سفید کردن دندان | سفید شدن دندان

سفید کردن دندان

سفیدکردن دندان

شاید این سوال برایتان پیش آمده باشد که آیا روشن شدن دندان ها به طور طبیعی در خانه امکان پذیر است؟ برای سفید کردن دندان ها باید چه کاری انجام دهیم؟ آیا می توان برای این کار از بلیچینگ تا لمینت در منزل انجام داد؟ روشهایی که برای این امر امکان پذیر است و فاکتورهایی که باید در نظر بگیریم چست؟ بحث زیبایی دندان موضوعی چالش برانگیز است.
باید در نظر گرفت که امروزه برای مقوله ای همچون زیبایی علاوه بر صرف هزینه های هنگفت باید زمان زیادی قرار داد. این نوشته بر آن است که علاوه بر بیان عوامل زردی و خرابی دندان ها راههای درمان را نیز عنوان کند.

جهت مشاهده تعرفه تخفیف ایمپلنت و تخفیف ارتودنسی کلیک کنید.

هر چند برخی افراد با این که در روز دندان های خود را مسواک می زنند. ولی به دلیل نوشیدن چای یا قهوه و یا سیگار کشیدن، همواره دندان هایی زرد و لکه دار دارند. این حالت یک مشکل بزرگتر را نشان می دهد. این مشکل می تواند به این صورت بروز کند که شخص دارای دندان هایی با لثه های ناسالم، و از بین رفتن مینای دندان به دلیل عدم رعایت بهداشت دهان و دندان شود. باید درنظر بگیریم که روشن کردن دندان ها به محافظت از دندان ها و لثه های کمکی نخواهد کرد این در حالی است که همگی ما خواهان دندان هایی سفید و درخشان هستیم.

روش های بسیاری برای سفیدی دندان وجود دارد که در ادامه چندتا تا از بهترین روش ها را به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم. اما لازم است بدانید که اگر قصد دارید تا به طور تضمینی دندان های خود را سفید کنید بهتر است کار سفیدی دندان را به یک پزشک متخصص بسپارید.

جهت تهیه بهترین بیمه دندانپزشکی کلیک کنید

درباره جرمگیری دندان بیشتر بدانید.

چرا دندان ها زرد می شوند؟

موارد باعث می شوند ما دندان هایی زرد داشته باشیم:
*. سیگار کشیدن
*. نوشیدن چای یا قهوه
*. از بین رفتن مینای دندان به دلیل بالا رفتن سن
*. عدم رعایت اصول صحیح غذا خوردن و مصرف بی اندازه غذاهای با محتوای اسیدی بالا مانند مصرف شکلات و انواع نوشیدنی ها و گاها برخی میوه ها باعث فاکتوریی مهم در زردی دندان ها می باشد. در نظر بگیریم که بعضی از مکمل ها نیز به دلیل داشتن اسیدها باعث از بین رفتن مینای دندان می شوند.
*. خشک بودن دهان (بزاق دهان اگر به مقدار کمی ترشح شود باعث از بین رفتن مینای دندان خواهد شد)
*. مصرف آنتی بیوتیک
*. مصرف بی اندازه فلوراید، اگر این عادت از کودکی باشد.
*. عوامل ژنتیکی
*. بیش از حد با دهان نفس کشیدن که باعث کاهش بزاق دهان شده و اجازه نمی دهد که دهان و دندان ها مرطوب بمانند.

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی اطفال و تخفیف روکش دندان کلیک کنید.

همچنین مطالعه نمائید: هزینه جرمگیری دندان

سفیدی دندان راهکاری برای زیبایی

در این مقاله به موضوع سفیدی دندان می پردازیم. داشتن دندان های سفید و زیبا آرزوی هر فردی است که البته کار سختی هم نیست.هر کسی که از کودکی می تواند با مراقبت،مسواک زدن و نخ دندان کردن به موقع دندان هایش، دندان های زیبایی داشته باشد اما خب عواملی چون سیگار، قهوه، چای و عدم رسیدگی به دندان گاهی باعث می شود که دندان ها زیبایی اولیه خود را از دست بدهند.

همه چیز درباره طول عمر کامپوزیت دندان

سفید شدن دندان های زرد در یک روز چگونه است؟

به همین جهت امروزه برخی افراد به دنبال سفیدشدن دندان های خود به روش های مختلف هستند تا بتوانند در سلفی ها درکنار دوستان و یا خانواده به راحتی لبخند بزنند.

همچنین مطالعه نماید =  مرکز جرمگیری دندان در تهران

جهت مشاهده هزینه دندانپزشکی سال کلیک کنید

جدیدترین سفید کننده دندان

همانطور که میدانید استفاده از سفید کننده ها برای سلامت دهان و دندان توصیه نمیشود. چراکه این مواد، شیمیایی هستند و عوارضی را به همراه دارند. بنابراین بهترین سفیدکننده دندان همان مسواک است. سعی کنید هر روز از مسواک و نخ دندان استفاده کنید تا سلامت دهان و دندان شما حفظ شود.

کاهش هزینه ایمپلنت دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز کارت …

آشنایی با مزایا و معایب استفاده از کیت سفید کننده دندان

روش های سفید کردن دندان در خانه

سرکه سیب روشی برای  دستیابی سفیدی دندان ها

برای این موضوع 2/1 قاشق چای خوری سرکه سیب و یک فنجان آب تهیه نمایید. و سپس این دو را مخلوط کرده و قبل از مسواک زدن از این محلول برای شستشوی دندان های خود استفاده نمایید. این روش را 2-3 بار در هفته انجام دهید.
دقت شود چون سرکه سیب دارای اسیدهای خفیف است برای سفیدی دندان ها مناسب می باشد.

آموزش سریع ترین روش سفید کردن دندان در خانه

سفید کردن دندان در خانه به چه روش هایی امکان پذیر است؟

 جوش شیرین و آب لیمو روشی برای سفید شدن دندان ها

یک قاشق چای خوری جوش شیرین و یک قاشق چای خوری آب لیمو را مخلوط کرده این کار را دو بار در هفته انجام دهید. چرا ما این روش را برای سفیدی دندان ها پیشنهاد می دهیم. جوش شیرین یک عنصری می باشد که دارای ساختار بی کربنات سدیم است و تقریبا در هر آشپزخانه ای یافت می شود.
در طبیعت نیز به طور فزاینده ای ریشه کن کننده لکه های سطحی روی دندان ها به شمار می رود. همچنین خاصیت قلیایی دارد و باعث کاهش خاصیت اسیدیته در داخل دهان خواهد شد. آب لیمو نیز خاصیت اسیدی دارد و به حذف رنگ پوست دندان کمک خواهد کرد.
نکته مهم این می باشد که این یک عامل ضد عفونی طبیعی است.

همچنین مطالعه نمائید: هزینه لامینت دندان

آموزش سفید کردن دندان ها با نمک در منزل …

انواع کامپوزیت دندان را با مهراز کارت با پرداخت نصف هزینه ها انجام دهید!!!

 پوست موز برای سفید کردن دندان ها

پوست موز نیز به سفیدی دندان کمک خواهد کرد. برای این کار یک قطعه از پوست موز را جدا کردیه و با آب بشویید و آن را روی دندان های خود بسابید. این کار را باید متناوبا هر روز انجام داده تا دندان هایی سفید داشته باشید. موز به دلیل داشتن مواد معدنی پتاسیم و منگنز باعث سفید شدن دندان ها خواهد شد.

کاهش هزینه لامینت دندان با کارت تخفیف دندانپزشکی مهراز

سریع ترین روش سفید کردن دندان را بشناسید!

آیا مواد سفید کننده دندان در داروخانه وجود دارد؟

ساییدن پوست موز روی دندان، سفید کننده فوری دندان

پوست موز نیز دارای پتاسیم و منگنز و دیگر مواد معدنی می باشد که این مواد قادر به جذب باکتری های مینای دندان می باشند. توصیه می شود برای سفید شدن دندان دوبار در هفته پوست داخلی موز را به دندان هایتان گذاشته و به آرامی بمالید.

عمر روکش دندان چقدر است؟ و به چه عواملی بستگی دارد؟

همه چیز درباره روکش دندان را بدانید …

سفید کردن دندان

سفید کردن دندان

 استفاده از روغن نارگیل در سفیدی دندان

برای این مورد می توانید انگشت خود را به روغن نارگیل آغشته کرده و روی دندان های خود به مدت 1 الی 2 دقیقه بمالید. سپس دندان ها را با آب آبکشی نمایید. اسید لاوریک موجود در روغن نارگیل موثر می باشد.

کاهش هزینه سفید کردن دندان با مهرازکارت

روش استفاده پودر سفید کننده دندان برای کامپوزیت

 روغن پرتقال برای سفیدی دندان ها

روغن پرتغال از پوست آن گرفته می شود و در سفیدی دندان ها موثرهستند. و خاصیت ضد قارچی آن باعث بهبودی سلامتی لثه ها خواهد شد.

روغن کنجد برای سفیدی دندان

یک قاشق غذاخوری روغن کنجد را به مدت 15-20 دقیقه در دهان خود نگه دارید و سپس بیرون آورده و مسواک بزنید.

همچنین مطالعه نمایید : هزینه روکش دندان

جهت مشاهده تعرفه تخفیف عصب کشی کلیک کنید.

زغال چوب

اولین نکته در رابطه با استفاده از این ماده این است که حتما باید از ذغال چوب فعال استفاده کنید، زیرا ذغال فعال روزنه های ریزی دارد که به آب این امکان را میدهد تا براحتی از این روزنه ها عبور کرده و در ذغال فعال نفوذ کند. ذغال فعال میتواند عوامل لک شدن دندان هایتان که پلاک ها و ذرات میکروسکوپی هستند را جذب کند.

نمک و آب لیمو

یک قاشق چایخوری نمک دریا و 2 قاشق چایخوری آب لیمو را با هم مخلوط کرده و با محلول بدست آمده مسواک بزنید. دو بار در هفته این مسئله را تکرار نمایید. آب لیمو خاصیت اسیدی دارد و نمک نیز به عنوان لایه ای ملایم عمل می کند. این روش لکه های روی دندان را از بین می برد.

بررسی علت تغییر رنگ دندان ها

سفید شدن دندان بدون کامپوزیت چگونه انجام میشود؟

زردچوبه

8/1 چایخوری پودر زردچوبه را روی مسواک معمولی قرار دهید و به مدت 2-3 دقیقه روی دندان های خود زده و سپس آبکشی نمایید. این روش لکه های قوی را از بین برده و دهان را از میکروب های ناسالم عاری می کند.

آیا جرمگیری دندان با فشار آب امکان پذیر است؟

استفاده از زردچوبه و گلاب برای سفیدی دندان

تفاوت بلیچینگ و جرمگیری دندان در چیست؟

توت فرنگی برای سفیدی دندان ها

توت فرنگی را با نوشابه گازدار مخلوط کرده و با مسواک به مدت چند دقیقه روی دندان های خود بکشید. اسید مالیک و اسید آسکوربیکی که در توت فرنگی وجود دارد لکه های دندان را روشن می کند.

البته که میتوانید دندان های خود را لیچینگ یا لمینت کنید اما این روش ها بسیار کاربردی و کم هزینه تر هستند.پس این قسمت از مقاله را از دست ندهید:

سرکه سیب

می توان گفت در میان موارد ذکر شده سرکه سیب یک معجون جادویی است.
سرکه سیب به دلیل دارا بودن اسید استیک، پتاسیم، منیزیم و پرو بیوتیک ها و آنزیم هایش
می تواند میکروب ها و جرم ها را نابود کند و همینطور همزمان باعث افزایش سرعت رشد باکتری های مفید در دهان شود.از طرفی استفاده نادرست و بیش از حد این ماده که خاصیت اسیدی دارد باعث آسیب دیدن مینای دندان می شود.

آموزش روش سفیدی دندان با سیر در منزل …

روش استفاده از چسب سفید کننده دندان چگونه است؟

پوست پرتقال و لیمو ترش

این مرکبات نیز همانند سرکه سیب دارای خاصیت اسیدی مفیدی هستند که البته یادآوری میکنیم که استفاده بیش از حد آن ها به مینای دندان آسیب می رساند. حتما پس از استفاده، دهان خود را به خوبی با آب شستشو دهید.
جالب است بدانید به نیش کشیدن پوست خربزه نیز باعث پاکیزگی دندانتان می شود !

آموزش روش های سفید شدن دندان های زرد با نمک

سفید شدن دندان با زنجبیل چگونه است؟

خمیر جوش شیرین و پراکسید هیدروژن

کافی است مقدار کمی از هیدروژن پروکسید که خود دارای خاصیت آنتی باکتریال به طور طبیعی میباشد را با مقدار کمی از جوش شیرین مخلوط کنید تا یک خمیر بدست آورید. سپس با استفاده از این خمیر می توانید به راحتی جرم های دندانتان را از بین ببرید.

آیا با مهراز کارت میتوان جرمگیری عمیق دندان انجام داد؟

برای سفید کردن دندان به پزشک مراجعه نماییم!

اما همیشه استفاده از سفید کننده های طبیعی توصیه نمی شود!
درست متوجه شدید؛ علاوه بر استفاده بی رویه و نادرست از موادی مانند سرکه سیب و یا پوست پرتقال و پوست لیموترش که ممکن است باعث آسیب دیدن دندان شوند استفاده از برخی مواد سفید کننده طبیعی اصلا توصیه نمی شود که برای نمونه میتوان آب لیمو ترش را مثال زد.
آب لیمو ترش ممکن است برای مواردی همچون تمیز کردن لباس ها و پرده و مبل و یا براق کردن مو ها موثر باشد که آن هم به دلیل قدرت بالای اسید آن می باشد اما استفاده کردن از آن برای تمیز کردن دندان ممکن است باعث صدمه دیدن لثه و مینای دندان ها شود.

همچنین سفیدی دندان، روش های غیر خانگی نیز دارد که در ادامه این مقاله به آن می پردازیم، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آیا جرمگیری دندان عوارض دارد؟ معایب جرمگیری دندان چیست؟

روش های غیر خانگی سفید کردن دندان

روش های بلیچینگ کردن دندان ها

بلیچینگ یا همان سفید شدن دندان ها به دو روش انجام می شود.
*.بلیچینگ کردن دندان ها در خانه
در این روش پزشک به شما ماده سفید کننده می دهد و شما همراه ژل سفید کننده آن را در منزل مصرف می نمایید.
*.بلیچینگ کردن دندان ها در مطب
در این روش هزینه بیشتری نسبت به بلیچینگ در خانه باید صرف کنید. یک بند پلاستیکی روی دندان ها قرار داده می شود تا از لثه ها محافظت نماید. سپس یک نور یا همان لیزر روی دندان ها تابیده می شود. در این روش پنج یا شش لایه ی دندان ها روشن خواهد شد. این روش موثرتر از روش بلیچینگ در خانه می باشد و در دو حالت از مواد شیمیایی استفاده می شود.

ماندگاری بلیچینگ دندان چقدر است؟ قیمت بلیچینگ دندان با کاهش هزینه مهراز کارت چقدر است؟

نکات مهم درباره ژل بلیچینگ دندان

لمینت

یکی دیگر از راه های سفیدی دندان، اضافه کردن ی لایه خارجی به سطح دندان می باشد. این لایه می تواند ماده ترمیمی کامپوزیت دندان باشدد یا یک لایه چینی که به آن لمینت می گویند. این نوع سفید کردن دندان، مانند چسباندن ناخن مصنوعی روی ناخن های طبیعی می باشد. ممکن است نیازی به تراشیدن دندان نباشد.

لمینت به صورت بالینی و لابراتوری قابل انجام است. در نوع بالینی، دندانپزشک به کمک مواد ترمیمی هم رنگ یا همان کامپوزیت، می تواند در یک جلسه کاری دندان ها را سفید کند. در واقع لمینت دندان یا ونیر لایه ای از مواد هم رنگ دندان می باشد که برای ویرایش فرم، شکل، رنگ و طول و اندازه دندان ها یا بستن فاصله بین آن ها و درمان دندان های شکسته روی دندان قرار داده می شود.

در نوع دیگر یعنی لابراتواری، دندانپزشک پس از آماده کردن دندان ها، از آن قالب تهیه می کند. لابراتوار بر طبق دستور دندان پزشک لمینت ها را که اغلب از جنس سرامیک می باشند، می سازد. در جلسه بعدی، پس از امتحان و بررسی کار، لمینت ها را روی دندان می چسبانند. ونیر ها یا از جنس کامپوزیت یا از جنس سرامیک می باشند. مورد اول به طور مستقیم و داخل مطب ساخته می شوند و مورد دوم در لابراتوار ساخته می شوند.

سفید شدن دندان ها با لامینت چگونه انجام میشود؟

لیزر

یکی دیگر از روش های سفیدی دندان، استفاده کردن از لیزر می باشد که باعث روشن شدن رنگ مینا و عاج دندان می شود. با استفاده از لیزر می توانیم در عرض کمتر از یک ساعت و نیم، رنگ دندان های شما را بین دو تا شش درجه سفید تر و روشن تر کنیم.

معایب و مزایای استفاده از ژل سفید کننده سفید کننده دندان ها

در دوره استفاده از این مواد باید از هر گونه قهوه، چای و نوشیدنی های این چنینی به دور باشید.
در طول درمان بهداشت دهان و لثه رعایت شود.
زنان باردار و بیماران دیابتی و قلبی و … نباید از این ژل ها استفاده نمایند.

آشنایی با معایب بلیچینگ دندان

سخن پایانی

سفیدی دندان امروزه به عنوان یک علم به کار رفته و ما نباید تنها به مسواک زدن بسنده کنیم. پس از مصرف هر دوره چای و قهوه و سایر نوشیدنی ها بهداشت دهان خود رسیدگی کنیم. همان طور که ذکر شد به علت هزینه های زیادی که در این بخش وجود دارد، روش های خانگی زیادی به شما پیشنهاد داده شده است که می توانید به کار برید.

دیگران مطالعه میکنند:

سفید شدن دندان لمینت شده با چه موادی انجام میشود؟

کاربرد ژل سفید کننده دندان فوری

بهترین سفید کننده دندان در داروخانه چیست؟

روش جرمگیری دندان ارتودنسی شده چگونه است؟

منابع: الهام گرفته از مجموعه مقالات بین المللی ISI درباره جرمگیری دندان و سفید کردن دندان

دانلود PDF مقاله

نظرات

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. من جوش شیرین استفاده کردم خوب بوده ولی شنیدم به مرور مینای دندونو از بین میبره درسته این مطلب؟

      • admin
      • شهریور ۱۶, ۱۴۰۰

      با سلام بهتر است به صورت مداوم و افراطی استفاده نشود.

  2. بلیچینگ بهتره یا قلم سفیدکننده؟

    1. با سلام این مورد بستگی به سلیقه شما و شرایط دهان و دندانتون داره که کدوم روش سفید کردن دندان رو انتخاب کنید. با مهراز کارت بلیچینگ دندان رو با کاهش هزینه 50% انجام بدید. https://mehrazcard.com/the-cost-of-teeth-bleaching/ https://mehrazcard.com/teeth-whitening/

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.

دریافت مشاوره رایگان درمانی

.