشکی

شما با تهیه بیمه تکمیلی دندانپزشکی مهراز مشمول برخورداری از ۵۰ درصد کاهش هزینه خدمات درمانی و زیبایی دندانپزشکی شده و میتوانید از تمامی خدمات دندانپزشکی با هرهزینه ای بدون سقف و محدودیت در سراسر کشور بهره بگیرید. در صورتی که سایر بیمه نامه ها دارای سقف استفاده از خدمات به صورت سالانه هستند. از اصلی ترین مزایای داشتن بیمه تکمیلی دندانپزشکی مهراز این است که می‌توانید با اطمینان بیشتری در مورد پوشش هزینه‌های ناگهانی و گزاف دندانپزشکی خود دست یابید.

تخفیف کارت پزشکی و دندانپزشکی

شما میتوانید با دریافت تخفیف کارت پزشکی و دندانپزشکی تا 50% در هزینه های درمانی و زیبایی دندانپزشکی خود صرفه جویی کرده و امکان استفاده از خدمات پزشکان و دندانپزشکان متخصص در سراسر کشور را داشته باشید. در نتیجه همه افرادی که نیاز به دریافت خدمات دندانپزشکی دارند میتوانند در رابطه با هزینه های گزاف دندانپزشکی و دریافت خدمات از پزشکان زبده اطمینان خاطر داشته باشند.

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره دندان مصنوعی

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. برا مادربزرگم دکتر پیشنهاد کرده همه دندوناشو بکشیم اگر پروتز انجام بدیم با تخفیف و بیمه چقدر قیمتو میشکنه؟

      • admin
      • شهریور ۱۶, ۱۴۰۰

      با سلام آخرین تعرفه دندانپزشکی سال 1400: https://mehrazcard.test-prozhe.ir/treatment-expenses/

  2. سلام میشه راهنمایی کنید بهترین دکتر مهراز کدومه؟

    1. با سلام تمامی دندانپزشکان فعال در مراکز درمانی و زیبایی مهراز کارت متخصص هستن. لیست مراکز و پزشکان خدمت شما دوست عزیز: https://mehrazcard.com/treatment-centers/

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.