جرمگیری دندان در تهران

جرمگیری دندان در تهران

جرمگیری دندان در تهران

شاید برای خود یا خانواده و یا اطرافیانتان پیش آمده باشد. که برای جرمگیری دندان احتیاج به مراجعه به دندانپزشک داشته باشید. اما آیا اطلاعاتی درباره جرم و جرمگیری دندان ها دارید؟ در این مقاله به موضوع جرمگیری دندان در تهران خواهیم پرداخت.

جهت مشاهده تعرفه تخفیف ارتودنسی کلیک کنید.

مراقبت های بعد از جرمگیری دندان چگونه است؟

چگونگی شکل گیری جرم ها !

چه زمانی باید به سراغ جرمگیری دندان برویم؟آیا این نوع خدمات دندانپزشکی جزو خدمات دندانپزشکی زیبایی است؟ خب طبیعتا اگر شما از مسواک و نخ دندان استفاده کنید نباید در دهانتان جرمی وجود داشته باشد. اما هستند کسانی که مسواک می زنند و نخ دندان می کشند. اما باز هم دهانشان دچار جرم ها میشود. به نظر شما چرا؟

بله درست حدس زدید این به دلیل خوب مسواک نکردن دندان هاست. اگر شما هنگام مسواک زدن حواستان را خوب جمع نکنید. ممکن است از برخی سطوح دندان خود غافل شوید. و اگر به مدت طولانی آن قسمت ها را مسواک نزنید باعث شکل گیری جرم ها میشود.

مراجعه به دندانپزشکی کودکان ارزان

آموزش سریع ترین روش سفید کردن دندان در خانه

نقش بزاق دهان

در واقع بزاق دهان شما در این قسمت ها رسوب کرده. و به ندرت میکروب ها و املاح دهان شروع به چسبیدن به روی آن قسمت ها می کنند. که البته در این مرحله شما هنوز فرصت دارید آنها را با مسواک زدن نابود کنید، اما اگر بیش مدتی این فرآیند ادامه پیدا کند لایه های بوجود آمده. سفت و سخت خواهند شد. و دیگر از بین بردنشان به این آسانی ها نخواهد بود.

جهت مشاهده تعرفه تخفیف دندانپزشکی کلیک کنید.

اما صبر کنید این داستان به این مرحله ختم نمی شود. بلکه جرم در دهان شما به مرور زمان نفوذ بیشتری پیدا کرده. و بالاخره روی لثه نیز تاثیر میگذارد و این اثر باعث تورم و التهاب لثه ها شده که در این زمان اگر مسواک بزنید. ممکن است لثه خونریزی کند.

در نتیجه تورم ها و التهاب های لثه باعث خرابی دندان میشود. که این امر تدریجی صورت می گیرد. و ممکن است بیمار در این مدت حتی متوجه آن نشود. و بالاخره تمام این عوامل سبب می شود. که بهتر است قبل از این که دندان ها خراب شوند شما نیز برای جرمگیری دندان در تهران و یا هر جایی از ایران عزیز که هستید به دندانپزشک مراجعه نمایید.

جهت مشاهده هزینه لامینت دندان کلیک کنید

مشاهده هزینه مشاوره کودک و نوجوان

از جرمگیری نترسید…!

برخی فکر می کنند اگر دندان خود را به دندان پزشک بسپارند، دندان پزشک به همراه جرم لایه ای از دندان را نیز برمی دارد. که در اصل این باور غلط است زیرا دستگاه جرمگیری دندان توانایی تراشیدن دندان را ندارد. و فقط برای از بین بردن جرم ها طراحی شده است.

کاهش هزینه ایمپلنت دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز کارت …

ماندگاری بلیچینگ دندان چقدر است؟ قیمت بلیچینگ دندان با کاهش هزینه مهراز کارت چقدر است؟

جرمگیری دندان در تهران

جرمگیری دندان در تهران

از طرفی با جرمیگیری لایه ای که مدت ها روی دندان بیمار بوده. و مانع از احساس کردن سرما و گرما می شده برداشته می شود. و دندان بیمار این حساسیت ها را تشخیص می دهد.

جهت مشاهده تعرفه تخفیف عصب کشی کلیک کنید

سفید شدن دندان های زرد در یک روز چگونه است؟

اما دیگر تصور غلط برخی از این بیمارها این است که جرم گیری باعث لق شدن دندانشان شده است. در حالی که خود جرم ها باعث هستند. چرا؟

در واقع همانطور که پیش تر اشاره کردیم. جرم دندان تاثیر بدی روی لثه ها می گذارد. و باعث تخریب آنها می شود. و به تدریج جرم جلوی آنها را میگیرد. و بعد جرم ها بین فاصله بین دندان ها پر می شوند. که همین امر سبب می شود. که جرم های جایگزین لثه شده، دیده نشوند و هنگامی که جرمگیری انجام می شود. دندان دچار لقی شود که در اثر از بین رفتن جرم ها می باشد و نه عوارض جانبی فرآیند جرمگیری.

جهت مشاهده هزینه عصب کشی و پر کردن دندان کلیک کنید

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی اطفال کلیک کنید

 چگونگی جرمگیری دندان در تهران

در ابتدا به طور معمول دندانپزشک با استفاده از اولتراسونیک که دستگاهی در ضمینه جرمگیری دندان هاست. شروع به کار می کند. و با ضربه زدن به جرم ها و پلاک های انباشته شده آن ها را از بین می برد.

اما گاهی پزشک کار را با ابزار دستی شروع می کند. و آنها را به نسبت دندان ها تنظیم میکند. و پلاک ها را بر میدارد. و باقی مانده های کوچک جرم ها را با استفاده از اولتراسونک تمیز می کند.

کاهش هزینه لامینت دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز

بررسی علت تغییر رنگ دندان ها

بعد از این مرحله پزشک با سنباده خود دندان ها را با ملایمت نوازش می کند و خمیری را روی آنها ریخته و با یک دستگاه که به سر آن یک برس کوچک متصل است مواد را روی دندان ها پخش می کند که در نتیجه دندان ها صاف و درخشنده می شوند.

در نهایت به دلخواه بیمار دندانپزشک از فلوراید استفاده خواهد کرد که در این صورت بیمار نباید در مدت 2 الی 3 ساعت بعد از آن چیزی بخورد و بیاشامد تا فلوراید نهایت تاثیر خود را بگذارد.

همچنین مطالعه کنید: جرمگیری دندان 

آیا جرمگیری دندان درد دارد ؟ آموزش روش های سفید شدن دندان های زرد با نمک

اقدامات لازم بعد از جرمگیری دندان چیست؟

بعد از فرآیند جرمگیری بیمار باید جهت محافظت از دندان هایش نکات و ملاحظاتی را نیز رعایت کند. ابتدا باید مراقب باشد که اولین باری که بعد از جرمگیری مسواک میزند کاملا به آرامی باشد تا صدمه ای به دندان و لثه وارد نشود زیرا بعد از جرمگیری به شدت حساس شده اند.

بیمار به طور استاندارد دندان های خود را مسواک بزند یعنی طول زمان مسواک زدن، آن هم به صورت صحیح و با مراقب، به 3 الی 4 دقیقه برسد. همینطور فرد علاوه بر نخ دندان کشیدن روزی دو الی سه مرتبه دهان خود را با آب و نمک شستشو دهد.

در انتها طی مدت زمانی که پزشک توصیه کرده بیمار مجددا برای چک کردن وضعیت دندان هایش نزد وی حضور یابد.

جهت مشاهده تعرفه تخفیف ایمپلنت کلیک کنید.

جهت تهیه بیمه دندانپزشکی با ما همراه باشید

دستگاه جرمگیری دندان خانگی

جرمگیری دندان با استفاده از مسواک امکان پذیر نیست و امروزه دستگاه هایی را برای امر جرم گیری دندان تولید شده است که کار را برای افراد اسان کرده است. استفاده کردن  از دستگاه جرم گیری یکی از راه های موثر برای از بین بردن تمام جرم های دندان میباشد. از این رو دستگاه جرمگیری دندان یکی از بهترین و موثرترین تجهیزات در کلینیک دندانپزشکی به شمار می رود که در حوزه زیبایی درمانی به کار می رود. از آنجایی که عملکرد این دستگاه ها در حوزه جرمگیری و دندانپزشکی بسیار دقیق می باشد لذا هم سبب جلب رضایت بیماران و هم سرعت عمل دندانپزشکان برای درمان بیماران شده است.

آیا جرمگیری دندان عوارض دارد؟ معایب جرمگیری دندان چیست؟

آموزش سفید کردن دندان ها با نمک در منزل …

تفاوت پوسیدگی یا جرم دندان چیست؟

در حالت هایی دندان ها دچار تغییر رنگ می شوند اما هر تغییر رنگی به معنای وجود جرم است؟ در جواب این سوال باید گفت خیر زیرا عاملی دیگر به نام پوسیدگی دندان نیز وجود دارد که در این حالت دندان ممکن است دندان ها به رنگ های زرد و یا سیاه د بیایند.

سفید کردن دندان در خانه به چه روش هایی امکان پذیر است؟

روش جرمگیری دندان ارتودنسی شده چگونه است؟

اما از کجا متوجه تفاوت این دو بشویم؟

در واقع جرم ها فقط در روی دندان ها نشسته و فضاهایی را نیز اشغال می کنند این در حالی است که در حالت پوسیدگی، دندان ها دچار حفره های متعددی می شوند.

آموزش جرمگیری دندان خانگی

آیا لق شدن دندان بعد از جرمگیری واقعیت دارد؟

دستگاه جرمگیری دندان خانگی چگونه کار میکند؟

جرم گیری دندان یک امر ضروری!

بدیهی است که اگر جرم ها در دهان شما باقی بمانند نه تنها باعث از بین رفتن بافت لثه ها شده بلکه باعث پوسیدگی دندان شما نیز میشوند که سرانجام این داستان کشیدن دندان ها این نعمات با ارزش خدادادی خواهند بود. پس امر جرمگیری برای از بین بردن پلاک های مزاحم بسیار ضروری می باشد تا از خرابی دندان جلوگیری شود.

سفید شدن دندان ها با لامینت چگونه انجام میشود؟

جرمگیری دندان با لیزر چگونه انجام میشود؟

تفاوت بلیچینگ و جرمگیری دندان در چیست؟

آیا جرم گیری بیمه دارد؟

همانطور که می دانید هزینه های خدمات دندانپزشکی به گونه ایی افزایش یافته است که ممکن است هر کسی نتواند از پس هزینه های دندانپزشکی و جرمگیری بربیاید. شما می توانید با بیمه زیبایی به راحتی با نرخ کمتری جرمگیری دندان را انجام دهید.

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی سال کلیک کنید

آموزش جرمگیری دندان به روش سنتی در خانه

سخن پایانی در رابطه با جرمگیری دندان در تهران

1 – حتما و حتما جرمگیری دندان در تهران را در طول برنامه یکساله خود قرار دهید هرچند با مراجعه به دندانپزشک متخصص او برایتان زمانی را تعیین خواهد کرد تا دوباره به مطب بروید.

2 – در صورتی می خواهید جرمگیری کنید این را بدانید که استفاده هیچ نوع آنتی بیوتیکی چه قبل و چه بعد از جرمگیری ضروری نمی باشد مگر به تجویز پزشک.

3 – احساس سرما و گرمای دنداها پس از جرمگیری امری طبیعی است و پس از مدتی خود به خود رفع خواهد شد پس جای نگرانی نیست.

4 – اگر هنگام مسواک زدن متوجه خونریزی لثه شدید هر دفعه آن قسمت را مسواک بزنید تا کاملا خوب شود اما جهت اطمینان بیشتر و اطمینان از سلامتی کامل دندان حتما به پزشک مراجعه کنید.

5 – توصیه می شود بعد از جرمگیزی جهت تسریع بهبود زخمها از دهان شویه استفاده کنید.

6- زاه حل دیگر برای از بین بردن جرمهای دندان بروساژ  است که با کلیک بر بروساژ دندان میتوانید به دندانهای زیباتری دست یابید.

در این مقاله به موضوع جرمگیری دندان در تهران پرداختیم که امیدواریم اطلاعات حاوی مطالب فوق مورد استفاده شما قرار گیرد.

مراقب دندان هایتان باشید…

مطالعه مطالب مرتبط:

بهترین سفید کننده دندان در داروخانه چیست؟

سفید شدن دندان با زنجبیل چگونه است؟

آیا با مهراز کارت میتوان جرمگیری عمیق دندان انجام داد؟

سفید شدن دندان بدون کامپوزیت چگونه انجام میشود؟

آموزش سفید کردن دندان با نشاسته در منزل

آیا جرمگیری دندان با فشار آب امکان پذیر است؟

آشنایی با معایب بلیچینگ دندان

از بین بردن جرم دندان سریع چگونه امکان پذیر است؟

روش جرمگیری دندان ارتودنسی شده چگونه است؟

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره جرمگیری دندان

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. من دندونام خیلی جرم میگیره بااینک مرتب مسواک میزنم چندبارم جرم گیری کردم باز بعد چند وقت همینطور شد میترسم ب دندونام اسیب بزنه جرم گیری زیاد این کارتا برا خدمات کوچیک اینجوریم بدرد میخورن؟

      • admin
      • شهریور ۱۶, ۱۴۰۰

      با سلام بله، با دریافت کارت، در تمامی خدمات دندان پزشکی شامل 50 درصد تخفیف می‌شوید.

  2. جرم گیری رایگان هم دارید؟

    1. با سلام در جشنواره های مهراز جرمگیری دندان رایگان هستش اما پس از پایان جشنواره با مهراز کارت جرمگیری دندان رو با کاهش هزینه 50% میتونید انجام بدید. https://mehrazcard.com/the-cost-of-scaling-teeth/

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.